نماد آخرین خبر

طرز تهیه فریتاتای پنیر و سیب زمینی

منبع
بروزرسانی
طرز تهیه فریتاتای پنیر و سیب زمینی

چی شی/ فریتاتای پنیر و سیب زمینی، غذایی ساده و در عین حال مغذی است که می‌تواند به عنوان یک وعده صبحانه‌ی کامل یا شامی خوشمزه در منوی غذایی شما قرار گیرد. اگر به دنبال یک دستور پخت جدید و هیجان‌انگیز هستید که هم زمان‌بر نباشد و هم از لحاظ غذایی کامل باشد، فریتاتای پنیر و سیب زمینی انتخابی ایده‌آل است.
برای تهیه فریتاتای پنیر و سیب‌زمینی، فر را با دمای 180 درجه گرم کنید. سیب‌زمینی‌های آب‌پز و ورقه‌شده را با پیاز تفت‌داده‌شده، در ظرف چرب‌شده قرار دهید. مخلوط تخم‌مرغ، خامه، شوید، نمک و فلفل را روی آن‌ها ریخته و به مدت 30 دقیقه در فر بپزید. پس از خنک شدن، فریتاتا را برش زده و سرو کنید.

طرز تهیه فریتاتای پنیر و سیب زمینی

مرحله 1: آماده‌سازی فر

فر را با دمای 180 درجه سانتی‌گراد گرم کنید. ظرف پخت مناسبی را انتخاب و کف و دیواره‌های آن را با کمی روغن زیتون یا کره به خوبی چرب کنید. این کار به جلوگیری از چسبیدن فریتاتا به ظرف کمک می‌کند.

مرحله 2: پختن سیب زمینی‌ها
سیب زمینی‌ها را با کمی نمک در آب جوش بپزید تا نرم شوند. سپس آن‌ها را آبکشی کرده و اجازه دهید تا خنک شوند. پوست سیب زمینی‌ها را بگیرید و آن‌ها را به صورت برش‌های نازک ورقه‌ورقه کنید.
 
مرحله 3: تفت دادن پیاز
در یک تابه با کمی روغن زیتون، پیاز قرمز خردشده را روی حرارت متوسط تفت دهید تا نرم و کمی طلایی شوند. تفت دادن پیاز طعم و عطر بهتری به فریتاتا می‌دهد.

مرحله 4: آماده‌سازی مخلوط تخم‌مرغ
در یک کاسه بزرگ، تخم‌مرغ‌ها، خامه، و شوید خردشده را با هم مخلوط کنید. برای افزودن طعم، کمی نمک و فلفل به مخلوط اضافه نمایید و آن‌ها را خوب هم بزنید تا یکدست شوند.

مرحله 5: چیدمان لایه‌ها
نیمی از سیب زمینی‌های ورقه‌شده را در ظرف چرب‌شده پهن کنید. روی آن نیمی از پیازهای سرخ‌شده و پس از آن نیمی از پنیر خامه‌ای را اضافه کنید. این روند را با باقی‌مانده سیب زمینی، پیاز و پنیر تکرار کنید.

مرحله 6: پخت فریتاتا
مخلوط تخم‌مرغ را به آرامی روی لایه‌های پنیر و سیب زمینی بریزید. سپس ظرف را در فر گرم شده قرار دهید و برای حدود 30 دقیقه یا تا زمانی که سطح آن طلایی و برشته شود بپزید.

مرحله 7: سرو کردن
پس از اینکه فریتاتا کاملاً خنک شد، آن را به شکل  تکه های مثلثی ببرید. حالا فریتاتای پنیر و سیب زمینی شما آماده است. آن را به عنوان یک صبحانه یا شام خوشمزه نوش جان کنید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره