logo
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

چگونه بدون نقاشی دیوارها رنگ به خانه‌تان بیاورید؟

منبع
خراسان
بروزرسانی
چگونه بدون نقاشی دیوارها رنگ به خانه‌تان بیاورید؟

خراسان/ رنگ‌های خنثی گزینه‌هایی ماندگار و مطمئن‌اند که یک بوم نقاشی خالی خلق می‌کنند. اما دیوارهای سفید نباید مانع رویای خانه‌ای رنگارنگ مملو از ویژگی‌های خاص باشد. راه‌های فراوانی وجود دارد تا ریزه‌کاری‌های خوش‌رنگ کم‌خطر و غیرمقیدکننده را به طرح کلی بیفزایید. به گزارش «چیدانه»، در ادامه کارشناسان نظر می‌دهند که چطور بدون این که قلم‌موی رنگ را بردارید، رنگ‌های شاد و درخشان را به اتاق بیاورید؟
کوسن| هرگز قدرت بالش‌ها را دست‌کم نگیرید. اضافه کردن کوسن‌های خوش‌رنگ به نشیمن یا رختخواب کم‌رنگ راهی ساده و ارزان برای دمیدن فوری رنگ به اتاق است.
موکت و قالی‌| هنگام چیدن دکوراسیون، معمولا فراموش می‌کنیم به پایین نگاه کنیم. جودی هاتون، مدیر بخش طراحی یک شرکت قدیمی و موروثی فرش توضیح می‌دهد: «پهن کردن قالی روی کف چوب سخت شیوه‌ای عالی برای آوردن گرما، بافت و رنگ به فضایی است که در غیر این‌صورت خنثی خواهد بود. برای ظاهری چشمگیر، رنگ‌های تیره متغیر مانند بادمجانی و آبی کاربنی را کنار هم قرار دهید. یا برای حس طراوت، از یک تخته فرش به رنگ‌های روشن و ملایم، مانند سبز چمنی همراه با عسلی، استفاده کنید. موکت و فرش طرح‌دار، مانند چهارخانه پهن، طرح گل‌و‌گیاه یا راه‌راه، نقطه‌ شروع عالی برای ایجاد تخته‌رنگ اتاق است».
ظروف شیشه‌ای| با گلچینی متنوع از ظروف شیشه‌ای، به قفسه‌های باز روح تازه‌ای بدهید.
آباژور| یک آباژور پارچه‌ای طرح‌دار می‌تواند به‌عنوان یک قطعه هنری تزیینی هم عمل کند، حالتی شاد و دلباز ایجاد و نوری فرحبخش در سراسر اتاق پخش کند. متیو ویلیامسون، طراح داخلی، می‌گوید: «نو کردن و تعویض آباژور شیوه‌ای سریع و فوق‌العاده موثر برای تغییر فضاست. من به طرح‌های پلیسه‌دار نقش پوست حیوانات، ایکات، گلدار و نقش مکرر نخل علاقه دارم که نوید افزودن اندکی رنگ و طرح گیرا به هر گوشه کسل و بی‌حالی را می‌دهد».
آثار هنری| یک قطعه هنری بزرگ جسورانه را مستقیم بالای یک میز نصب کنید یا با گلچین و ایجاد یک دیوار گالری، با تناسب ابعاد بازی کنید. سارا هیل، مدیر ارشد خلاقیت یک گروه گالری می‌گوید: «از قرار دادن آثار هنری بسیار امروزی در فضایی سنتی یا برعکس، نترسید‌. اغلب تلفیق سبک‌های ظاهرا نامتجانس است که زیبایی را از طریق غافلگیری خلق می‌کند. چند رنگی را که در کار هنری‌تان دوست دارید، انتخاب کنید و با استفاده از همان رنگ‌مایه در کوسن‌ها و سایر وسایل نرم مبلمان، آن را برجسته کنید».

گیاهان خانگی| افزودن اندکی سرسبزی به دکوراسیون خانه‌، چه گل‌های تازه باشد چه گیاهان خانگی گلدانی، به معنای واقعی کلمه روح زندگی به فضا می‌دمد. یک طراح خانگی می‌گوید: «هر برگ و ساقه اندکی از خودانگیختگی طبیعت را اضافه و اتاق‌های راکد را به پناهگاه‌هایی پویا تبدیل می‌کند. پذیرش گیاهان خانگی مانند این است که فضایتان را با زندگی نقاشی کنید.»

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar