logo

تشکیل شورای هماهنگی مقابله با آسیب‌های اجتماعی زنان

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
تشکیل شورای هماهنگی مقابله با آسیب‌های اجتماعی زنان

باشگاه خبرنگاران/ معاون زنان و امور خانواده رییس جمهور از اجرای طرح زنان برای زنان در راستای آسیب‌زدایی و کاهش آسیب‌های حوزه زنان خبر داد.

انسیه خزعلی طی نشستی با بانوان خیر ضمن اشاره به توافقنامه امضاء شده بین معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و سازمان زندان‌ها همچنین توافق به عمل آمده با شهرداری برای حاشیه شهر، هدف از تشکیل شورای هماهنگی مقابله با آسیب‌های اجتماعی را کاستن آسیب‌ها عنوان کرد.
 وی در ادامه گفت: فرزندان زنان زندانی معمولا توسط خیرین مورد حمایت مالی قرار می‌گیرند، در حالی که نیاز‌های تربیتی آنها درنظر گرفته نمی‌شود و این امر آسیب‌هایی را بدنبال دارد لذا سعی در این است که با همکاری بانوان خیر از طریق حمایت‌های تربیتی و درسی به کاهش این آسیب‌ها کمک کنیم که گروه زنان برای زنان به این منظور ایجاد شده است.
در این نشست همچنین آیین نامه داخلی شورای هماهنگی آسیب‌های اجتماعی تدوین و به تصویب رسید.
طرح زنان برای زنان درچارچوب جایگاه ستادی و فرابخشی معاونت و برمبنای رویکرد آسیب زدایی در چارچوب برنامه‌ریزی، هماهنگی، سازماندهی، دیده بانی، پایش و ارزیابی برنامه‌ها و اقدامات حوزه زنان و خانواده تدوین شده است.
از اهدف این کارگروه گسترش و ارتقاء کیفی خدمات موثر و به هنگام به خانواده زنان زندانی، هماهنگی نیرو‌های مردمی جهت امداد رسانی خصوصاً با رویکرد تربیتی در ارتباط با آسیب‌های مرتبط خانواده‌های زندانیان و آسیب‌های زنانه حاشیه شهر‌ها است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar