نماد آخرین خبر

«صداتو» و «سپنج»؛ رقبایی ارزنده برای سریال‌ها

منبع
بروزرسانی
«صداتو» و «سپنج»؛ رقبایی ارزنده برای سریال‌ها

گیتی آنلاین/ خوشبختانه دوره تازه رونق گیری شبکه خانگی را شاهدیم و پلتفرم ها سعی کرده اند تنوع محصول را پیشه خویش کنند و این مساله بی شک به نفع مخاطبان شبکه خانگی است.

شهاب کاظمی مدیرعامل گلرنگ رسانه با بیان مطلب فوق اذعان داشت: در ماه‌های اخیر رئالیتی های مختلفی را در پلتفرم ها شاهدیم که برخی از آنها واقعا حساب شده و حرفه ای تولید شده اند. ازجمله این رئالیتی ها، برنامه “صداتو” است که دست از آزمون و خطا برداشته و حساب شده به سمت طراحی ایده و جلب مخاطب رفته.

کاظمی ادامه داد: در دوران غلبه دی‌‌وی‌دی، بیشتر شاهد تولید سریال برای شبکه خانگی بودیم و در آن دوران همه جور سریال از کمدی تا ملودرام و جنایی و حتی ترسناک را تجربه کردیم ولی در آن دوران برنامه های مسابقه محور یا شوهای سرگرم کننده کم داشتیم و حالا در دوران پلتفرم‌ها، شاهد توجه بیشتر به این حیطه هستیم.

مدیر گلرنگ رسانه تاکید کرد: اینکه می بینیم برنامه‌هایی کاملا سرگرم کننده مثل “شب آهنگی” می‌توانند با حرفه ای گری مرکزیت آنها که یک شومن مردمی است به چند فصل برسند، قابل قبول است و در عین حال برنامه هایی تخصصی مثل “سپنج” را شاهدیم که برای مخاطبان قدری فکورتر است و آنهایی که می‌خواهند در شبکه خانگی،محصولات متفکرانه ببینند‌.

شهاب کاظمی گفت: البته نباید سبد مخاطب شوهای سرگرم کننده یا برنامه های مافیایی را با سبد برنامه های فکری مثل “سپنج” قیاس کرد و هر کدام اگر بتوانند درصدی از مخاطب ایرانی را جلب و همراه کنند، قابل تقدیر است.

این تهیه‌کننده که در تولید آثار در گونه های مختلف از سریال ترسناک “احضار” تا کمدی تجاری “هزارپا” و آثار آوانگارد مثل “خانه کاغذی” نقش داشته با اشاره به اینکه پلتفرم ها باید سبد متنوع داشته باشند و نه لزوما اسم معروف،بیان داشت: وجود تحریریه های باسواد و مطلع در عقبه تولید رئالیتی ها یا تاک شوها است که می‌تواند مخاطبان بیشتری را جلب کند به خصوص که می بینیم انواع و اقسام سریال های خارجی در شبکه های ماهواره ای هست، پس پلتفرم ها نباید به دنبال تولید سریال‌های ترکی‌طور بروند بلکه باید بر همان حلقه مفقوده که تولید برنامه های سرگرم کننده و در عین حال تا حدودی اندیشمندانه هستند، تمرکز کنند.

شهاب کاظمی خاطرنشان ساخت: راه اندازی برنامه هایی مثل یورو۲۰۲۴ و استفاده از بانوان به عنوان مجری در یک برنامه فوتبالی، تست خوبی بوده که جواب داده و می‌تواند نشان دهد همیشه هم نباید الگوهای تکراری را مدنظر قرار داد و باید به سمت ایده های نو و تازه رفت.

شهاب کاظمی که اخیرا تولید فیلم “سرآغاز” با ساختاری آوانگارد را به انجام رسانیده و در چندین جشنواره خارجی حضور داشته، اظهار داشت: هم تولید اثر پاپیولار و هم تولید اثر با اشارات هنری، تخصص میخواهد و هر کدام از این کارها را که به افراد غیر متخصص بسپاریم، نتیجه کار چندان بهینه نخواهد بود. سینمای دنیا هم پازولینی و برگمان و فلینی را داشته و هم جان فورد و هاوارد هاکس و استنلی کوبریک و هم کمدی های عامه پسند چیچو و فرانکو را. همه مخاطبان که دنبال فیلم فلسفی نیستند و همه مخاطبان که فقط فیلم تجاری نمی بینند پس سعی کنیم به ایجاد توازن و تنوع در تولیدات.

مدیرعامل گلرنگ رسانه ابراز امیدواری کرد: برای آن که شاهد رشد روزافزون تولیدات پلتفرم ها باشیم باید اتاق فکرهایی داشته باشیم که دقیقا به مرکز بزنند یعنی جلب مخاطب سرگردانی که کلی دغدغه دارد و نمی‌تواند در شبکه های ماهواره ای و شبکه های اجتماعی، آن را پیدا کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره