نماد آخرین خبر

لزوم شکل‌گیری هویت خانوادگی

منبع
ايسنا
بروزرسانی
لزوم شکل‌گیری هویت خانوادگی

ایسنا/ مدیرکل زنان و خانواده شهرداری تهران معتقد است که براساس سیاست‌های کلی خانواده ابلاغیه سال ۱۳۹۵ مقام معظم رهبری، باید فضایی داشته باشیم که همه سیاست‌ها و برنامه‌ها و اقدامات دارای پیوست خانواده باشد که تحقق آن، ادراک و آگاهی همگانی را می‌طلبد.

مریم اردبیلی در وبینار بین‌المللی خانواده متعالی و چالش‌های مدرنیته با بیان اینکه باید نگاه درستی به صورت‌بندی به این موضوع و نسبت بین «خانواده و شهر» و «خانواده و جامعه» و «خانواده و حکمرانی» داشته باشیم، گفت: خانواده لنگرگاه سکون و آرامش آحاد بشر در جهان پرتلاطم و پرتنش است. برای اینکه محل سکونت خانواده بتواند برای افراد آرامش بیاورد، نیازمند خانواده‌ای هستیم که بتواند در این شرایط عاملیت و کارکرد خوب داشته باشد.

وی با تاکید بر شکل‌گیری هویت خانوادگی، ادامه داد: در بسیاری از نقاط دنیا نگاهی وجود دارد که گفته می‌شود به دنبال شهر دوستدار خانواده هستیم، این عبارت ارزشمندی است. اگر بخواهیم از این سطح که فقط در حکمرانی شهری، خانواده در آن احساس بهتری داشته باشد، لازم است یکسری خدماتی تعریف کنیم تا به خانواده ارائه داده شود. در جامعه ما نیز اکنون خانواده دارای کارکرد است، در شرایطی که سالهاست می‌خواهیم فقط دست او را بگیریم و حمایت کنیم، حمایت‌ها صورت گرفته و در تمام ادوار تلاش‌ها انجام شده است.

اردبیلی با تاکید بر اینکه مجموعه خدماتی که به خانواده ارائه می‌دهیم اتفاق خوبی است اما کفایت نمی‌کند، معتقد است که براساس سیاست‌های کلی خانواده ابلاغیه سال ۱۳۹۵ مقام معظم رهبری، فضایی داشته باشیم که همه سیاست‌ها و برنامه‌ها و اقدامات دارای پیوست خانواده باشد که تحقق آن، ادراک و آگاهی همگانی را می‌طلبد.

وی تصریح کرد: باید همه اقدامات دارای نگاه پیوست خانواده باشد. همچنین برای خانواده به عنوان محور حل مسائل جامعه، قدرت و عاملیت و توانمندی ایجاد کنیم. این عملکرد و این سطح از نگاه حکمرانی به خانواده فقط در شکل خانواده فطری و طبیعی قابلیت حصول و وصول دارد.

مدیرکل زنان و خانواده شهرداری تهران تصریح کرد: هرجایی که خانواده حضور دارد افراد احساس آرامش می‌کنند. خانواده دارای کارکرد است اما سطح خانواده محوری و آنچه در مدیریت شهر تهران به دنبال آن هستیم این است که شهر خانواده محور داشته باشیم، البته این اتفاق محقق نشده اما در حال تلاش در مسیری هستیم که این اتفاق به تدریج رخ دهد. اگر خانواده محوری محقق شود شهر دوستدار خانواده محقق خواهد شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar