نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
سینما و چهره ها

برای نیما شعبان نژاد؛ کارشناس نمک با چاشنی طنازی

منبع
سينما نوين
بروزرسانی

سینما نوین/ آچه کسی می‌تواند توی صورت او نگاه کند و نزند زیر خنده؛ آن هم وقتی لبش را گاز گرفته... چشمهایش را ریز کرده و دندانهای ردیف بالایش را به نمایش گذاشته تا مثلاً بگریزد از خنده!
روندی که شعبان نژاد در «جوکرِ» امسال طی کرد تا یکی از دو فینالیست باشد و پنجه در پنجه کمدین قهاری مثل نصرالله رادش بیندازد، شبیه همانی بود که تا امروز در زندگی هنری‌اش طی کرده.
از همان اول که سر و کله اش در «خندوانه» پیدا شد. درست همانی بود که باید اتفاق می افتاد. گستره ای از بی خیالی، آسانگیری و مزه پرانی که ایرانیِ امروز و زندگی بغرنج حال حاضر ما، بدجور از کمبودش در رنج است.
بایرام با کت و شلوار مخملی که به تنش زار می زد را که یادتان نرفته..؟!. فَکَش که جلو آمده بود.. گونه هایی که بالا رفته و صدایی مسخره که وقتی دهان باز می کرد یک استودیو هماهنگ می زدند زیر خنده.
شعبان نژاد در همین یک دهه که آمده، طیف متنوعی از نقشها را تجربه کرده، در جا نزده و تا فرصت داشته، آموخته.
اگر کنار مهران مدیری، رانت خواری آقازاده ها را با هوشمند کامروا در «هیولا» و «دراکولا» به سخره گرفته، همان قدر موثر بوده که در «خون سرد»، به نقش پاپاراتزیِ بی اخلاقی، کراهت چنین رفتارهایی را جار زده. 

اصلاً مگر می شد تصور کرد او در یک درام خیلی جدی و خشن مانند «ممنوعه»، لباس یک ترنس را بپوشد و چنان نقشی بسازد که حساسیت تیغ ممیزی برانگیخته شود!
خلاصه می توانید دوستش داشته باشید یا نه! نیما شعبان نژاد همین است. شاید شبیه نقشهایش.... شاید هم نه!

نویسنده: هادی اعتمادی مجد
تدوین: امیر گلزار
نریشن: مهدی مفیدی

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره