نماد آخرین خبر

کودک من و دوست خیالی اش

منبع
خراسان
بروزرسانی
کودک من و دوست خیالی اش

خراسان/ بازی های کودکانه، بازی هایی است که در تربیت فرزندانمان نقش کلیدی دارند؛ اما در بعضی مواقع با مشاهده بازی های کودکان، از خود می پرسیم آیا در تربیت کودکانمان کوتاهی کرده ایم؛ برای مثال زمانی که می شنویم کودک 3 ساله ما با دوست خیالی خود بحث می کند یا به عنوان پدر، کودک خطا کار خیالی خود را دعوا می کند، نگران فرزند خود می شویم و به این فکر می افتیم شاید در تربیت فرزندمان مرتکب اشتباه شده ایم؛ اما نگران نباشید! دوست خیالی امری طبیعی و حتی لازم برای رشد هوش عاطفی فرزند شماست.
یکی از مهم ترین مزایای این گونه بازی ها، تقویت خلاقیت در کودکان است. طراحی یک گفت و گو با یک فرد خیالی و واکنش مناسب به صحبت های او به خلاقیت زیادی احتیاج دارد. روان شناس رشد؛ «مارجری تیلر» معتقد است که دوست خیالی نه تنها باعث تقویت خلاقیت می شود بلکه باعث استمرار آن در زمانی که دیگر دوستان خیالی جای خود را به دوستان واقعی داده اند، نیز می شود. 
از دیگر مزایای این بازی کودکانه افزایش دایره واژگان، بهتر شدن جمله بندی و مهارت های اجتماعی کودکان است. با توجه به تحقیقات صورت گرفته در دانشگاه «لاتروب» در استرالیا  کودکانی که وقت بیشتری برای بازی با دوست خیالی خود صرف می کنند از جمله های پیچیده تر در صحبت های خود استفاده می کنند و همچنین از اعتماد به نفس بیشتری برخوردارند.
 در تحقیقی که «دکتر کید» بر روی 44 کودک که نیمی از آن ها دوست خیالی داشته اند، انجام داده است کودکانی که دوست خیالی داشته اند نسبت به کودکانی که دوست خیالی نداشته اند، درک بهتری از وقایع و واکنش های مناسب تری در برابر آن داشته اند.
این بازی ها برای والدین نیز سود مند است. زمانی که فرزندان دیگرتان در خانه نیستند یا  شما تنها یک فرزند دارید، دوست خیالی فرزندتان او راسرگرم می کند و شما وقت رسیدگی به امور شخصی تان را دارید؛ پس اگر فرزندتان درخواست ظرف غذا برای دوست خیالی خود کرد، ناراحت نشوید و ظرفی برای او در سفره قرار دهید. این کار به نفع خودتان است.
منبع : ریدرز دایجست

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره