نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
سینما و چهره ها

مروری بر همکاری‌های مشترک نیکی کریمی و امیر آقایی

منبع
فيلم نيوز
بروزرسانی
مروری بر همکاری‌های مشترک نیکی کریمی و امیر آقایی

فیلم نیوز/ نیکی کریمی از اواخر دهه شصت در سینما به شهرت رسید و با بازی در آثار مهم دهه هفتاد این موفقیت را ادامه داد. او در سال‌های فعالیتش در سینما و تلویزیون و شبکه نمایش خانگی، تجربه همکاری با بازیگران زیادی را داشت که یکی از آنها امیر آقایی بود. آقایی جزو بازیگرانی بود که از دهه هشتاد حضورش در سینما و تلویزیون پررنگ شد و به شهرت رسید. این دو بازیگر در دو فیلم «زن دوم» و «چهارشنبه 19 اردیبهشت» و سریال «آقازاده»  به طور مستقیم همبازی بودند و در دو فصل مختلف سریال «سرزمین مادری» هم ایفای نقش کردند. آقایی در فصل اول این سریال، نقش کوتاهی داشت و کریمی در فصل دوم و سوم سریال جزو بازیگرهای اصلی به حساب می‌آمد. آن‌ها در مقام کارگردان و بازیگر هم یک همکاری مشترک دیگر هم با هم داشتند که این اتفاق در فیلم «شیفت شب» ساخته نیکی کریمی رقم خورده است.
 از میان همکاری‌های مشترک نیکی کریمی و امیر آقایی، «چهارشنبه 19 اردیبهشت» و «آقازاده» موفقیت بیشتری به دست آوردند. مروری داریم بر آثار مشترک این بازیگر.

زن دوم | سیروس الوند | 1386
 اولین رویارویی امیر آقایی با نیکی کریمی در فیلم «زن دوم» رقم خورده است.
اولین همکاری نیکی کریمی و امیر آقایی در فیلم «زن دوم» به کارگردانی سیروس الوند اتفاق افتاد. آقایی نقش مردی را داشت که به خاطر بیماری‌اش تلاش می‌کرد از همسرش مهتاب با بازی نیکی کریمی جدا شود تا مانع خوشبختی او نباشد. سال‌ها بعد وقتی مهتاب در زندگی با مردی دیگر شکست می‌خورد مجددا سر راه او قرار می‌گرفت به او کمک می‌کرد که به زندگی برگردد. آقایی اوایل دهه هشتاد با بازی در فیلم «ارتفاع پست» و سریال «اولین شب آرامش» به مخاطبان معرفی شد و «زن دوم» جزو اولین آثار او در سینما به حساب می‌آمد. درواقع ستاره‌های اصلی این فیلم، نیکی کریمی و محمدرضا فروتن بودند و آقایی به عنوان یک بازیگر تازه‌کار با آنها همراهی داشت. او در نقش مردی بیمار که مدام روی ویلچر می‌نشست و لبخند از روی لب‌هایش حذف نمی‌شد، به یکی از نقاط قوت این فیلم بدل شد. «زن دوم» اثر چندان موفقی نبود و سال 1387 هم در اکران جایگاه ویژه‌ای به دست نیاورد.


چهارشنبه 19 اردیبهشت | وحید جلیلوند | 1393
 وحید جلیلوند سرصحنه فیلم «چهارشنبه 19 اردیبهشت» در حال راهنمایی نیکی کریمی و امیرآقایی است.
اولین فیلم وحید جلیلوند با نام «چهارشنبه 19 اردیبهشت»، اثری سه‌اپیزودیک بود که اپیزودهایش به واسطه حضور شخصیتی به اسم جلال آشتیانی با بازی امیر آقایی بهم گره می‌خورد. در اولین اپیزود این فیلم، نیکی کریمی در نقش زنی به نام لیلا ظاهر می‌شد که با امیر آقایی بازی داشت. جلال تصمیم گرفته بود 30 میلیون از دارایی خودش را به نیازمندان کمک کند و برای این تصمیم در روزنامه‌ها آگهی داده بود. لیلا به خاطر مشکل همسرش که در یک تصادف از کار افتاده شده بود به 15 میلیون نیاز داشت و برای کمک گرفتن از جلال سراغ او می‌رفت. به این واسطه با زندگی لیلا و مشکلات همسرش مواجه می‌شدیم. حضور کریمی و آقایی در این فیلم زیاد طولانی نبود اما در همان نقطه شروع فیلم رخ می‌داد و ماجراهایشان در اپیزودهای دیگر هم ادامه پیدا می‌کرد. «چهارشنبه 19 اردیبهشت» فیلم قابل‌توجهی بود که در جشنواره سی‌وسوم فیلم فجر جوایز زیادی نصیبش شد. آقایی در ادامه به بازیگر ثابت آثار جلیلوند تبدیل شد.

آقازاده | بهرنگ توفیقی | 1399
 سریال جنجالی «آقازاده» تا به اینجا آخرین همکاری مشترک امیر آقایی و نیکی کریمی است.
شخصیت محوری سریال «آقازاده» به کارگردانی بهرنگ توفیقی، نیما بحری با بازی امیر آقایی بود؛ یک آقازاده متمول که خیلی از دخترها آرزو داشتند با نزدیک شدن به او، به جایگاه و مقامی برسند. نیکی کریمی در این سریال نقش تینا، یکی از دوستان نزدیک نیما بحری را بازی می‌کرد. ابتدای سریال رابطه میان آنها تعریف خاصی نداشت و بازی نیکی کریمی به نسبت مرموز به نظر می‌رسید اما رفته رفته می‌شد حدس زد که تینا هم روزگاری در دوران جوانی به نیما نزدیک شده اما حالا بعد از گذشت سال‌ها از اینکه به جایی که می‌خواسته نرسیده، مستاصل و پریشان است. تینا به عنوان زنی هنرمند و موزیسین معرفی می‌شد؛ زنی که شاید حتی اگر وارد دم و دستگاه نیما نمی‌شد هم می‌توانست به جایگاه مهمی برسد. کریمی غم‌ها و حسرت‌های این شخصیت را در هاله‌ای از بی‌تفاوتی به نمایش گذاشته بود و خیلی سخت می‌شد به جزئیات احساساتش پی برد. خود کریمی در مصاحبه‌ای گفته بود که علت پذیرش نقش، پیچیدگی آن بوده است. کریمی تلاش کرده بود تینا را روی مرز میان خوبی و بدی بازی کند و موفق هم شده بود. بازی امیر آقایی هم در نقش نیما بحری، از مهمترین نقاط قوت سریال بود. «آقازاده» در زمان انتشار، با استقبال زیادی روبه‌رو شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره