نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

۶ نکته برای خوابیدن با موهای فر

منبع
روزياتو
بروزرسانی
۶ نکته برای خوابیدن با موهای فر

روزیاتو/ حفظ موهای فر در طول شب می‌تواند چالش‌برانگیز باشد زیرا در بسیاری از مواقع وقتی با موی مجعد می‌خوابید، صبح با موهایی صاف از خواب بیدار می‌شوید. اما خوشبختانه تکنیک‌هایی برای خوابیدن با موهای فر وجود دارد که با رعایت آنها می‌توانید فر موهای خود را حفظ کنید.
در اینجا تیفانی مینیون و لی هارجِز، متخصصان موهای مجعد، نکات مهمی را برای کاهش اثرات خواب شبانه بر فر موها به اشتراک گذاشته‌اند که با هم مرور می‌کنیم.

۱. وقت بگذارید و آماده شوید
اختصاص زمان کافی برای یک روتین شبانه مراقبت از مو ضروری است. هارجز بر اهمیت وقت گذاشتن برای روتین موها تاکید دارد. برای جلوگیری از شکستن و حفظ یکپارچگی فر موهای خود، با برداشتن تمام گیره‌ها، کش‌های تنگ یا سنجاق از موهای خود شروع کنید.

۲. مدل آناناسی را برای موهای بلند امتحان کنید
روش آناناسی برای موهای مجعد بلندتر عالی است و به حفظ حجم و حالت فرهای شما در طول شب کمک می‌کند. ساده‌ترین راه برای آناناسی کردن موهایتان این است که آنها را وارونه کرده و به شکل دم اسبی بلند جمع کنید. دم اسبی باید خیلی شل باشد، درنتیجه می‌توانید آن را با یک کش مو اسکرانچی و بسیار شل (تنها یک دور بپیچید) ببندید. سپس یک روسری ابریشمی یا ساتن را طوری ببندید که دو طرف و پشت سرتان را بپوشاند تا فرهایتان به هم نخورد.

۳. با کلاه بونِت بخوابید
برای موهای کوتاه‌تر یا کسانی که روش آناناسی برایشان چندان راحت نیست، کلاه ابریشمی یا ساتن بونِت (Bonnet) یک جایگزین عالی است. کلاه بونِت را می‌توان برای تمام مدل‌های فر با هر میزان بلندی استفاده کرد. اطمینان حاصل کنید که کلاه به اندازه کافی شل باشد تا از فشرده شدن فر موها جلوگیری کنید. این پوشش محافظ به کاهش اصطکاک کمک می‌کند و فرها را حفظ می‌کند.

۴. از روبالشی ابریشمی یا ساتن استفاده کنید
روبالشی‌های ابریشمی یا ساتن برای حفظ فر، به خصوص برای موهای کوتاه و متوسط ​​ایده‌آل هستند. این مواد اصطکاک را کاهش می‌دهند و از وز شدن و موخوره جلوگیری می‌کنند. همچنین برای کسانی که در طول شب زیاد از این پهلو به آن پهلو می‌شوند یا عرق می‌کنند مفید هستند. روبالشی‌های ابریشمی ممکن است گران باشند اما روبالشی‌های ساتن جایگزین مقرون به صرفه‌تری با مزایای مشابه هستند.

۵. موهایتان را ببافید یا گیس کنید
برای فرهای متوسط تا بلند، بافتن یا گیس کردن می‌تواند به حفظ آنها و طولانی‌تر کردن فاصله زمانی روزهای شستشو کمک کند. مدلی را انتخاب کنید که با الگوی فر طببیعی شما هماهنگ باشد و از محکم گیس کردن موها خودداری کنید زیرا این کار با باز کردن فر و جعد موهای شما باعث ضعیف شدن آن خواهد شد.

۶. یک روغن سبک به انتهای موهایتان بمالید
مینیون و هارجِز هر دو پیشنهاد می‌کنند که یک روغن سبک را در برنامه شبانه خود بگنجانید تا فرهایتان را مرطوب نگه دارید. پس از جدا کردن هر گونه ابزار حالت‌دهنده و باز کردن موهای خود، یک روغن سبک به انتهای تارهای مو بمالید. این کار به جلوگیری از خشکی مو و موخوره کمک می‌کند و تضمین می‌کند که فر موهایتان سالم و براق بماند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره