نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

اسکراب پلک چیست و چطور از آن استفاده کنیم؟

منبع
روزياتو
بروزرسانی
اسکراب پلک چیست و چطور از آن استفاده کنیم؟

روزیاتو/ اگر استفاده از پاک‌کننده‌های صورت آن‌طور که می‌خواهید چشم‌هایتان را تمیز نمی‌کند ممکن است بخواهید از اسکراب پلک استفاده کنید. برخلاف آنچه به نظر می‌رسد اسکراب پلک فرمول ساینده و زبر و حاوی شکر یا دانه‌های دیگر که معمولاً در اسکراب لب پیدا می‌شود ندارد.
اسکراب پلک چیست؟
اسکراب پلک یک پاک‌کننده یا دستمال مرطوب ملایم است که برای تمیز کردن ناحیه چشم از هرگونه آلودگی، باکتری یا چربی استفاده می‌شود. هدف از استفاده از آن کاهش هرگونه التهاب، خشکی پوست و تمیز نگه داشتن پلک است.
معمولاً می‌توانید اسکراب پلک را در چند فرمول مختلف پیدا کنید، ازجمله دستمال مرطوب، محلول که می‌توانید با پد پنبه‌ای استفاده کنید یا اسپری که مستقیماً روی پلک بسته اعمال می‌شود.
فواید
اسکراب پلک فواید زیادی دارد و می‌تواند از نظر حفظ سلامت چشم و پلک واقعاً مفید باشد. اسکراب پلک برای کمک به از بین بردن هرگونه جسم خارجی مانند ذرات آرایش چشم و همچنین باکتری‌ها، انگل‌، مخمر یا قارچ توصیه می‌شود.

همچنین می‌توان از آن‌ها برای باز کردن منافذ غدد میبومین، که غدد ضروری در پلک‌های فوقانی و تحتانی ما هستند، استفاده کرد که چربی ترشح می‌کنند تا از تبخیر سریع مایعات از چشم جلوگیری کنند.
هنگامی که اسکراب پلک به‌خوبی استفاده شود، حتی می‌تواند بلفاریت (التهاب پلک) را درمان کند، خشکی چشم را بهبود بخشد و قرمزی چشم را کاهش دهد. روزاسه و گل‌مژه نیز می‌توانند با این محصول بهبود یابند.
اسکراب پلک می‌تواند پوست مرده، کثیفی، چربی و لایه اشک خشک‌شده را از بین ببرد و برای پاک کردن آرایش و جلوگیری از مسدود شدن منافذ مفید باشد.
خطرات
در برخی شرایط، این اسکراب‌ها می‌توانند مشکل یا بیماری زمینه‌ای را بدتر کنند. اگر به اجزای اسکراب حساسیت داشته باشید می‌تواند باعث واکنش آلرژیک یا التهابی شود.
اگر اسکراب را با فشار یا شدت زیادی انجام دهید ممکن است باعث آسیب به سایر ساختارهای داخل یا اطراف چشم شود، اگرچه این امر نادر است. همچنین اگر حساسیت یا آلرژی دارید احتمالاً باید از اسکراب پلک اجتناب کنید.
نحوه استفاده صحیح
همیشه قبل از استفاده از آن دست‌هایتان را بشویید. پد بهداشتی را که با محلول مرطوب کرده‌اید به چشم بسته خود بکشید. توصیه می‌شود که آن را از قسمت داخلی پلک نزدیک بینی به سمت گوش پاک کنید. ابتدا پلک بالا و بعد پلک پایین را پاک کنید.
مهم است که مژه‌ها را هم با آن تمیز کنید اما بسیار دقت کنید که محلول وارد چشمانتان نشود.
عمل مالش ملایم نیز به حرکت ترشحات اشک از غدد میبومین واقع در پلک فوقانی و تختانی کمک می‌کند.
اسکراب پلک خانگی
تقریبا همه پزشکان شامپو بچه بدون اشک را به عنوان جایگزین اسکراب پلک بدون نسخه معرفی می‌کنند. پد پنبه‌ای پاک‌کننده آرایش را به شامپو آغشته کنید و زیر کمی آب بگیرید. سپس آن را آرام روی پلک‌هایتان بمالید. سپس چشمانتان را با آب تمیز بشویید و خشک کنید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره