نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
سینما و چهره ها

دنیای هری پاتر بدون ستاره‌هایش

منبع
ايسنا
بروزرسانی
دنیای هری پاتر بدون ستاره‌هایش
ایسنا/ دنیای هری پاتر بدون حضور مسحورکننده مگی اسمیت، مایکل گمبون، آلن ریکمن و رابی کالترین کمی تیره‌تر به نظر می رسد و هر یک از این بازیگران دوست داشتنی اثری ماندگار در قلب طرفداران هری پاتر بر جای گذاشتند.

با درگذشت مگی اسمیت بازیگر بریتانیایی در سن ۸۹ سالگی، حالا چندین شخصیت نمادین در سری فیلم‌های «هری پاتر» برای همیشه مدرسه جادوگری هاگوارتر را ترک کردند.

مگی اسمیت در فیلم‌های هری پاتر نقش پروفسور مینروا مک‌گونگال را ایفا کرده است. مک‌گونگال، معلم مدرسه جادوگری هاگوارتز و رئیس خانه گریفیندور است. او یکی از شخصیت‌های کلیدی در این داستان است که نقش مهمی در تربیت و راهنمایی هری پاتر و دوستانش ایفا می‌کند.

اسمیت با استعداد خود توانست شخصیت مک‌گونگال را به شکل بسیار زنده و باورپذیری به تصویر بکشد. صدای سنگین و اعتماد به نفس او، به خوبی خصوصیات این شخصیت را منتقل می‌کند. او توانسته است لحظات جدی و احساسی را در این نقش به تصویر بکشد و این شخصیت را در دل طرفداران سری هری پاتر جای دهد.

مگی اسمیت نه تنها از نظر بازیگری بلکه با توجه به تجربه و شهرتش، به شخصیت مک‌گونگال عمق و جذابیت خاصی بخشید و تأثیر زیادی بر موفقیت این شخصیت در فیلم‌های هری پاتر داشت.

دنیای هری پاتر بدون ستاره‌هایش
مگی اسمیت

سال گذشته نیز مایکل گمبون بازیگر ایرلندی شخصیت دامبلدور یکی از نقش‌های کلیدی سری فیلم‌های «هری پاتر» در سن ۸۲ سالگی درگذشت. آلبوس دامبلدور یکی از شخصیت‌های اصلی مجموعه کتاب‌ها و فیلم‌های هری پاتر است که توسط نویسنده جی.کی. رولینگ خلق شده است. او به عنوان رئیس مدرسهٔ جادوگری هاگوارتز و یکی از بزرگ‌ترین جادوگران تاریخ به‌شمار می‌آید. دامبلدور شخصیتی پیچیده و عمیق دارد که تأثیر زیادی بر داستان و شخصیت‌های دیگر به ویژه هری پاتر دارد.

دنیای هری پاتر بدون ستاره‌هایش
مایکلئ گمبون

آلن ریکمن بازیگر انگلیسی مشهور نیز در ژانویه ۲۰۱۶ درگذشت. ریکمن با بازی در نقش‌های متنوع و به یادماندنی در فیلم‌های مختلف، به یکی از چهره‌های برجسته سینما تبدیل شد و یکی از به یادماندنی‌ترین نقش‌های او با بازی در نقش پروفسور سباستین اسنیپ در سری فیلم‌های هری پاتر رقم خورد. او با حضور در این نقش توانست جنبه‌های مختلف شخصیت اسنیپ را به زیبایی به تصویر بکشد، از جمله مرزهای تاریک و پیچیدگی‌های شخصیتی او. ریکمن به خوبی توانست احساسات و تعارض‌های درونی اسنیپ را نشان دهد و یکی از محبوب‌ترین و بحث‌برانگیزترین شخصیت‌های سری را خلق کند.

دنیای هری پاتر بدون ستاره‌هایش
آلن ریکمن

در سال ۲۰۲۲ نیز رابی کالترین بازیگر اسکاتلندی نقش روبیوس هاگرید در سری فیلم‌های «هری پاتر» در سن ۷۲ سالگی درگذشت. روبیوس هاگرید (هاگرید) از شخصیت‌های تخیلی مجموعه داستان‌های هری پاتر نوشتهٔ جی کی رولینگ است. او شکاربان و نگهبان موجودات جنگل ممنوعه مدرسه جادوگری هاگوارتز است و مدتی استاد درس نگهداری از موجودات جادویی نیز بوده‌است. روبیوس سابقاً دانش‌آموز مدرسه هاگوارتز بوده که در سال سوم او را اخراج کردند.

دنیای هری پاتر بدون ستاره‌هایش
رابی کالترین

اولین کتاب از مجموعه هری پاتر نوشته جی.کی رولینگ با عنوان «هری پاتر و سنگ جادو» در ابتدا در سال ۱۹۹۷ منتشر شد و آخرین کتاب با نام «هری پاتر و یادگاران مرگ» نیز در سال ۲۰۰۷ انتشار یافت. علاوه بر کتاب‌های «هری پاتر» که هر کدام پرفروش بودند، هشت فیلم «هری پاتر» تا به امروز ساخته شده‌ که مجموعا بیش از ۷.۷ میلیارد دلار در گیشه جهانی فروش داشته‌اند. همچنین مجموعه فیلم «جانوران شگفت‌انگیز»، پارک‌های موضوعی، اسباب‌بازی‌ها و بازی‌های ویدئویی از جمله بازی جدید «میراث هاگوارتز» بر اساس این داستان‌ها راه‌اندازی شده است.

نمایش موفق «هری پاتر و کودک نفرین‌شده» نیز در برادوی به روی صحنه رفت که دنباله‌ای برای این مجموعه کتاب است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar