نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
آشپزی من

دمنوش مورد علاقه حضرت علی (ع) چه بود؟

منبع
نمناک
بروزرسانی
دمنوش مورد علاقه حضرت علی (ع) چه بود؟

نمناک/ معروف است که این دمنوش مورد علاقه حضرت علی هم بوده است.
در کتاب اصول کافی به نقل از ایوب ابن نوح نقل شده است: یکی از کسانی که با امام کاظم علیه السلام بر سر سفره ای حضور یافته بود برایم نقل نمود که امام علیه السلام بادروج خواست و فرمود: “من دوست دارم غذا را با آن آغاز کنم زیرا انسداد ها را می گشاید، اشتها آور است، سَبَل را از میان می برد و اگر غذا را با آن آغاز کنم پس از آن هر چه بخورم از آن بیمی ندارم، چرا که در این صورت از زیان و عارضه ای نمی ترسم.”
چون غذا خوردن را به پایان بردیم امام علیه السلام باز هم آن را خواست و ایشان را دیدم که دنبال سینی این سبزی می رفتند و از آن می خوردند و به من هم می دادند و فرمودند: “غذای خود را با آن به پایان ببر چرا که آنچه را پیش تر خورده ای هضم می کند و آنچه را پس از آن بخوری دوست داشتنی می سازد، سنگینی را از میان می برد و دهان را خوشبو می کند.”

این گیاه در ماههای تیر و مرداد شروع به گل دادن میکند و از گیاهان تیره نعناعیان به شمار می رود ساقه های آن پوشیده از کرک است و چهارگوش می باشد گلهایی با کاسبرگ های بنفشی کنار برگ های آن می روید و یک عطر تند از این گیاه ساطع می شود.
این گیاه دارای خاصیت تقویت قلب و اعصاب و سلول های مغزی ، تقویت حافظه ، نرم کننده پوست ، خون ساز ، خواب آور ، ضد وزوز گوش ، ضد کابوس و ضد بوی بد دهان می باشد.
دمنوش این گیاه باعث می شود غذا به سهولت هضم شده و نفخ معده از بین برود. از آنجایی که این دمنوش تنگی نفس را درمان میکند بنابراین عاملی بسیار مهم است که از بروز سکته مغزی و قلبی جلوگیری میکند.
نکته مهمی که باید بدانید این است که آن دسته از افرادی که دچار اختلالات هورمونی تیروئیدی ، گلوکوم ، باردار و شیرده هستند و همچنین کسانی که به مصرف آسپرین حساسیت دارند بایستی از استفاده این دمنوش جلوگیری به عمل آورند.
برای تهیه دمنوش بادرنجبویه ابتدا یک مشت کوچک از این گیاه را داخل دو لیوان آب سرد ریخته و روی حرارت مستقیم بگذارید تا به خوبی به جوش بیاید و سپس بعد از جوشاندن آن را از روی شعله برداشته و اجازه دهید تا مدتی با شعله غیر مستقیم دم بکشد.

برگرفته از سایت موسسه قرآن و نهج البلاغه

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره