نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
سینما و چهره ها

گفت‌وگو با صدابردار سریال‌های «آشپزباشی» و «امیرکبیر» در تلویزیون

منبع
تسنيم
بروزرسانی
گفت‌وگو با صدابردار سریال‌های «آشپزباشی» و «امیرکبیر» در تلویزیون

تسنیم/ مرتضی دهنوی صدابردار باسابقه سینما و تلویزیون مهمان برنامه نردبان شده و درباره تجربیات خود در این عرصه سخن می‌گوید.

دویست و چهارمین قسمت از برنامه تلویزیونی «نردبان»، امروز جمعه 16 شهریورماه روی آنتن شبکه مستند سیما می‌رود. صدابرداری در سینما موضوع اصلی این قسمت از نردبان است و مرتضی دهنوی، از صدابرداران نام آشنای کشور مهمان نردبان خواهد بود. او در گفت‌وگو با حامد شکیبانیا درباره چالش‌ها و سختی‌ها و افق‌های پیش‌روی صدابرداری در سینما سخن می‌گوید.

مرتضی دهنوی صدابردار سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار وی می‌توان به فعالیت در سریال‌های «زیر تیغ»، «آشپزباشی» و «امیر کبیر» اشاره کرد. دهنوی کار حرفه‌ای خود را از تلویزیون آغاز کرد و سال 1363 در سریال «نطفه سوم» به کارگردانی فرانک دولتشاهی به عنوان صدابردار فعالیت داشته است.

او در عرصه صدابرداری در سینما نیز حضور فعالی داشته و از جمله آثار وی می‌توان به فیلم سینمایی «قصه عشق» و «ماه شب چهارده» اشاره کرد. بخش مهمی از فعالیت‌‌های وی در سینمای مستند نیز هست که از جمله شاخص‌ترین آنها می‌توان به مستندهای «همسران حاج عباس» ساخته محسن عبدالوهاب، «مکرمه» به کارگردانی ابراهیم مختاری و همکاری با مستندسازان شاخص کشور اشاره کرد.

در ادامه پرونده صدابرداری در سینما، برشی از کتاب «صدابرداری نوین» مورد بررسی قرار می‌گیرد و فیلم مستند «32 صدا» به کارگردانی سم گرین مرور می‌شود.

در بخش دیگری از نردبان این هفته، موضوع فیلمبرداری و کارگردانی در فیلم مستند در گفت‌وگو با احسان عمیدیان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

همچنین برشی از فیلم‌های مستند «همسران حاج عباس» ساخته محسن عبدالوهاب، «ناقوس دریا» به کارگردانی محسن شیرزایی و «چنشتی‌ها» اثری از احسان عمیدیان به نمایش درمی‌آید.

«کارگاه تجربه» نیز به موضوع «عکاسی ماجراجویانه» اختصاص دارد و بخش اول از نوزدهمین قسمت از کارگاه جیمی چین در این مورد پخش می‌شود.

برنامه تلویزیونی «نردبان» تلاش می‌کند با نگاهی تخصصی به فیلم و عکس مستند، مروری بر آثار ایرانی و خارجی این حوزه داشته باشد. این برنامه با اجرای حامد شکیبانیا، کارگردانی و تهیه‌کنندگی اصغر احمدپور و فاطمه بوربور و ضبط شده در استودیو نفت، با بخش‌هایی متنوع جمعه‌ها ساعت 17:30 روی آنتن شبکه مستند می‌رود و بازپخش آن شنبه‌ها ساعت 00:00 و 14:30 است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره