نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
سینما و چهره ها

حضور 4 چهره آشنا در جشنواره فیلم کوتاه که بازیگر نیستند

منبع
خبرآنلاين
بروزرسانی
حضور 4 چهره آشنا در جشنواره فیلم کوتاه که بازیگر نیستند

خبرآنلاین/ شاید رویداد جشنواره فیلم‌کوتاه تهران را بشود مهم‌ترین رویداد سینمایی منطقه دانست که اعتبار جهانی اش از جشنواره فیلم فجر بیشتر است و این از سالی که این جشنواره دروازه ای برای ورود به اسکار معرفی شد، بیشتر به چشم آمد و تعداد آثاری که به این جشنواره برای رقابت و داوری می‌رسید رشد چشم‌گیری کرد.
  به‌نظر می‌رسد اهمیت این جشنواره در سال‌های اخیر، باعث توجه بیش از پیش اهالی سینما به مشارکت در  فیلم‌های کوتاه و البته شرکت در جشنواره فیلم کوتاه تهران شده است. اما امسال، چهره‌های شناخته شده‌ی دیگری در جشنواره فیلم کوتاه تهران به چشم می‌خورد که اگرچه شاید نسبتی با سینما از پیش داشتند ولی شهرت‌شان در جایی غیر از سینماست و نام‌شان در بین سازندگان فیلم‌های کوتاه، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

۱. روزبه بمانی (ترانه‌سرا و خواننده)

ترانه‌سرای ۴۵ ساله که بسیاری از خوانندگان مشهور داخل و خارج کشور همکاری داشته است و خودش نیز به عنوان خواننده چندسال است که یکی از چهره‌های محبوب موسیقی پاپ به شمار می‌رود.
او در این جشنواره با فیلم کوتاه «حنابندون» که مضمونی مرتبط با دفاع مقدس دارد و عرفانه کریمی آن را کارگردانی کرده است حضور دارد. این فیلم به تهیه‌کنندگی مشترک روزبه بمانی و انجمن سینمای جوانان ایران در بخش مسابقه اصلی جشنواره به نمایش درمی‌آید.
این اولین تجربه روزبه بمانی در جایگاه تهیه‌کنندگی به شمار می‌رود. پیش از این شاید نزدیک ترین تجربه بمانی به سینما، خواندن موسیقی چند فیلم و سریال بوده‌است که مشهورترین آنها، قطعه «کجا باید برم» برای فیلم سینمایی «لاتاری» بود که همین اسم هم، بعدا روی اولین آلبوم موسیقی او قرار گرفت.
البته روزبه بمانی سال ۹۴ در فیلم سینمایی «ربوده شده» به کارگردانی بیژن میرباقری و با حضور نیکی کریمی، بازیگری در سینما را هم تجربه کرده است. او در این فیلم سینمایی، که دوست و همکار قدیمی وی علیرضا افکاری نیز حضور داشت، تعدادی از ترانه‌های خود را در فیلم و با صدای خودش اجرا کرد.

چهار چهره آشنا ولی خارج از سینما که در جشنواره فیلم تهران حضور دارند

۲. محمد سلوکی (مجری و تهیه‌کننده تلویزیون)

محمد سلوکی ۴۴ ساله (متولد ۱۳۵۸) اگر چه تجربه بازیگری در چند فیلم سینمایی را دارد اما، شهرتش در بین مردم، به اجراهای تلویزیونی و البته اجراهای اختتامیه و افتتاحیه‌ رویدادهای مشهور کشور است. 
سلوکی در چهل و یکمین دوره جشنواره فیلم کوتاه تهران، «اِس‌پی ۱۱۰» را تهیه‌کنندگی کرده که پیام ناصر، نویسندگی و کارگردانی آن‌را بر عهده داشته است. 

این فیلم کوتاه به سرمایه برند «نیکول» که تولیدکننده لوازم آرایشی و بهداشتی است ساخته شده و در این دوره از جشنواره در بخش «استعداد نو» حضور دارد.
محمد سلوکی، جزو معدود مجریان تلویزیون است که در دوران دوری از تلویزیون بیکار نیست و توانسته در VODها هم به اجرا بپردازد و هم‌اکنون برنامه «کارمانی» را در پلتفرم فیلممو درحال پخش دارد.

چهار چهره آشنا ولی خارج از سینما که در جشنواره فیلم تهران حضور دارند


۳. حامد مهربانی (روزنامه‌نگار، مجری و تهیه‌کننده تلویزیون)

در این فهرست فقط حامد مهربانی ۳۳ ساله‌ است که با دو فیلم در جشنواره فیلم کوتاه تهران نامش به چشم می‌خورد. دو فیلم کوتاه «خسرو ۱۲۷» و «طلوع سرد»، به تهیه‌کنندگی او ساخته شده، که هردو پیش از این، در جشنواره نهال هم به نمایش درآمدند و در آن‌جا حضور موفقی را پشت سر گذاشتند.
حامد مهربانی با اینکه تا الان در مجموع، ۴ فیلم کوتاه را تهیه‌کنندگی کرده است و حتی تجربه بازیگری در سینما را هم دارد (فیلم سینمایی احمد) و در جشنواره فیلم فجر سال پیش، به عنوان دستیار تهیه‌کننده در فیلم سینمایی «باغ کیانوش» حضور داشته است، شهرتش را مدیون فعالیت‌های رسانه‌ای و به طورخاص اجراهای تلویزیونی‌اش است.
دو برنامه تلویزیونی «در انتهای الوند» و «مجله هنری بوم» مشهورترین برنامه‌هایی است که مهربانی آن ها را اجرا کرد. او در چهلمین جشنواره فیلم فجر به عنوان مجری نشست‌های خبری فیلم‌ها حضور داشت که تجربه موفقی در اجراهای جشنواره‌ای به شمار می‌رفت.

چهار چهره آشنا ولی خارج از سینما که در جشنواره فیلم تهران حضور دارند

۴. پریسا پورمشکی (اینفلوئنسر و سازنده‌ویدئوهای طنز در فضای مجازی)

در این فهرست جوان‌ترین و البته پرفالورترین فرد در فضای مجازی، پریسا پورمشکی مشهور به پریسا پوربلک است. او متولد سال ۱۳۸۰ است، دیپلم تجربی دارد و به قول خودش در مصاحبه ای از ۱۴ سالگی در اینستاگرام شروع به ساختن محتواهای طنزآمیز و کمدی کرده است.
نام او در فیلم کوتاه «نسبتا خوشبخت» به کارگردانی مهران حیدری به عنوان تهیه‌کننده آمده است. فیلم کوتاهی که در ژانر فانتزی تعریف می‌شود و از صحنه و جلوه‌های ویژه بصری (VFX) بسیاری بهره برده است. (که احتمالا پورمشکی برای آن هزینه قابل توجهی هم کرده است).
این فیلم کوتاه، داستان مردی است که در طبقه ۲۷ م یک برج مسکونی نیمه‌ساخته شده گرفتار شده است و مجبور است خودش را با شرایط پیش‌آمده وفق بدهد.
در بین چهره‌های اینستاگرامی که به سینما راه پیدا کردند، محمدامین کریم‌پور پیش‌تر در جایگاه کارگردانی تجربه ای کرده بود که البته در بین اهالی سینما، اصلا واکنش‌های خوبی نگرفت و او هم این مسیر را دیگر ادامه نداد.

چهار چهره آشنا ولی خارج از سینما که در جشنواره فیلم تهران حضور دارند

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar