نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

تمیز کردن کفگیرهای چوبی مثل روز اولش!

منبع
خراسان
بروزرسانی
تمیز کردن کفگیرهای چوبی مثل روز اولش!

خراسان/ قاشق‌های چوبی ابزاری مفید برای هر آشپزخانه‌ای هستند بنابراین برای حفظ و نگهداری از آن‌ها باید تمام روش‌های موثر را فرا گرفت. دانستن اصول تمیز کردن و نگهداری صحیح ظروف چوبی، آن ها را برای سال‌ها یا حتی دهه‌ها تمیز، سالم و زیبا نگه می‌دارد. به گزارش راهنماتو، در این مطلب سعی کرده‌ایم هر چه را که باید درباره تمیز و سالم نگه داشتن کفگیر، ملاقه و قاشق چوبی بدانید، به شما آموزش دهیم.
 
1 بلافاصله پس از استفاده بشویید| پس از استفاده از قاشق چوبی، ابتدا آن را زیر آب گرم بشویید. آن را در سطل آب خیس نکنید، زیرا آب ظرف می‌تواند حاوی باکتری‌هایی باشد که می‌توانند توسط چوب جذب شوند. خیساندن همچنین می‌تواند باعث شکافتن یا ترک خوردن ظروف چوبی شود.
 
2 با دست بشویید| برای شست‌وشوی روزانه از مایع ظرف شویی ملایم و آب گرم استفاده کنید. با انگشتان خود، یک اسفنج یا سایر پدهای تمیز کننده کفگیر و ظرف چوبی را بشویید. هرگز ظروف چوبی را در ماشین ظرف شویی نشویید زیرا خشک شدن سریع می‌تواند باعث آسیب شود و تمیزکننده ظرف شویی سطوح چوبی را کهنه می‌کند.
 

3 بشویید و با حوله خشک کنید| هر گونه کف را کاملاً بشویید، سپس از یک حوله تمیز استفاده کنید تا بلافاصله قاشق چوبی را خشک کنید. اجازه ندهید ظروف چوبی به تنهایی در هوا خشک شوند زیرا رطوبت باقی مانده می‌تواند باعث تاب برداشتن یا ترک خوردن شود.
 
4 در سرکه خیس کنید تا بوها از بین بروند| مقدار مساوی آب داغ و سرکه را در یک لگن یا کاسه‌ای که مناسب قاشق و کفگیر چوبی است، مخلوط کنید تا محلول رقیق ایجاد شود. قاشق را در محلول قرار دهید و تا نیم ساعت خیس کنید. با آب داغ آن را بشویید و بلافاصله با حوله خشک کنید. برای کمک به کاهش بوی سرکه می‌توانید یک قاشق چای خوری آب لیمو اضافه کنید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره