نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
سینما و چهره ها

نگاهی به همکاری‌های مشترک بهرام رادان و محسن کیایی

منبع
فيلم نيوز
بروزرسانی
نگاهی به همکاری‌های مشترک بهرام رادان و محسن کیایی

فیلم نیوز/ بهرام رادان و محسن کیایی سه بار در سه فیلم مصطفی کیایی همبازی بودند. اولین‌بار در «عصریخبندان» مواجهه مستقیمی باهم نداشتند اما در دو فیلم بعدی «بارکد» و «چهارراه استانبول» زوج  جذابی تشکیل دادند. آنها این روزها در سریال «هزارویک‌شب» به کارگردانی مصطفی کیایی بازهم کنار هم بازی دارند. هنوز مشخص نیست ارتباط‌شان به چه صورت است.
با اینکه جنس بازی بهرام رادان و محسن کیایی بسیار از هم متفاوت است اما حضورشان کنار هم به خلق زوجی جذاب و به‌یادماندنی منجر شده و احتمالا در ادامه باز هم شاهد موفقیت‌های بیشتری از آنها خواهیم بود.

عصر یخبندان | مصطفی کیایی | 1393
 بهرام رادان و محسن کیایی در فیلم «عصر یخبندان» فقط در یک سکانس باهم بازی رو در رو دارند.
اولین‌ همکاری مشترک میان بهرام رادان و محسن کیایی در فیلم «عصر یخبندان» به کارگردانی مصطفی کیایی اتفاق افتاد. در این فیلم بهرام رادان ایفاگر نقش یک آقازاده به نام فرید بود. شاید صریح به این مسئله در فیلم اشاره نمی‌شد، اما از روی ظاهر او، سبک لباس پوشیدن و شیوه رفتار و پول و قدرتش می‌‌شد به خواستگاه اجتماعی‌اش پی برد. شخصیت فرید طوری معرفی می‌شد که سرنخ بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی مستقیم به او برمی‌گشت. بی‌محابا از دیگران استفاده می‌کرد، روی همه‌چیز پا می‌گذاشت و هیچ‌کس برایش ارزش و اهمیت خاصی نداشت. نقش محسن کیایی ارتباط مستقیمی با رادان نداشت. کاراکتر سعید، عامل اصلی ایجاد جذابیت در فیلم بود. هرجا داستان به کاراکتر سعید می‌رسید، فضای تلخ فیلم تلطیف می‌شد و لبخندی روی لب‌های مخاطبان می‌آمد. او به شیوه خودش قوانین را اجرا می‌کرد و مثلا از مردم پول می‌گرفت تا پشت ماشین‌هایشان حرکت کند و اسمش را فروختن طرح ترافیک گذاشته بود یا ماهواره‌های مردم را جمع می‌کرد تا دوستش با نصب مجددشان پول عمل فرزندش را دربیاورد و نکته قابل توجه اینکه خودش معتقد بود کارش درست است. دوست سعید به دست فرید به قتل می‌رسید و از این رو پای سعید به ماجرا باز می‌شد.


بارکد | مصطفی کیایی | 1394
 یکی از همکاری‌های موفق بهرام رادان و محسن کیایی در فیلم «بارکد» رقم خورده است.
یک سال بعد از «عصر یخبندان»، مصطفی کیایی در «بارکد» دست روی زوج بهرام رادان و محسن کیایی گذاشت. این فیلم سال 1395 روی پرده رفت و نزدیک به 13 میلیارد تومان فروخت. بار اصلی داستان فیلم روی زوج بهرام رادان و محسن کیایی بود. رادان نقش جوان باهوشی به نام حامد را داشت که می‌توانست به جایگاه ویژه‌ای در زندگی دست پیدا کند اما در رفتارش نشانی از این ذکاوت دیده نمی‌شد.  این تضاد در فکر و رفتار موقعیت جذابی را رقم می‌زد. حامد و میلاد هم به لحاظ رفتاری و هم طرز فکر باهم تفاوت‌های زیادی داشتند اما هردو درجه‌ای از بلاهت را نشان می‌دادند. برعکس حامد که توانایی استفاده از موقعیت‌ها را نداشت، میلاد با بازی محسن کیایی، فردی بود می‌خواست هرطور شده از موقعیت‌ها به نفع خودش استفاده کند. هوش حامد را نداشت و رفتارهایش در کنار او موقعیت جذابی را می‌ساخت.او به همراه حامد تلاش می‌کرد پول زیادی به جیب بزند و از این طریق زندگی‌شان را سروسامان دهد. جدای از موقعیت‌های جذابی که این زوج کمدی رقم می‌زدند، خود شخصیت میلاد به تنهایی ویژگی‌های جالبی داشت و ماجراهای بامزه‌ای در طول فیلم به واسطه ویژگی‌های او شکل می‌گرفت. او از جایگاه روحانی مسئول اعزام حج دانشگاه استفاده می‌کرد و با پوشیدن لباس روحانیت به دخترها نزدیک می‌شد و پول سفر حج را برای خودش برمی‌داشت. عاشق جنیفر لوپز بود و رفتار بامزه‌ای در قبال دختر مورد علاقه‌اش داشت. میلاد مدام گاف می‌داد و وضعیت را دشوارتر می‌کرد.

چهارراه استانبول | مصطفی کیایی | 1396
 «چهارراه استانبول» سومین همکاری مشترک رادان و کیایی است.
بعد از موفقیت «بارکد»، بهرام رادان و محسن کیایی دو سال بعد در «چهارراه استانبول» بار دیگر به عنوان یک زوج کنارهم قرار گرفتند. ماجرای اصلی درباره آتش‌سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو بود. مصطفی کیایی این اتفاق مهم را با زندگی این دو شخصیت ربط داده بود. آنها درست زمانی که ساختمان پلاسکو آتش گرفت مشغول شرط‌بندی بودند و وقتی به مغازه‌شان برمی‌گشتند زندگی‌شان با ماجرای آتش‌سوزی و فرو ریختن این ساختمان گره می‌خورد. این زوج در «چهارراه استانبول» هم شیرینی خاص خودشان را داشتند اما با توجه به ملتهب و حزن‌انگیز بودن فضا، جنس رابطه‌شان نسبت به بارکد متفاوت بود. از آنجایی که «چهارراه استانبول» براساس یک ماجرای واقعی ساخته شده بود کارگردان باید بیشتر از هرچیز به احساسات مخاطبان فکر می‌کرد و از این رو ماجراهای واقعی آنطور که باید با داستانی که در کنار آن شکل گرفته بود در هم تنیده نشده بود. «چهارراه استانبول» به نسبت دو فیلم قبلی موفق نبود اما بازی این دو نفر در آن به چشم آمد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره