نماد آخرین خبر

گورکن پیش‌گو به کانادا می‌رود

منبع
مهر
بروزرسانی
گورکن پیش‌گو به کانادا می‌رود

مهر/ فیلم کوتاه داستانی «شریف» به کارگردانی محمد علیزاده فرد و تهیه کنندگی محسن مجیدپور، در دومین حضور بین‌المللی خود، در هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم چند فرهنگی تورنتو به رقابت می‌پردازد.

«شریف» در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر جایزه سیمرغ را دریافت کرد و اکنون نیز در بسته فیلم‌های کوتاه سیمرغ در هنر و تجربه در حال اکران است. این فیلم کوتاه، اولین حضور خود را در بیست و دومین دوره جشنواره جهانی فیلم ایسکیا تجربه کرده است.

انجمن فیلم تورنتو (TFF) در سال ۲۰۱۴ با هدف تمرکز، نمایش و تبلیغ فیلمسازان جایگزین و مستقل در سراسر جهان آغاز شد. با ابتکار فیلمسازان و فعالان سینمایی مقیم کانادا، اولین جشنواره فیلم چند فرهنگی خود را در تورنتو در سال ۲۰۱۷ برای جشن ۱۵۰ سالگی کانادا برگزار کرد. جشنواره فیلم چند فرهنگی تورنتو «Toronto Multicultural Film Festival» در حال حاضر زمینه زیادی برای ارائه فیلم‌های فیلمسازان از زبان‌ها، اقوام و فرهنگ‌های مختلف ایجاد کرده است.

هفتمین دوره این جشنواره ۴ تا ۸ مرداد برابر با ۲۵ تا ۲۹ جولای ۲۰۲۴ در تورنتو برگزار خواهد شد.

در خلاصه داستان فیلم کوتاه «شریف» آمده است: «شریف گورکن روستا است. هر زمانی در قبرستان روستا قبری حفر میکند فردا فردی در روستا می میرد. این بار شریف یک قبر کوچک و یک قبر بزرگ در کنار هم حفر کرده و همه منتظرند ببینند فردا چه کسی قرار است در آنجا دفن شود.»

مجید پتکی، فرحناز فزون خواه، مریم ماهانی، یاسین طلوعی و اکبر مددی مهر در این فیلم کوتاه ایفای نقش دارند.

عوامل «شریف» عبارتند از: کارگردان: محمد علیزداه فرد، تهیه کننده: محسن مجیدپور، فیلمنامه نویس: محسن مجیدپور، محمد علیزاده فرد، فیلمبردار: هاشم مرادی، صدابردار: سید وحید رضویان، صداگذار: رامین ابوالصدق، تدوینگر: سیاوش کردجان، طراح گریم: محمدرضا ملکی، طراح صحنه و لباس: رسول علیزاده، موسیقی: مسعود سخاوت دوست، طراح پوستر: محمدحسین مجیدپور، سرمایه گذاران: انجمن سینمای جوان و موسسه آوینی و مجموعه رسانه‌ای نهضت، پخش‌کننده: درگاه فیلم ایران به مدیریت علی‌محمد اقبالدار.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar