نماد آخرین خبر

پیش از سریال «وندزری» آماده بازنشستگی بودم

منبع
صبا
بروزرسانی
پیش از سریال «وندزری» آماده بازنشستگی بودم

صبا/ تیم برتون در مصاحبه جدیدی با «ورایتی» می‌گوید پس از بازسازی «دامبو» (Dumbo) برای دیزنی به بازنشستگی نزدیک شده است. او پیش‌تر تجربه کارگردانی این فیلم را «نابودگر روح» خوانده بود.
 تیم برتون می‌گوید سریال «ونزدی» (Wednesday) نتفلیکس با بازی جنا اورتگا سبب شده است که به فیلمسازی برگردد: «راستش پس از «دامبو» واقعاً نمی‌دانستم. واقعاً فکر کردم که تمام است. می‌توانم بازنشسته شوم، یا اینکه… می‌توانستم دوباره یک انیماتور شوم، تمام شده است.»
برتون اضافه می‌کند که «ونزدی» او را دوباره به «ساختن اثر» برگردانده و «بیتل‌جوس ۲» (Beetlejuice Beetlejuice) به او نیروی دوباره‌ای بخشیده است.
برتون در سال ۲۰۲۲ معترف شده بود که پس از «دامبو» تمایلی به همکاری با دیزنی یا کارگردانی فیلم‌های پرخرج نداشته است: «سابقه من نشان می‌دهد که از آنجا شروع کرده‌ام. چندین بار در طول دوران فیلمسازی‌ام استخدام و اخراج شده‌ام. مسئله «دامبو» ثابت می‌کند که چرا فکر می‌کنم دوران من با دیزنی تمام شده، متوجه شدم که «دامبو» خود من است، اینکه در سیرکی بزرگ و وحشتناک کار می‌کنم و باید از آن فرار کنم. آن فیلم در سطوحی اتوبیوگرافی است.»

کارگردان «ادوارد دست‌قیچی» (Edward Scissorhands) و «سوئینی تاد» (Sweeney Todd) در سال ۲۰۱۹ گفته بود فیلمسازی در استودیوهای بزرگ دشوارتر از گذشته است: «کمی سخت‌تر شده. مدت درازی است که فیلم می‌سازم. استودیوها پیش از این با آدم‌هایی مدیریت می‌شدند که فیلم می‌ساختند، یا دست کم ارتباطی به فیلم داشتند، اما سپس به تسخیر کاسبان و وکلا و افرادی درآمد که درکی از فیلم یا احساسی نسبت به آن ندارند. اگرچه می‌بینم افرادی به استودیوها بازگشته‌اند که فیلمسازی کرده‌اند بنابراین نشانه‌های امیدوارکننده‌ای وجود دارد.»
مایکل کیتون در «بیتل‌جوس ۲» نقش غول تغییرشکل‌دهنده را تکرار کرده و به ویلم دافو، مونیکا بلوچی و جاستین ترو در نقش روری پیوسته است. کاترین اوهارا و وینونا رایدر برای بازی در نقش‌های قبلی خود از فیلم کلاسیک برتون بازخواهند گشت. این فیلم اولین بار در جشنواره ونیز اکران خواهد شد و انتظار می‌رود در هفته اول اکران ۷۵ میلیون دلار فروش کند.
برتون در بخش دیگری از مصاحبه با «ورایتی» می‌گوید پس از «بتمن» (Batman) و «بتمن بازمی‌گردد» (Batman Returns) برای برادران وارنر تمایلی به کارگردانی یک فیلم ابرقهرمانی دیگر ندارد: «در حال حاضر، می‌توانم بگویم که نه. رویکرد متفاوتی به مسائل دارم، بنابراین هرگز در مورد هیچ‌چیز نمی‌گویم هرگز. اما در حال حاضر، علاقه‌ای ندارم.»
او درباره «بتمن» اضافه می‌کند: «در آن زمان خوش‌اقبال، چون واژه «چندگانه» وجود نداشت. «بتمن» در آن زمان فیلمی تجربی به نظر می‌رسید… از مفهوم [یک فیلم ابرقهرمانی] منحرف شدم.» برتون می‌گوید در ابتدا تمایلی به کارگردانی «بتمن بازمی‌گردد» نداشته اما پس از آنکه مجذوب شخصیت‌های شرور «پنگوئن» و «زن گربه‌ای» با بازی «دنی دویتو» و «میشل فایفر» می‌شود، نظرش را تغییر می‌دهد.
برتون زمانی یک فیلم «سوپرمن» (Superman) با بازی نیکلاس کیج در دست ساخت داشت که هیچ‌گاه تولید نشد. با این حال نسخه‌ای از شخصیت کیج در فیلم «فلش» (The Flash) خودی نشان داد. برتون می‌گوید: «چند فیلم داشته‌ام که پس از چند سال کار ساخته نشدند، و تجاربی دردناک بودند. سعی می‌کنم فقط روی چیزهایی تمرکز کنم که حسی قوی در موردشان دارم و از شر سروصدای پیرامون آن‌ها خلاص می‌شوم.»
نشر اول: ۳۰نما

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره