برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

پنکيک زنجبيلي در خانه به روش مادربزرگ هاي فرانسوي

منبع
بروزرسانی
پنکيک زنجبيلي در خانه به روش مادربزرگ هاي فرانسوي

کتاب کاله/ طرز تهيه پنکيک زنجبيلي بسيار راحت است و يکي از بهترين گزينه‌ها براي صبحانه‌اي فوق العاده در کنار کساني است که دوستشان داريد. با تهيه اين پنکيک عطر خوش زنجبيل آشپزخانه شما را معطر خواهد کرد و حال و هواي خانه را عوض مي‌کند.اين خوراکي خوشمزه را مي‌توانيد با ساده‌ترين مواد و به راحتي تهيه کنيد و در کنار ميوه‌هاي مورد علاقه‌‌تان همراه با يک ليوان شير گرم سرو کنيد. طرز تهيه پنکيک زنجبيلي برگرفته از يک دستور اصيل است و پختن آن يادآور روزهاي خوش کودکي و دستپخت بي‌نظير مادربزرگ‌ها خواهد بود. شما به راحتي مي‌توانيد مواد لازم براي تهيه اين پنکيک را دو برابر کنيد و مقدار اضافي آن را در يخچال قرار دهيد تا حتي در صبح‌هايي که براي خروج از خانه عجله داريد، به سرعت با پختن پنکيک و طعم خوبش روز خود را پر انرژي‌تر آغاز کنيد.
مواد لازم براي تهيه پنکيک زنجبيلي به روش مادربزرگ
آرد همه منظوره يک ‌و نيم فنجان
بيکينگ پودر يک قاشق چاي‌خوري
جوش شيرين يک‌چهارم قاشق چاي‌خوري
نمک يک‌چهارم قاشق چاي‌خوري

زنجبيل (خشک شده)نصف قاشق چاي‌خوري
دارچين آسياب شده يک قاشق چاي‌خوري
تخم مرغ يک عدد
عصاره وانيل نصف قاشق چاي‌خوري
ملاس يک‌چهارم فنجان
آب يک ‌و نيم فنجان
طرز تهيه پنکيک زنجبيلي در خانه به روش مادربزرگ
مرحله اول
پنکيک يکي از خوشمزه‌ترين و محبوب‌ترين صبحانه‌هايي است که انواع متفاوتي داشته و به راحتي در خانه قابل تهيه است. اگر به خاطر داشته باشيد طرز تهيه پنکيک دارچيني، پنکيک شکلاتي و پنکيک کدو حلوايي  را به شما آموزش داده‌ايم. امروز هم مي‌خواهيم تا با هم طرز تهيه يک پنکيک خوشمزه زنجبيلي به روش مادربزرگ‌ها را ياد بگيريم.
براي تهيه اين صبحانه بي‌نظير ابتدا داخل يک کاسه آرد، بکينگ پودر، جوش شيرين، نمک، زنجبيل و دارچين را با هم مخلوط کنيد و کنار قرار دهيد.سپس در يک ظرف جداگانه تخم مرغ را با وانيل و ملاس بزنيد تا يکدست شود. آب را به آن‌ها اضافه کرده و کاملا مخلوط کنيد تا يکدست شوند. مخلوط آرد را نيز اضافه کنيد و هم بزنيد. به همين راحتي خمير پنکيک زنجبيلي آماده است. براي اينکه خمير نرم‌تر و يکدست‌تري داشته باشيد، آرد و بقيه مواد را قبل از استفاده دو بار الک کنيد.
مرحله دوم
يک تابه نچسب را روي حرارت قرار دهيد تا حسابي داغ شود. به اندازه مناسب از مايه پنکيک داخل تابه بريزيد و صبر کنيد تا مايه پخش شود. قطر هر پنکيک حدود سه تا چهار ميلي‌متر بايد باشد. بعد از اين که خمير شروع به حباب زدن کرد، به کمک يک کاردک آشپزي پنکيک را برگردانيد تا طرف ديگر آن هم بپزد. پنکيک‌ها را يکي يکي بعد از اين که از تابه برداشتيد، داخل يک ظرف کنار هم بچينيد تا خمير نشوند. بعد از اين که کمي خنک شدند، آن‌ها را روي هم قرار دهيد. مي‌توانيد پنکيک را با عسل يا شيره انگور خانگي و تکه‌هاي برش خورده موز و توت فرنگي تزئين کنيد. نوش جان!

نکات طرز تهيه پنکيک زنجبيلي
مي‌توانيد خمير پنکيک را به صورت آماده به مدت دو روز داخل يخچال نگهداري کنيد و هر بار يه اندازه مصرفتان پنکيک درست کنيد. اينطوري پنکيک‌هاي تازه نوش جان مي‌کنيد.
براي اين که اندازه پنکيک‌هايتان برابر شود، مي‌توانيد از قالب استفاده کنيد.
منبع: allrecipes

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره