logo
  1. جذاب ترین ها
سینما و چهره ها

بازیگران مشهوری که برای بازی در فیلم محبوب شان از دستمزد‌های نجومی گذشتند

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
بازیگران مشهوری که برای بازی در فیلم محبوب شان از دستمزد‌های نجومی گذشتند

باشگاه خبرنگاران/ در مطلب زير قصد داريم شما را با ۱۰ بازيگر مشهوري آشنا کنيم که براي بازي در فيلم مورد علاقه شان حاضر به کاهش قابل توجه دستمزد خود شدند.

بازيگران مرد و زن اغلب دستمزد‌هاي بسيار سنگين و هنگفتي براي بازي در يک فيلم يا سريال دريافت مي‌کنند، اما در اندک مواردي، آن‌ها حاضر به مذاکره در مورد کاهش چشمگير دستمزد‌هاي ميليون دلاري مي‌شوند.

اين کار عمدتاً به منظور کاهش هزينه‌هاي کلي ساخت فيلم يا سريال و به دليل علاقه بازيگران به بازي در آن است. در دنياي سينما ، بازيگران طراز اول بيشترين دستمزد را دريافت کرده که گاهي از ۲۰ ميليون دلار نيز عبور مي‌کند. در ادامه اين مطلب قصد داريم شما را با ۱۰ بازيگر مشهوري آشنا کنيم که براي بازي در فيلم مورد علاقه شان حاضر به کاهش قابل توجه دستمزد خود شدند.

۱۰ باري که بازيگران مشهور براي بازي در فيلم‌هاي محبوبشان از دستمزد‌هاي نجومي گذشتند

۱۰- ايتن هاوک در The Purge

براي ايتن هاوک بازي در فيلم The Purge در سال ۲۰۱۳ بهترين راه براي همکاري با يکي از دوستان نزديکش جيسون بلوم بود که نقش تهيه کنندگي فيلم را بر عهده داشت. بر اساس گزارش هاليوود ريپورتر، هاوک هنگام عقد قرارداد براي بازي در اين فيلم هيچ پولي به عنوان پيش پرداخت دستمزد دريافت نکرد. همچنين به گفته خود هاوک، هنگام بازي در اين فيلم هيچ مزيت خاص، تريلر ويژه، راننده شخصي و امکانات ديگري که براي بازيگران طراز اول در نظر گرفته مي‌شود در کار نبوده است. اين بازيگر بخشي از فروش فيلم را به عنوان دستمزد دريافت کرد که بر اساس گزارش‌ها حدود ۲ ميليون دلار بوده است.

۱۰ باري که بازيگران مشهور براي بازي در فيلم‌هاي محبوبشان از دستمزد‌هاي نجومي گذشتند

۹- ويل فرل، استيو کارل و پل رود در Anchorman ۲: The Legend Continues

اين سه بازيگر اولين بار در سال ۲۰۰۴ در کمدي Anchorman: The Legend of Ron Burgundy کنار هم قرار گرفتند. از آن زمان، صحبت‌هاي زيادي در مورد دنباله اين فيلم شنيده مي‌شد، اما نياز به بودجه بالا باعث شده بود اين دنباله هيچگاه محقق نشود. اما وقتي فرل، کارل و رود با کاهش قابل توجه دستمزدهايشان موافقت کردند در نهايت اين دنباله ساخته شد. بر اساس گزارش ها، فرل در مراسم افتتاحيه فيلم به اين موضوع اشاره کرده و گفت: «همه ما با کاهش قابل توجه دستمزد موافقت کرديم، زيرا خيلي دوست داشتيم اين فيلم را بسازيم». اکنون اين فيلم به عنوان يکي از بهترين فيلم‌هاي ويل فرل شناخته مي‌شود.

۱۰ باري که بازيگران مشهور براي بازي در فيلم‌هاي محبوبشان از دستمزد‌هاي نجومي گذشتند

۸- جوناه هيل در The Wolf Of Wall Street

براي جوناه هيل کار کردن با مارتين اسکورسيزي بسيار مهم‌تر از يک دستمزد چند ميليون دلاري بود. در واقع، بر اساس گزارش بي بي سي، هيل در برنامه هاوارد استرن در اين باره چنين گفته است: «خانه، اما را مي‌فروختم و تمام پول هايم را به او مي‌دادم تا بتوانم برايش کار کنم». از اين رو وقتي فرصت بازي در فيلم The Wolf Of Wall Street فرا رسيد، هيل موافقت کرد در آن بازي کند حتي اگر کمترين مقدار پول ممکن به وي پرداخت شود. اين قمار در نهايت جواب داد و The Wolf Of Wall Street به يکي از بهترين فيلم‌هاي هيل تبديل شده و حتي نامزدي جايزه اسکار را براي وي در پي داشت.

۱۰ باري که بازيگران مشهور براي بازي در فيلم‌هاي محبوبشان از دستمزد‌هاي نجومي گذشتند

۷- کيانو ريوز در The Devil’s Advocate

زماني که کيانو ريوز براي بازي در فيلم The Devil’s Advocate قرارداد امضا کرد، از قبل جايگاه خود را به عنوان يکي از ستاره‌هاي هاليوود تثبيت کرده و به تازگي از بازي در فيلم Speed در کنار ساندرا بولاک که فيلم بسيار محبوب و پرفروشي بود فارغ شده بود. براي تريلر The Devil’s Advocate که در سال ۱۹۹۷ ساخته شد ريوز مي‌توانست ميليون‌ها دلار دستمزد طلب کند، اما او از آن دسته بازيگران نبود. بر اساس گزارش ABC News، ريوز موافقت کرد چند ميليون دلار دستمزد خود را کاهش دهد تا تهيه کنندگان بتوانند آل پاچينو را نيز به خدمت بگيرند. The Devil’s Advocate اکنون يکي از بهترين فيلم‌هاي غيراکشن کارنامه بازيگري ريوز به شمار مي‌آيد.

۱۰ باري که بازيگران مشهور براي بازي در فيلم‌هاي محبوبشان از دستمزد‌هاي نجومي گذشتند

۶- چادويک بوزمن در ۲۱ Bridges

اين بازيگر فقيد بلافاصله پس از بازي در فيلم با فروش ميليارد دلاري Avengers: Endgame در فيلم ديگري با عنوان ۲۱ Bridges ظاهر شد. او در کنار برادران روسو يکي از تهيه کنندگان فيلم نيز به شمار مي‌آمد و از همان ابتدا مصمم بود تا سينا ميلر را در اين فيلم در کنار خود داشته باشد، اما دستمزد درخواستي ميلر بسيار بالا بود. ميلر خود مي‌گويد: «من عددي را درخواست کردم که استوديو نمي‌توانست پرداخت کند». اما بوزمن وارد عمل شد و بخشي از دستمزدش را به او بخشيد. ميلر در اين باره چنين گفته است: «چادويک در نهايت بخشي از دستمزدش را به من بخشيد تا مرا به عددي که خواسته بودم برساند».

۱۰ باري که بازيگران مشهور براي بازي در فيلم‌هاي محبوبشان از دستمزد‌هاي نجومي گذشتند

۵- رايان رينولدز در Deadpool

براي رينولدز، Deadpool يک پروژه بسيار مهم و شخصي بود. علاوه بر اينکه وي از تهيه کنندگان فيلم به شمار مي‌رفت، رينولدز نقش اصلي شخصيت فيلم را نيز بر عهده داشت و براي تحقق يافتن پروژه موافقت کرد تا دستمزدش به ۲ ميليون دلار کاهش يابد. در نهايت اين از خودگذشتگي جواب داده و با توجه به اينکه وي درصدي از فروش فيلم را دريافت مي‌کرد، رينولدز بيش از ۱۰ ميليون دلار ديگر براي اين فيلم نسبتاً پرفروش بدست آورد.

۱۰ باري که بازيگران مشهور براي بازي در فيلم‌هاي محبوبشان از دستمزد‌هاي نجومي گذشتند

۴- برد پيت در Inglorious Basterds، Once Upon A Time… In Hollywood و Ocean’s Eleven

به عنوان بازيگري که براي بازي در فيلم مشهور و تحسين شده Thelma & Louise در سال ۱۹۹۱ تنها ۶،۰۰۰ دلار دستمزد گرفت، برد پيت خوب مي‌دانست که در هاليوود بهترين پروژه‌ها را با دستمزد بالا نمي‌سنجند. براي مثال پيت براي اينکه بتواند در فيلم مشهور Ocean’s Eleven بازي کند با کاهش قابل توجه دستمزدش موافقت کرد. وي همچنين وقتي نوبت به بازي در فيلم‌هاي Inglorious Basterds و Once Upon a Time…in Hollywood ساخته کوئنتين تارانتينو رسيد نيز با کاهش دستمزد خود موافق بود. با توجه به دستمزد بالايي که برد پيت براي فيلم هايش مي‌گيرد، وي عليرغم اين کاهش دستمزد‌ها توانست براي هر يک از فيلم‌هاي تارانتينو ۱۰ ميليون دلار دستمزد بگيرد. او همچنين براي Once Upon a Time… in Hollywood برنده جايزه اسکار نيز شد.

۳- آنجلينا جولي در Beowulf

آنجلينا جولي يکي از گرانقيمت‌ترين بازيگران زن هاليوود است، اگر چه ديگر به اندازه گذشته در فيلم‌ها حضور ندارد. به طور کلي دستمزد جولي براي بازي در يک فيلم بين ۱۵ تا ۲۰ ميليون دلار است، اما او گاهي موافقت مي‌کند که با دستمزد‌هايي بسيار پايين‌تر نيز بازي کند. براي مثال، او موافقت کرد که با کاهش دستمزدش در فيلم انيميشني سه بعدي Beowulf در سال ۲۰۰۷ بازي کند. جولي براي اين فيلم دستمزد نسبتاً متوسط ۸ ميليون دلاري را دريافت کرد، اگر چه تنها ۵ هفته روي اين فيلم کار کرد.

۱۰ باري که بازيگران مشهور براي بازي در فيلم‌هاي محبوبشان از دستمزد‌هاي نجومي گذشتند

۲- جرج کلوني در Ocean’s Eleven و Good Night, And Good Luck

Ocean’s Eleven فيلمي بود که ستارگان بسياري در آن حضور داشتند؛ از جمله برد پيت، مت ديمون، جوليا رابرتس و اندي گارسيا. به دليل دستمزد‌هاي بالايي که هر يک از اين بازيگران دريافت مي‌کردند، کلوني حس کرد که بايد از بخش قابل توجهي از دستمزد خود بگذرد. کلوني در مورد اين تصميم خود چنين گفته است: «ترجيح مي‌دهم پيشاپيش دستمزد قابل توجهي نگيرم، زيرا با اينکار به بودجه صدمه مي‌زنيد و نمي‌توانيد همبازي‌هايي که مي‌خواهيد را داشته باشيم». همچنين براي فيلم Good Night and Good Luck که کلوني نويسندگي و کارگرداني آن را نيز بر عهده داشت، وي کمترين دستمزد را خواسته بود.

۱۰ باري که بازيگران مشهور براي بازي در فيلم‌هاي محبوبشان از دستمزد‌هاي نجومي گذشتند

۱- لئوناردو دي کاپريو در J. Edgar، Inception و Once Upon A Time… In Hollywood

به عنوان يکي از ستاره‌هاي هاليوودي که حضور او در فيلم‌ها باعث تضمين موفقيت تجاري آن هاست، لئوناردو دي کاپريو مي‌توانست براي هر يک از فيلم هايش درخواست دستمزد چند ده ميليون دلاري داشته باشد. اما او دستکم در مواردي اين دستمزد‌هاي نجومي را ناديده گرفت. براي مثال او براي بازي در فيلم زندگينامه‌اي J. Edgar Hoover در سال ۲۰۱۱ با کاهش ۹۰ درصدي دستمزد خود موافقت کرد. علاوه بر اين، دي کاپريو موافقت کرد دستمزد خود براي فيلم Inception ساخته کريستوفر نولان را به خاطر ريسکي بودن پروژه کاهش دهد. دي کاپريو سال گذشته نيز همانند برد پيت کار مشابهي براي بازي در فيلم Once Upon a Time…in Hollywood انجام داد و دستمزد بسيار اندکي در مقايسه با استاندارد خود گرفت.

منبع:روزياتو

 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar