نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
آشپزی من

املت زیتون، یک صبحانه خوشمزه و لاکچری!

منبع
فرارو
بروزرسانی
املت زیتون، یک صبحانه خوشمزه و لاکچری!

فرارو/املت زیتون یکی از انواع املت‌های خوشمزه ایرانی است که از ترکیب زیتون با تخم مرغ، گوجه خشک، رب انار و... تهیه می‌شود.
 املت یکی از غذا‌های ساده، خوشمزه و بسیار محبوب بین ما ایرانی‌هاست که برای تمام وعده‌های غذا در طول شبانه‌روز مناسب است و این روز‌ها در منوی قهوه‌خانه‌ها و رستوران‌ها هم جایگاه ویژه‌ای دارد. املت در عین حال که غذای ساده‌ای است و مواد اولیه آن معمولاً در خانه همه پیدا می‌شود، نکات و فوت و فن‌های زیادی دارد. املت در ایران به روش‌های متفاوت و با مواد اولیه گوناگونی طبخ می‌شود که می‌توان گفت تخم مرغ در همه آن‌ها ثابت است. املت گوجه فرنگی، املت تخم مرغ، املت لوبیا شاهپوری، املت تن ماهی، املت سبزیجات، املت سیب زمینی و... ازجمله املت‌های خوشمزه و مرسومی است که در کشورمان طبخ می‌شود. املت زیتون یکی ازا نواع املت‌های هتلی بسیار خوشمزه و شیک است که از ترکیب زیتون با رب گوجه، گوجه خشک، تخم مرغ و پنیر پارمسان تهیه می‌شود. اگر دوست دارید یک صبحانه مهیج و خوشمزه را با روشی آسان برای اعضای خانواده درست کنید، در ادامه این مطلب با آموزش املت زیتون همراه ما باشید.
مواد لازم
تخم مرغ: ۴ عدد
زیتون بدون هسته: ۱۰۰ گرم
گوجه خشک: ۱ پیمانه

رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری
رب انار: ۱ قاشق غذاخوری
جعفری خرد شده: ۱ قاشق غذاخوری
پنیر پارمسان: به میزان لازم
آبلیمو تازه: ۱ قاشق غذاخوری
روغن: به میزان لازم
نمک: به میزان لازم
طرز تهیه
برای درست کردن این املت خوشمزه ابتدا روغن را داخل ماهی تابه بریزید و روی حرارت اجاق گاز قرار بدهید تا داغ شود. رب گوجه فرنگی و رب انار را داخل روغن بریزید و همراه با نمک به مدت ۱ دقیقه تفت بدهید، سپس زیتون خرد شده را اضافه کنید و هم بزنید تا با مواد مخلوط شود. حالا گوجه خشک را اضافه کنید و آبلیموی تازه را روی مواد بریزید. یک دقیقه بعد، تخم مرغ‌ها را روی املت با فاصله از هم بشکنید و درب ماهی تابه را ببندید و حرارت را کم کنید تا تخم مرغ ببندد، سپس درب ماهی تابه را بردارید و کمی جعفری خرد شده و پنیر پارمسان روی املت بپاشید. در این مرحله املت زیتون خوشمزه شما آماده سرو است که می‌توانید آن را همراه با نان تست، انواع نان‌های ترد یا نان‌های سنتی سرو کنید، نوش جان.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره