نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

2ترفند خانگی برای از بین بردن جای جوش صورت    

منبع
خراسان
بروزرسانی
2ترفند خانگی برای از بین بردن جای جوش صورت    

خراسان/شاید هیچ چیز مثل جای جوش روی صورت روی مخ ما نباشد. در این مطلب دو ترفند خانگی جالب را مرور می‌کنیم تا به کمک آن جای جوش‌ها را کم کنید.
آب لیمو| لیمو به طور طبیعی حاوی اسیدهای لایه بردار است که بازسازی سلولی را تحریک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند و می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند رنگدانه های پوستی را روشن تر سازد و جای جوش را از بین ببرد. اما استفاده از آب لیموی خام به طور مستقیم روی پوست توصیه نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود، می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید آن را به یک ماسک صورت خانگی اضافه کنید و بعد روی پوست خود بمالید. برخی از کارشناسان استفاده از آب لیمو را برای پوست توصیه نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند. اگرچه آب لیمو سرشار از قند، ویتامین C و اسید سیتریک است اما به احتمال زیاد هنگام قرار گیری در معرض هوا پوست را تحریک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند.
 روغن نارگیل| این ماده طبیعی ضد باکتری یک گزینه عالی و مقرون به صرفه برای آب رسانی به پوست شماست. خواص مرطوب کنندگی آن می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند جای زخم را از بین ببرد اما مراقب باشید زیرا به شدت کودوژنیک است. یعنی به راحتی منافذ روی پوست را می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندد که در نهایت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند منجر به ایجاد لکه های بیشتری شود. روغن نارگیل کاملا آب رسان است و تا حدودی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند به بهبود عملکرد سد پوست کمک کند اما برای بافت اسکار آکنه در عمق درم مناسب نیست.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره