نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
سینما و چهره ها

پیکر زهره حمیدی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا آرام گرفت

منبع
ايرنا
بروزرسانی
پیکر زهره حمیدی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا آرام گرفت

ایرنا/مراسم تشییع پیکر زهره حمیدی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون کشورمان صبح امروز با حضور اهالی سینما و تلویزیون در قطعه هنرمندان بهشت زهرا برگزار شد. علی دهکردی، نگین صدق گویا، زهرا سعیدی، مهوش وقاری، مریم دوستی، مرجان علوی، حمیرا ریاضی، محمد احتشامی و فرهاد بشارتی از جمله هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.
ابتدا قرار بود پیکر این بازیگر در بی‌بی سکینه کرج آرام بگیرد، ولی در ادامه اعلام شد که قطعه هنرمندان برای خاکسپاری در نظر گرفته شده است.
علی دهکردی، مدیرعامل خانه سینما در این مراسم اظهار کرد: من سال ها با خانم حمیدی همکار و همسایه بودم. به جز مهر و محبت و صفا و ادب چیزی از او ندیدم. آینه‌تمام نمای بسیاری از نقش‌هایی بود که بازی می‌کرد. از کسانی که برای این مراسم زحمت کشیدند تشکر می‌کنم.
نسیم رفیعی گوینده رادیو نیز گفت: زهره به ما یاد داد صبوری و مادر بودن چه معنایی دارد. از مرگ هراسی نداشت و مشتاق بود دیدار تازه‌ای با پسرش داشته باشد.
حمیدی، همسر مرحوم حمیدی نیز در این مراسم بیان کرد: همسرم جز مهربانی کار دیگری نداشت و عمرش را وقف هنر کرد. ولی دست روزگار او را از ما گرفت. تا زمانی که زنده هستم یک لحظه او را فراموش نمی‌کنم.
در ادامه مراسم مریم واعظ‌پور، گوینده پیشکسوت سوگنامه‌ای را قرائت کرد.

فریبا وکیلی، شاعر معاصر هم شعری را که سروده بود در این مراسم خواند. وی افزود: من ماه پیش دیداری با خانم حمیدی داشتم. بسیار روز خوبی را دهم مرداد کنار هم گذراندیم. شاد بود که درمان تمام شده است و روحیه خوبی داشت. ولی بعد از یک ماه شادی ما تبدیل به عزا شد.
برادر زهره حمیدی نیز گفت: دستان تک تک شما را به خاطر حضور گرم‌تان می‌بوسم. زهره ۱۶ سالگی ازدواج کرد و من از کودکی شاهد زجر او بودم. به لب خندان او نگاه نکنید. وقتی مریض شد امید داشت که حالش خوب شود.
زهره حمیدی بازیگر سینما و تلویزیون بعد از تحمل بیماری سرطان لوزالمعده (پانکراس) چهارم شهریور درگذشت.
حمیدی در هشتم اردیبهشت ۱۳۳۶ در اراک به دنیا آمد؛ تحصیلاتش را تا دیپلم رشته اقتصاد ادامه داد و با بازی در فیلم «دلاوران کوچه دلگشا» به کارگردانی حسن هدایت در سال ۱۳۷۱ وارد عرصه سینما شد.
حمیدی در سال ۱۳۷۷ با سریال ایرانی کارآگاه به مخاطبین تلویزیون معرفی شد و از بازیگرانی بود که به‌طور مداوم فعالیت خود را در تلویزیون ادامه داده است و از جدیدترین ایفای نقش او می‌توان به مجموعه تلویزیونی «خداداد» اشاره کرد.
از دیگر آثار او می‌توان به «راه و بیراه»، «شوخی با ستارگان»، «موج و صخره»، «لطفاً دور نزنیم»، «مزرعه کوچک»، «طلسم شدگان»، «گم گشته»، «دردسر والدین»، «بیابان عشق»، «تولدی دیگر»، «بهشت گم شده»، « آتیه»، «شوق پرواز»، «زمانی برای عاشقی»، «جدال با سرنوشت»، «مسافر زمان»، «پشت بام تهران»، «مثل یک کابوس»، «مهمانی از بهشت»، «بال های خیس»، «همه بچه ها ما»، «بَزم آخر»، «مستانه»، «افسون»، «دختران» و «پاتوق» اشاره کرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره