نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
سینما و چهره ها

فیلمی برگرفته از یک داستان معروف واقعی در جنگ جهانی دوم!

منبع
صبا
بروزرسانی
فیلمی برگرفته از یک داستان معروف واقعی در جنگ جهانی دوم!

صبا/ بازگشت دوباره اندرو اسکات به دوران جنگ / برندن فریزر «آیزنهاور» می‌شود
اندرو اسکات بازیگر جوان و خوش آتیه سینمای انگلستان، نقش اصلی درام جنگی دلهره آور و پرتنش «فشار آنتونی ماراس» به‌کارگردانی آنتونی ماراس، فیلمساز استرالیایی را بازی می‌کند. در این فیلم برندن فریزر قرار است ایفاگر نقش دوایت دی. آیزنهاور، فرمانده عالی نیروهای متفقین باشد!
 این فیلم داستان معروف «روز دی» (D-Day) را تعریف می‌کند که نقش مهمی در تاریخ جنگ جهانی دوم دارد.
فیلمنامه فیلم که برگرفته از رویدادهای واقعی زمان جنگ است را تیم دونفره آنتونی ماراس و دیود هیگ نوشته‌اند.
داستان فیلمنامه مدتی قبل به صورت یک نمایش تئاتری در مرکز وست اند لندن اجرا شد که با استقبال پرشور منتقدان و تماشاگران تئاتری روبرو شد.
ماراس پیش از این درام دلهره آور «هتل بمبئی» را کارگردانی کرده که با نگاهی به یک رویداد واقعی تاریخی ضد تروریستی ساخته شده بود.

سازندگان فیلم اعلام کرده‌اند به‌جز دو بازیگر عمده، داستان فیلم کاراکتر مهم دیگری ندارد و اکثر نقش های داستان فیلمنامه کوتاه و مکمل هستند.
 برندن فریزر قرار است در فیلم، دوایت دی. آیزنهاور، فرمانده عالی نیروهای متفقین را بازی کند و اسکات، نقش قهرمان ناشناس گروه، کاپیتان جیمز استگ را بازی کند. به عنوان هواشناسی که آیزنهاور را متقاعد کرد تاریخ فرود نرماندی را تغییر دهد… کری کندن نیز در این فیلم بازی می‌کند.
تاریخ نویسان از استاگ به عنوان فردی یاد می کنند که مسئول وادار کردن ژنرال دوایت دی آیزنهاور بود تا تاریخ پیاده شدن نیروهای جنگی در منطقه نورماندی را در دقایق آخر به تعویق بیندازد.
استاگ فشار بسیار زیادی بر روی افسر مافوق خود آورد تا بتواند او را راضی به انجام این کار کند.
با به تعویق افتادن زمان ورود نیروهای نظامی به نورماندی، جان چند هزار از نیروهای ارتش متفقین نجات داده شد و از یک سلاخی دسته جمعی جلوگیری به عمل آمد.
این تاخیر هم چنین نتیجه مستقیمی بر شرایط جنگ و آرایش نیروهای دو ارتش متفقین و هیتلری داشت و باعث تغییر کلی اوضاع و شرایط جنگی به نفع نیروهای ضد فاشیستی شد.
با آماده شدن ادوات جنگی لازم برای صحنه های جنگی فیلم، کلید فیلمبرداری آن طی چند روز آینده زده می شود.
تماشاگران بین المللی سینما، اندرو اسکات را به واسطه درام ضد جنگ تحسین شده و اسکاری «۱۹۱۷» می‌شناسند که مورد توجه فراوان منتقدان و عموم مردم قرار گرفت.
اسکات سال‌ها قبل هم در سریال «گروه برادران» به تهیه کنندگی استیون اسپیلبرگ ظاهر شده بود که آن هم حال و هوایی جنگی داشت.
منتقدان تئاتری سال قبل بازی او در نمایش «وانیا» را بشدت تحسین کردند، که نمایش تک نفره بود و در وست اند مرکز تئاتری انگلستان به روی صحنه رفت.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره