نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
سینما و چهره ها

همکاری‌های مشترک رضا عطاران و ویشکا آسایش

منبع
فيلم نيوز
بروزرسانی
همکاری‌های مشترک رضا عطاران و ویشکا آسایش

فیلم نیوز/ وقتی اسم رضا عطاران و ویشکا آسایش کنار هم قرار می‌‌گیرد، ناخودآگاه ذهن‌ها به سمت دو شخصیت جذاب خانم دارابی و آقای جبلی در «ورود آقایان ممنوع» می‌رود؛ فیلمی که در آن عطاران و آسایش با ویژگی‌های بسیار متفاوتی، کنار هم قرار می‌گرفتند و حتی نگاه‌ها و کوچکترین دیالوگ‌هایشان هم خنده‌دار بود. این دو بازیگر علاوه براین فیلم رامبد جوان، در فیلم سینمایی رضا عطاران یعنی «خوابم میاد» و «دراکولا» و همچنین دو قسمت «نهنگ عنبر» به کارگردانی سامان مقدم هم همبازی شده‌اند.
همکاری این دو بازیگر در کنار هم موفقیت‌هایی هم به همراه داشت. ویشکا آسایش برای بازی در «ورود آقایان ممنوع» برنده سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن شد و رضا عطاران هم برای «خوابم میاد» سیمرغ بهترین فیلم نگاه نو را گرفت و نامزد سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

ورود آقایان ممنوع | رامبد جوان | 1389
 همکاری ویشکا آسایش و رضا عطاران با فیلم موفق «ورود آقایان ممنوع» کلید خورد.
با اینکه در کارنامه پربار رضا عطاران و ویشکا آسایش، آثار مهمی به چشم می‌خورد اما بدون شک یکی از درخشان‌ترین فیلم‌های این دو بازیگر، «ورود آقایان ممنوع» به کارگردانی رامبد جوان است. آسایش و عطاران در نقش‌های خانم دارابی و آقای جبلی، به قدری جذاب و دوست‌داشتنی ظاهر شدند که هنوز بعد از چهارده سال، هردو این شخصیت‌ها را با جزئیات در خاطر داریم. آسایش در نقش خانم دارابی؛ مدیر مدرسه‌ای بداخلاق و جدی با ظاهری غیرجذاب و افکاری ضدمرد، در بحرانی‌ترین موقعیت مدرسه‌اش، با معلمی به اسم آقای جبلی روبه‌رو می‌شود و مجبور است او را در مدرسه بپذیرد. جبلی مردی دست‌وپاچلفتی و ساده‌لوح است و به راحتی در دامی می‌افتد که دانش‌آموزان برای انتقام از دارابی پهن کرده‌اند. دارابی طبق این نقشه، رفته‌رفته به سمت جبلی تمایل پیدا می‌کند و جبلی حتی به ذهنش هم خطور نمی‌کند که ماجرای عاشقانه‌ای درمیان باشد. گریم‌های متفاوت هردو بازیگر، آنها را خیلی زیاد به این نقش نزدیک کرده بود. «ورود آقایان ممنوع» نوروز 1390 اکران شد و با شش میلیارد فروش، بعد از «اخراجی‌ها3»، دومین فیلم پرفروش سال 1390شد.


خوابم میاد | رضا عطاران | 1390
 ویشکا آسایش در اولین ساخته سینمایی عطاران با نام «خوابم میاد» نقشی کوتاه برعهده دارد.
دومین همکاری رضا عطاران و ویشکا آسایش در فیلم اول رضا عطاران با نام «خوابم میاد» اتفاق افتاد. آسایش در این فیلم نقش پررنگی ندارد و فقط در یک‌سوم پایانی فیلم در نقش کوتاهی ظاهر می‌شود. داستان فیلم درباره یک معلم ترسو و درون‌گر به اسم رضا است که به خاطر دختر موردعلاقه‌اش مجبور می‌شود وارد یک ماجرای گروگان‌گیری شود. آسایش نقش زنی را دارد که توسط رضا گروگان گرفته می‌شود تا بتوانند از همسرش اخاذی کنند. زن با اینکه در شرایط بدی قرار می‌گیرد اما با آنها همکاری می‌کند و تا انتها همراهشان می‌ماند. «خوابم میاد» در بخش بهترین فیلم نگاه نو برنده سیمرغ شد و سال 1391 روی پرده سینماها رفت. با اینکه فیلم قابل‌قبولی بود اما انتظار مخاطبان را از اثری به کارگردانی رضا عطاران برآورده نکرد و نهایتا فروش آن از دو میلیارد تومان بالاتر نرفت.

نهنگ عنبر | سامان مقدم | 1393
 مواجهه رضا عطاران و ویشکا آسایش در «نهنگ عنبر 1 و 2» از عوامل مهم جذابیت این دو فیلم بود.
رضا عطاران و ویشکا آسایش در دو قسمت فیلم «نهنگ عنبر» به کارگردانی سامان مقدم باهم همبازی بودند. ویشکا آسایش در نقش فرناز، دوست صمیمی مهناز افشار ظاهر شده بود که در «نهنگ عنبر» بعد از مهاجرت رویا، با ارژنگ ازدواج می‌کرد. فرناز هم به لحاظ ظاهری و هم رفتاری، زن خشنی بود و رفتار عجیبش با ارژنگ به موقعیت‌های کمدی فیلم دامن می‌زد. در «نهنگ عنبر2» حضور فرناز پررنگتر هم بود. چون در این فیلم متوجه می‌شدیم بخشی از ماجراهای بهم نرسیدن ارژنگ و رویا به خاطر دوبه‌هم‌زنی‌ها و تلاش‌های فرناز برای جدایی آنها بوده است. یکی از مهمترین ویژگی‌های «نهنگ عنبر 1و 2» گریم متفاوت بازیگران آن بود. آسایش در این فیلم با گریم دخترهای دهه شصتی و مانتوهای اپل‌دارو …، موقعیت خنده‌داری ایجاد کرده بود. مواجهه عطاران و آسایش در این فیلم و دعواهای مداوم‌شان به جذابیت فیلم کمک می‌کرد.

دراکولا | رضا عطاران | 1395
در سومین فیلم سینمایی رضا عطاران با نام «دراکولا»، عطاران و آسایش برای بار سوم همبازی شدند. در این فیلم ویشکا آسایش نقش خون‌آشامی را داشت که از مدت‌ها قبل خودرن خون را کنار گذاشته بود و با همسرش مثل آدم‌های واقعی زندگی می‌کرد. همسرش با بازی لوون هفتوان اما دور از چشم او کماکان خون می‌خورد و یک شب با خوردن خون معتادی به اسم رضا، اعتیاد پیدا می‌کرد. مدت زمان حضور ویشکا آسایش در این فیلم هم زیاد نبود اما اختلاف‌هایش با دراکولا و قهرش از خانه موقعیتی را پدید آورد که زندگی رضا با ورود به خانه آنها زیرورو شود. «دراکولا» با اینکه روی سوژه خوبی بنا شده و معنای مهمی را در بطن خود داشت اما اثر موفقی در کارنامه رضا عطاران نبود و اینبار هم نتوانست مخاطبان را راضی نگه دارد. همین دلیل هم باعث شد قید فیلمسازی را بزند و بعد از هشت سال فیلم دیگری نسازد. 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره