نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
سینما و چهره ها

ادای احترام مکرون به «آلن دلون»

منبع
ايسنا
بروزرسانی
ادای احترام مکرون به «آلن دلون»

ایسنا/ امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه از جمله چهره‌هایی است که پس از مرگ آلن دلون، به این بازیگر فرانسوی ادای احترام کرد.
 امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه از جمله چهره‌هایی است که پس از مرگ آلن دلون، به این بازیگر فرانسوی ادای احترام کرد. مرگ آلن دلون، بازیگر مشهور فرانسوی و یکی از نمادهای سینمای فرانسه، واکنش‌های بسیاری را در پی داشته است. دلون که به خاطر نقش‌های ماندگارش در سینما و همچنین شخصیت پیچیده و بحث‌برانگیزش شناخته می‌شد، پس از اعلام خبر درگذشتش بازتاب‌های متفاوتی در میان علاقه‌مندان، همکاران و منتقدان خود ایجاد کرده است.
بسیاری از طرفداران و همکاران او، از جمله بازیگران، کارگردانان و شخصیت‌های فرهنگی، به یاد او پیام‌های تسلیت فرستادند و از تأثیر عمیقی که بر سینمای جهان گذاشته بود، صحبت کردند. دلون با بازی در فیلم‌های کلاسیکی چون «سامورایی»، «یوزپلنگ» و «کسوف» خود را به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین ستارگان سینمای جهان معرفی کرد و به خاطر سبک بازی منحصر به فردش، از او به‌عنوان یکی از چهره‌های ماندگار سینما یاد می‌شود.
 امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه یکی از چهره‌هایی مهمی بود که اولین واکنش‌ را به درگذشت ستاره سینمای فرانسه داشت و در صفحه خود در شبکه اجتماعی X نوشت: «آقای کلاین یا روکو، یوزپلنگ یا سامورایی، آلن دلون نقش‌های افسانه‌ای ایفا کرده و دنیا را رویایی ساخته و با چهره فراموش نشدنی خود زندگی ما را تکان داد. مالیخولیایی، محبوب، رازدار، او چیزی فراتر از یک ستاره بود: یک بنای تاریخی فرانسوی».
رشیده داتی، وزیر فرهنگ فرانسه نیز نوشت: «ما معتقدیم که او جاودانه بود... استعداد و کاریزمای او باعث شد در سنین جوانی مورد توجه هالیوود قرار گیرد، اما او فرانسه را انتخاب کرد».
 دیگر چهره‌های برجسته فرانسوی نیز به آل دلون ادای احترام کردند، چهره‌ای که در مجموعه‌ای از فیلم‌های کلاسیک فرانسوی در دوران حرفه‌ای بیش از نیم قرن حضور داشت.

جک لانگ، وزیر فرهنگ سابق فرانسه نیز دلون را «یک غول بازیگری، شگفت‌انگیز و شاهزاده سینما» نامید و نوشت: «او بسیار متواضع، محجوب، خوددار و در عین حال خجالتی بود. حتی اگر گهگاه به طرز وحشیانه‌ای اظهار نظر می‌کرد».
اریک سیوتی، از حزب جمهوری‌خواه فرانسه، نوشت: «فرانسه سوگوار چهره بزرگ و مقدسی است که در زندگی روزمره مردم فرانسه در طول نسل‌ها وجود داشته و ما را برای مدت طولانی به هیجان  آورد.»
فیلیپ لابرو نویسنده و کارگردان فرانسوی نیز در واکنش به درگذشت آلن دلون در 88 سالگی نوشت: «خداحافظ دوست. مجموعه ای فوق العاده از فیلم ها، شخصیتی باورنکردنی و جذاب. زیبایی برای توضیح تکامل استثنایی استعداد او کافی نیست. او بهترین ستاره بود. سامورایی».
آلن دلون که بازی در ۸۰ فیلم از جمله چندین شاهکار سینمایی را در کارنامه دارد، اولین بار در سال ۱۹۶۰ و زمانی که ۲۵ سال داشت با بازی در فیلم «ظهر بنفش» توسط رنه کلمنت کشف شد.
بسیاری از فیلم‌ها با بازی آلن دلون تبدیل به کلاسیک‌های سینما شدند و وی در طول دوران حرفه‌ای خود با کارگردانان نامداری چون آنتونیونی، ویسکونتی، ملویل و گدار همکاری کرد و در کنار بازیگران بزرگی چون «ژن گابن»، «عمر شریف»، «لینو ونتورا»، «کلودیو کاردیناله»، «مونیکا ویتی» و… مقابل دوربین رفت.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره