نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
آشپزی من

طرز تهیه پلو مکزیکی؛ غذای خوشمزه و گیاهی

منبع
فرارو
بروزرسانی
طرز تهیه پلو مکزیکی؛ غذای خوشمزه و گیاهی

فرارو/ پلو مکزیکی یکی از انواع پلوهای مخلوط گیاهی است که از ترکیب برنج با سبزیجاتی مانند فلفل دلمه‌ای، گوجه فرنگی، پیاز و... تهیه می‌شود و بسیار خوشمزه و مقوی است.  
پلو‌های مخلوط در سفره غذای ایرانی‌ها جایگاه مخصوص به خود را دارند. باقالی پلو، کلم پلو، هویج پلو، شیرین پلو، کشمش پلو مرصع پلو و... از انواع پلو‌های مخلوطی هستند که در مهمانی‌ها طرفداران خاص خود را دارند. پلو مکزیکی یکی از انواع پلو‌های مخلوط گیاهی است که از ترکیب برنج با سبزیجاتی مانند فلفل دلمه‌ای، ذرت، قارچ، لوبیا چیتی، پیاز و... تهیه می‌شود و بسیار رنگارنگ و خوشمزه است. این پلو مخلوط به دلیل داشتن مواد گیاهی و نداشتن مرغ و گوشت، برای گیاه‌خواران و افرادی که منع مصرف گوشت دارند، بسیار مناسب است و یک غذای مقوی و سرشار از پروتئین و فیبر محسوب می‌شود. اگر دوست دارید این پلو مکزیکی خوشمزه و خاص را با روشی آسان در منزل درست کنید، در ادامه این مطلب با آموزش پلوی مکزیکی با ما همراه باشید.
مواد لازم
برنج: ۳ پیمانه
فلفل دلمه‌ای رنگی کوچک: ۲ عدد
سیر: ۲ حبه

پیاز قرمز: ۱ عدد
گوجه فرنگی: ۲ عدد
ذرت پخته: ۴ قاشق غذاخوری
لوبیا چیتی پخته: ۵ قاشق غذاخوری
قارچ: ۱۰ عدد
نمک، فلفل سیاه و قرمز، پاپریکا، آویشن و زیره: به میزان لازم
لیمو ترش تازه: ۱ عددپیاز، 
روغن: به میزان لازم
طرز تهیه
برای درست کردن این پلوی خوشمزه ابتدا برنج را با مقداری آب و نمک خیس کنید و به مدت ۴ ساعت آن را کنار بگذارید. در مرحله بعد پیاز قرمز را پوست و خرد کنید و همراه با مقداری روغن داخل یک قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا تفت بخورد. بعد از چند دقیقه سیر رنده شده را اضافه کنید و ۳۰ ثانیه بعد نمک، فلفل سیاه و قرمز، پاپریکا، آویشن و زیره را اضافه کنید و مواد را هم بزنید. حالا قارچ خرد شده را اضافه کنید و چند دقیقه همراه با سیر و پیاز تفت بدهید. در مرحله بعد برنج را اضافه کنید و چند دقیقه برنج را همراه با مواد تفت بدهید. حالا فلفل دلمه‌ای رنگی خرد شده، گوجه فرنگی پوست گرفته و خرد شده، لوبیا چیتی پخته و ذرت را اضافه کنید و مواد را هم بزنید. حالا مقدار کمی آب جوش و آب لیمو ترش را اضافه کنید و اجازه بدهید برنج بجوشد. وقتی آب برنج کشیده شد، دمکنی بگذارید و برنج را دم کنید. ۴۵ دقیقه بعد پلوی مخلوط مکزیکی خوشمزه شما آماده سرو است، نوش جان.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره