نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
سینما و چهره ها

سلبریتی‌هایی که از کما جان سالم به در بردند

منبع
روزياتو
بروزرسانی
سلبریتی‌هایی که از کما جان سالم به در بردند

روزیاتو/ کما، وضعیتی است که در آن فرد برای مدت طولانی در حالت بیهوشی قرار می‌گیرد، به محرک‌ها پاسخ نمی‌دهد و قادر به انجام حرکات ارادی نیست. دلایل متعددی برای به کما وجود دارد و گاهی اوقات کما به دلایل پزشکی القا می‌شود. در ادامه، به برخی از سلبریتی هایی می‌پردازیم که تجربه کما را از سر گذرانده و زنده مانده‌اند تا داستان خود را بازگو کنند.
۱- آزی آزبورن
خواننده گروه بلک سبث در سال ۲۰۰۳ دچار یک سانحه جدی با موتور چهار چرخ شد. او با شکستگی استخوان ترقوه، دنده‌ها و مهره‌های گردن به بیمارستان منتقل شد. آزبورن چند روز پس از حادثه در کما بود. او درباره این تجربه گفته است: «این حادثه لعنتی نزدیک بود مرا از پا درآورد. من خوش شانس هستم که امروز اینجا هستم و فلج نشده‌ام.»
۲- شارون استون
این بازیگر هالیوودی در سال ۲۰۰۱ دچار آنوریسم مغزی شد. او به طرز معجزه‌آسایی از این حادثه جان سالم به در برد، اما وضعیت او آنقدر وخیم بود که دو سال طول کشید تا دوباره راه رفتن و صحبت کردن را بیاموزد. استون ۹ روز در بخش مراقبت‌های ویژه در کما بود. او پس از این حادثه درباره اینکه چطور این تجربه باعث شد قدر پیر شدن را بداند، صحبت کرده است.
۳- کورت کوبین

خواننده گروه نیروانا در سال ۱۹۹۴ پس از مصرف بیش از حد نوشیدنی الکلی و روهیپنول به کما رفت. او تنها یک روز در حالت بیهوشی بود، اما پنج روز در بیمارستان بستری شد. متأسفانه این حادثه پیش‌درآمدی بر مرگ غم‌انگیز او در همان سال بود، زمانی که کوبین به زندگی خود پایان داد.
۴- مارتین لارنس
در سال ۱۹۹۹، لارنس برای کاهش وزن جهت ایفای نقشی، با پوشیدن چندین لایه لباس در هوای گرم شروع به دویدن کرد. وقتی به خانه برگشت، دمای بدنش به ۴۱.۶ درجه سانتیگراد رسیده بود. این کمدین محبوب به بیمارستان منتقل شد و به مدت سه روز در کمای نزدیک به مرگ فرو رفت. در این مدت، تنفس او با کمک دستگاه ونتیلاتور انجام می‌شد.
۵- گری بیوسی
این بازیگر مشهور در سال ۱۹۸۸ پس از یک تصادف وحشتناک موتورسیکلت به کما رفت. او در زمان حادثه کلاه ایمنی نداشت و دچار شکستگی جمجمه شد. پزشکان تصور می‌کردند ممکن است آسیب مغزی دائمی دیده باشد. کمای او ۳۳ روز طول کشید.
۶- استیوی واندر
این موسیقیدان مشهور در سال ۱۹۷۳ حین تور در کارولینای شمالی دچار تصادف رانندگی شد. خودروی او از پشت به یک کامیون برخورد کرد و او به کما رفت. واندر چهار روز در کما بود و پس از به هوش آمدن متوجه شد که بخشی از حس بویایی خود را از دست داده و حس چشایی‌اش به طور موقت مختل شده است.
۷- جری گارسیا
خواننده گروه گریتفول دد که از دیابت رنج می‌برد، در سال ۱۹۸۶ دچار کمای دیابتی شد که تا مرز مرگ پیش رفت. او پنج روز در کما بود. گارسیا پس از به هوش آمدن، تجربه بیهوشی خود را سوررئال توصیف کرد و مجبور شد نواختن گیتار را از نو بیاموزد.
۸- مایکل شوماخر
قهرمان سابق فرمول یک در سال ۲۰۱۳ دچار حادثه اسکی شد و به دلیل جراحات وارده، به او کمای مصنوعی القا شد. منابع اعلام کردند که شوماخر حدود شش ماه در کما بود که با هدف کاهش تورم مغزی انجام شده بود. پزشکان به تدریج او را از کما خارج کردند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره