نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
سینما و چهره ها

رونمایی از گنجینه امین تارخ و مازیار میری در موزه سینما

منبع
ايسنا
بروزرسانی
رونمایی از گنجینه امین تارخ و مازیار میری در موزه سینما

ایسنا/ گنجینه امین تارخ (بازیگر سینما) و مازیار میری (کارگردان) بصورت جداگانه در موزه سینما رونمایی می‌شود.

  روز چهارشنبه هفتم شهریور طی مراسم ویژه‌ای در موزه سینما، گنجینه زنده‌یاد امین تارخ و مازیار میری بصورت جداگانه رونمایی می‌شود.

این مراسم طبق اعلام روابط عمومی موزه سینما، ساعت ۱۷ بصورت جداگانه گنجینه مازیار میری کارگردان سینمای ایران و همچنین گنجینه زنده یاد امین تارخ در تالارهای این مجموعه فرهنگی تاریخی رونمایی می‌شود.

سپس مراسم نکوداشت امین تارخ بازیگر فقید سینما، تئاتر و تلویزیون با مشارکت موزه سینما و انجمن بازیگران خانه سینما از ساعت ۱۸ در سالن فردوس برگزار می‌شود.
در این مراسم هنرمندان سینما و تئاتر درباره ویژگی‌های فردی و نقش امین تارخ در اعتلای سینمای ایران به خصوص رشد هنر بازیگری سخنرانی خواهند کرد.

زنده‌یاد امین تارخ متولد مرداد ماه سال ۱۳۳۲ در دهه ۵۰ از دانشکده هنرهای نمایشی دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد و در طول حدود نیم قرن فعالیت در عرصه بازیگری نقش‌های ماندگاری را در سینما، تئاتر و تلویزیون خلق کرد.

رونمایی از گنجینه امین تارخ و مازیار میری در موزه سینما

او همچنین در سال‌های گذشته با تاسیس یک موسسه آموزشی در حوزه بازیگری چهره‌های مطرحی را به سینمای ایران معرفی کرد.

از جمله آثار تارخ در سینمای ایران به «مرگ یزدگرد» بهرام بیضایی، «پرنده کوچک خوشبختی» به کارگردانی پوران درخشنده، «پاییزان» به کارگردانی رسول صدرعاملی، «سرب» مسعود کیمیایی، «مادر» به کارگردانی علی حاتمی، «مجسمه» ساخته ابراهیم وحیدزاده و «سارا» به کارگردانی داریوش مهرجویی می‌توان اشاره کرد.

او در تلویزیون هم در سریال‌های زیادی بازی کرده ‌که یکی از نقش‌های ماندگارش در نقش ابن سینا بوده است.

«سربداران»، «شیخ مفید»، «آپارتمان»، «سفر سبز»، «معصومیت از دست رفته» و «جراحت» از دیگر سریال‌های شاخص این بازیگر است که در خاطر بسیاری از علاقه مندانش ثبت شده است، این هنرمند ۲ مهر ماه سال ۱۴۰۱ از دنیا رفت.

رونمایی از گنجینه امین تارخ و مازیار میری در موزه سینما

مازیار میری متولد ۱۳۵۲، کارگردان، تدوین‌گر و مجری‌طرح ایرانی است.

این هنرمند نخستین فیلم بلندسینمایی‌اش «قطعه ناتمام» را در سال ۱۳۷۹ ساخت. فیلم‌های «به‌آهستگی»،«کتاب قانون»،«سعادت‌آباد» و«حوض نقاشی» در ژانر درام _ اجتماعی از آثار این کارگردان سینما هستند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره