پشت پرده روح طغیانگر مرموزترین نویسنده کلاسیک جهان
آخرین خبر/ بین غولهای ادبیات جهان که خالق آثار کلاسیک بودهاند، «امیلی برونته» نویسنده رمان معروف «بلندیهای بادگیر» جایگاه ویژهای دارد. اول این که امیلی تنها یک اثر دارد که شهرت جهانی کسب کرده و بین کلاسیکهای ادبیات راه پیدا کرده. دوم اینکه او فقط 30 سال زندگی کرده. سوم اینکه بهدلیل زندگی در روستای دورافتادهای شخصیت مهجور و مرموزی پیدا کرده. چهارم اینکه سیر یک نویسنده در مسیر خلق یک شاهکار را طی نکرده و در همان یک اثر معروفش اثری را در سرحد کمال نوشته. نکته جالبتر اینکه امیلی شاعر هم بوده و تنها چهره مشهور خانواده نیست و دو خواهر دیگرش هم در ادبیات شناخته شده محسوب میشوند.
تا بهحال حدود 8 اقتباس سینمایی از رمان معروف او صورت گرفته اما هنوز هیچ فیلمی درباره خود این نویسنده خاص ساخته نشده بود تا اینکه «امیلی» محصول 2022 از راه رسید. فیلم نهتنها زندگی سرکشانه و جذاب این نویسنده بزرگ را روایت میکند بلکه بهنوعی راوی چگونگی خلق رمان «بلندیهای بادگیر» هم هست. در فیلم میبینیم که پدر امیلی مبتنی برنگاه سنتی که دارد ترجیح میدهد دخترش یک معلم شود. اما امیلی که روح سرکشی دارد برخلاف میل پدر، نویسنده و شاعر شدن را ترجیح میدهد. با تماشای این فیلم متوجه میشویم رمان تا چه اندازه تحت تاثیر شخصیت و زندگی خود امیلی برونته بوده و چقدر زیبا پیرامونش را تبدیل به یک داستان کرده است. فیلم روند آرام و شاعرانهای دارد. زمانش طولانی اما لذتبخش است. لبریز از قابهای جذاب از یک روستای ویکتوریایی انگلستان است. اگر به ادبیات علاقه دارید تماشای این فیلم با زیرنویس فارسی را از لینک زیر بهشما توصیه میکنیم.
>>> تماشای فیلم با زیرنویس فارسی
نکته 1: برای تماشای فیلم با اینترنت همراه نیازی به خرید اشتراک ندارید. (حجم مصرفی شما تمام بهاء میشود). فقط کافی است برای تماشای بهتر آخرین خبرتان را به روز کنید.
نکته 2: اگر میخواهید با تلویزیون هوشمند فیلم تماشا کنید کافیست اینترنت همراه را روی تلویزیون هاتاسپات کنید و «آخرین خبر» را در مرورگرتان جستوجو کنید.
نکته 3: اگر هم از اینترنت خانگی استفاده میکنید میتوانید با کمترین قیمت ممکن یک اشتراک بگیرید. در این حالت حجم اینترنت مصرفی شما نیم بهاء خواهد بود.
برای تماشای فیلم و سریالهای بیشتر به بخش «سینما و چهره» آخرین خبر بروید. این پیشنهادها را هم از دست ندهید:
.
.
.
.
.