نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

کلاس تابستانی مناسب خصوصیات و توانایی فرزندتان

منبع
نمناک
بروزرسانی
کلاس تابستانی مناسب خصوصیات و توانایی فرزندتان

نمناک/ فصل تابستان فرصت بسیار خوبی برای والدین است که فرزندانشان را با توجه به خصوصیات و استعدادشان در کلاس های غیر درسی و مورد علاقه ثبت نام نمایند. یک کلاس تابستانی به اندازه یک کلاس درسی از اهمیت برخوردار بوده و سبب پرورش خلاقیت و استعدادهای کودکان و نوجوانان خواهد شد. اگر می خواهید بدانید که کودکتان را باید در چه کلاس تابستانی ثبت نام کنید، با این بخش همراه شوید.
کودک خجالتی:کلاس تئاتر، نمایش خلاق
برخی از کودکان لبه دلایل گوناگون خجالتی و کم رو هستند و به سختی با دیگران ارتباط برقرار می کنند، نه تنها کمی صبر، درک کردن و مراقبت توأم با مهر از طرف والدین می‌تواند تفاوت بزرگی در کاهش و رفع حالت کمرویی کودکان ایجاد کند، بلکه نوشتن کودک بدون اعمال زور به کلاس های تئاتر کمک کننده است. دور نگه داشتن فرزندتان از فعالیت‌های گروهی، زندگی را برای او راحت‌تر نخواهد کرد.
کودک محتاط و ترسو:کوه نوردی، صخره نوردی، فوتبال، دوچرخه سواری
برخی کودکان بی باک تر و بعضی دیگر محافظه کارتر هستند، همه ترس های کودکان نگران کننده نیستند و برخی طبیعی هستند. شما می توانید با روش های مختلفی چون ثبت نام کودک در کلاس های ورزشی و تفریحی و هنری ترس او را کاهش داده یا از بین ببرید، پیشنهاد می کنیم که کودک محافظه کار و محتاط خود را در کلاس های کوه نوردی، صخره نوردی، فوتبال، دوچرخه سواری ثبت نام نمایید.
کودک مضطرب:کلاس طبیعت گردی، مجسمه سازی، نقاشی، موسیقی، خطاطی، رقص

برخی از کودکان در مواجهه با فشارهای روانی قرار می‌گیرند و در نتیجه مضطرب هستند و این قضیه باعث نگرانی و ناراحتی والدین آنها می‌شود. برای کمک به رفع اضطراب کودکتان در تابستان او را در کلاس طبیعت گردی، مجسمه سازی، نقاشی، موسیقی، خطاطی، رقص ثبت نام نمایید.
کودک پرانرژی :ژیمناستیک، کاراته یا کلاس شنا
اگر کودک شما هم مدام از این طرف به آن طرف رفته و در حال کشف و شیطنت است، او را در کلاس فوتبال، ژیمناستیک، کاراته یا کلاس شنا ثبت نام نمایید. هر یک از این فعالیت‌ها می‌تواند باعث بهبود هماهنگی و بالا رفتن تمرکز کودک‌ شما شود. اجازه بدهید خودش برنامه‌ای را که دوست دارد انتخاب کند، اما مطمئن شوید که این فعالیت‌ها بیش‌ازحد ساختاریافته و نظام‌مند نیست.
کودک پرخاشگرو عصبی:یوگا، شنا،نقاشی، موسیقی، ژیمناستیک
پرخاشگری و رفتار تهاجمی بخشی طبیعی از فرایند رشد یک کودک است. دلایل زیادی وجود دارد که فرزند شما را به یک آدم عصبانی و خشمگین تبدیل می کند. اگر کودکتان رفتارهای بد و به شدت پرخاشگرانه داشت، هیچ گاه فرزند خود را در جمع و جلوی دیگران سرزنش و تنبیه نکنید و او را در کلاس های یوگا، شنا، ژیمناستیک ثبت نام نمایید.
نکات مهم 
به یاد داشته باشید که برخی از این فعالیت‌ها ممکن است برای همه‌ی افراد مفید نباشد. هر کسی متفاوت است و باید کار آرامش‌بخش مخصوص خود را پیدا کند. فرزند خود را تشویق کنید تا تصمیم بگیرد چه چیزی برای او مفید است.
تمام ساعت های روز فرزندتان را با انواع کلاس های تابستانی پر نکنید چرا که کلاس های زیاد موجب کاهش بازدهی آنها می شوند و حس خشم و انتقام جویی را در بچه ایجاد می کنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره