نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
سینما و چهره ها

تاریخ‌سازی «شوگان» با نامزدی برای ۲۵ جایزه اِمی

منبع
انتخاب
بروزرسانی
تاریخ‌سازی «شوگان» با نامزدی برای ۲۵ جایزه اِمی

انتخاب/ سریال درام تاریخی «شوگان» این هفته با نامزدی برای دریافت ۲۵ جایزه «اِمی»، که هرساله به برترین آثار تلویزیونی در آمریکا اهدا می‌شود، تاریخ‌ساز شد. این سریال پس از سریال کره‌ای «بازی اسکوئید» (۲۰۲۲) شبکه «نتفلیکس»، دومین سریال غیرانگلیسی‌زبان است که در زمینه‌های بسیاری نامزد می‌شود. چندین ستاره شوگان، شامل هیرویوکی سانادا در بازیگر نقش اول مرد در رده سریال‌های درام، آنا ساوای برای بازیگر نقش اول زن، و تادانوبو آسانو و تاکهیرو هیرا برای بهترین بازیگر نقش مکمل در یک سریال درام نامزد امی شدند.
  سریال درام تاریخی «شوگان» این هفته با نامزدی برای دریافت 25جایزه «اِمی»، که هرساله به برترین آثار تلویزیونی در آمریکا اهدا می‌شود، تاریخ‌ساز شد. این سریال پس از سریال کره‌ای «بازی اسکوئید» (2022) شبکه «نتفلیکس»، دومین سریال غیرانگلیسی‌زبان است که در زمینه‌های بسیاری نامزد می‌شود.
چندین ستاره شوگان، شامل هیرویوکی سانادا در بازیگر نقش اول مرد در رده سریال های درام، آنا ساوای برای بازیگر نقش اول زن، و تادانوبو آسانو و تاکهیرو هیرا برای بهترین بازیگر نقش مکمل در یک سریال درام نامزد امی شدند.
شوگان در مجموع 25 نامزدی به دست آورد که بیشترین نامزدی در بین سریال‌های امسال است، و به «اف‌ایکس»، شرکت سازنده آن کمک کرد تا در مجموع 93 نامزدی به خود اختصاص دهد.
شوگان بر اساس داستان کلاسیک تاریخی نویسنده بریتانیایی جیمز کلاول (1975) ساخته شده است. داستان سریال در سال 1600، در پایان حدود دو قرن جنگ داخلی آغاز می‌شود. جان بلکثورن، دریانورد انگلیسی که کشتی‌اش در نزدیکی سواحل ژاپن غرق شده است، باید برای بقا در فضای سیاسی به شدت متخاصم تلاش کند.
سانادا، بازیگر و خواننده مشهور ژاپنی، در این سریال به نقش لرد توراناگا بازی می‌کند، که کاراکتری خیالی بر اساس آیه‌یاسو توکوگاوا است که اولین شوگان توکوگاوا شد. در فضای سیاسی پُرتلاطم ابتدای قرن هفدهم، توراناگا باید با رقیبانش مبارزه کند، و در این میان از کمک دریانورد انگلیسی بهره می‌برد.

شوگان چنان محبوب شد که در همان زمان پخش آن از تلویزیون زمزمه‌هایی برای ساخت فصل دوم آن به گوش رسید. سانادا چند ماه پیش قراردادی برای بازی در فصل دوم سریال امضا کرد. اگرچه جزئیات این قرارداد هنوز نهایی نشده‌اند، اما گفته می‌شود که این توافق گامی مهم در راستای ادامه سریال تحسین‌شده است.
برخی نیز گمانه زده‌اند که بازگشت سریع سانادا ممکن است به این منظور بوده باشد تا تهیه‌کنندگان سریال بتوانند آن را در رقابت‌های جایزه اِمی به عنوان «درام در حال پخش یا مینی‌سریال» نامزد کنند. جوایز امی روز 15 سپتامبر اهدا می‌شوند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره