نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
آشپزی من

طرز تهیه بستنی گیلاس سیاه

منبع
بيتوته
بروزرسانی
طرز تهیه بستنی گیلاس سیاه

بیتوته/ در این فصل گرما تهیه و میل کردن بستنی واقعا لذت بخش است، پیشنهاد می کنم تهیه این بستنی را در تابستان امتحان کنید.
مواد لازم :
 گیلاس، هسته های حذف شده (تازه یا منجمد)1 پوند
 شکر½ فنجان
آب لیمو 1 قاشق غذاخوری
 خامه سنگین (سرد)2 فنجان

 شیر تغلیظ شده شیرین14 اونس
رب لوبیا وانیلی1 قاشق غذاخوری
عصاره بادام½ قاشق چایخوری
شکلات تلخ (خرد شده)2 اونس
طرز تهیه بستنی گیلاس سیاه :
یک کاسه بزرگ فلزی یا شیشه ای را به مدت 15 دقیقه در فریزر قرار دهید.
در یک قابلمه کوچک گیلاس و شکر و آبلیمو را اضافه کنید (هنوز حرارت را روشن نکنید). گیلاسها را با دستگاه پوره سیب زمینی له کنید و بگذارید 10 دقیقه بماند (این کار به بیرون کشیدن آب گیلاس ها کمک می کند تا در حین پخت، آب گیلاس غلیظ ایجاد شود).
سپس حرارت را روشن کرده و با حرارت متوسط ​​به مدت 10 دقیقه بپزید و هر از گاهی هم بزنید. بعد از اینکه جوش آمد و حباب زد، حرارت را کم کنید و هر از گاهی به هم زدن ادامه دهید تا گیلاسها نرم شوند، حدود 10 دقیقه بجوشد. از روی حرارت بردارید و اجازه دهید مخلوط گیلاس تا دمای اتاق خنک شود.
شکلات را خرد کرده و کنار بگذارید.
کاسه را از فریزر خارج کنید و خامه غلیظ سرد را با همزن دستی با سرعت متوسط ​​بزنید تا قله های سفت شکل بگیرد. سپس شیر تغلیظ شده شیرین شده، خمیر لوبیا وانیل و عصاره بادام را داخل آن بریزید و با استفاده از یک قاشق یا کفگیر سیلیکونی با هم مخلوط کنید.
مقداری از شکلات خرد شده را داخل مخلوط خامه ای بریزید سپس در قالب نان 9x5x3 یا قالب کیک گرد 8 اینچی بریزید. مخلوط سرد شده گیلاس را اضافه کنید و به آرامی با هم بچرخانید. مابقی شکلات خرد شده را روی آن قرار دهید.
روی آن را با پلاستیک بپوشانید و حداقل 5-6 ساعت در فریزر بگذارید تا سفت شود.

بعد از گذشت این زمان، بستنی را در ظرف سرو بریزید و تزیین کنید.

نکاتی برای تهیه بستنی گیلاسی :
• اگر از گیلاس تازه استفاده می کنید، از نی، سیخ های چوبی برای جدا کردن هسته استفاده کنید. در صورتی که می خواهید گیلاس را داخل فریزر قرار بدهید، هسته های گیلاس را جدا کنید و داخل فریزر قرار بدهید.
• تا حد امکان آب گیلاس ها را بگیرید. آب میوه همان چیزی است که به بستنی رنگ صورتی/قرمز زیبا و طعم شدید گیلاس می دهد!
• اگر نمی توانید گیلاس تیره پیدا کنید، می توانید از انواع منجمد استفاده کنید. این شامل گیلاس ترش قرمز، گیلاس شیرین تیره و غیره است. از آنچه می توانید پیدا کنید استفاده کنید!
• می توانید از آلبالو به جای گیلاس نیز استفاده کنید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره