نماد آخرین خبر

طرز تهيه حليم؛ نذري مقوي و پرطرفدار

منبع
برترين ها
بروزرسانی
طرز تهيه حليم؛ نذري مقوي و پرطرفدار

برترين ها/ حليم يکي از غذا‌هاي اصيل و سنتي ايراني است که به مدل‌ها و سليقه‌هاي مختلفي براي نذري درست مي‌شود. فيبر موجود در گندم سبوس‌دار با کاهش کلسترول خون، کاهش فشارخون، کنترل قندخون و کاهش احتمال لخته شدن خون باعث سلامت بهتر قلب و کاهش بيماري‌هاي قلبي مي‌شود.

مواد لازم:
گوشت ران گوسفند يا نرمه گوساله ۲۵۰ گرم
بلغور گندم نيم کيلو
نمک به مقدار لازم

دارچين براي تزئين
شکر براي تزئين
روغن محلي به مقدار لازم
 
طرز تهيه:

۱. در ابتدا گوشت را با کمي نمک بگذاريد تا کاملا پخته پخته شود. در بين پخت گوشت کف گوشت را مرتب بگيريد. در يک قابلمه جدا گانه بلغور گندم را که پاک کرده و شسته ايد را بريزيد و حدود ۱۰ تا ۱۲ پيمانه آب روي آن بريزيد و بگذاريد تا بلغور کاملا پخته شود.

۲. بلغور در حال جوش سنگين است و مدام ته نشين مي‌شود به همين خاطر بهتر است چند دقيقه يکبار بهم بزنيد که به ته قابلمه نچسبد. بعد از اينکه کاملا از پخت بلغور مطمئن شديد و نرم نرم شده بود در يک سبد بزرگ که دندانه‌هاي آن زياد هم ريز نباشد.

۳. بلغور را صاف کنيد و با پشت کفگير و کمي آبجوش کمک کنيد تا بلغور‌ها کاملا صاف شده و کمي دانه بلغور باقي بماند مجددا کمي ديگر آبجوش روي بلغور بريزيد که ديگر لعابي در آن باقي نماند البته آبجوش را خيلي کم استفاده کنيد.

۴. بعد قابلمه را مجدد روي شعله گذاشته و گوشت را که از پختنش مطمئن شده ايم بيرون آورده و کاملا با دو عدد چنگال ريش ريش کرده و داخل بلغور صاف شده مي‌ريزيم. زير شعله را متوسط کرده و نمک حليم را بدان اضافه کرده و مدام تا جا افتادن حليم با قاشق چوبي به هم مي‌زنيم.

۵. بعد از آماده شدن سريع داخل ظرف‌هاي مورد نظر کشيده با روغن محلي و شکر و دارچين تزيين مي‌نمائيم.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره