نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

دختر مورد علاقه ام می گوید متعصبم!

منبع
خراسان
بروزرسانی
دختر مورد علاقه ام می گوید متعصبم!

خراسان/به دختری بسیار علاقه‌مند شدم . در جریان صحبت درباره ازدواج اوگفت به درد هم نمی‌خوریم و قضیه منتفی است،  اصرار کردم تا دلیلش را بدانم. آخرش گفت چون شما آدم متعصبی هستید! بعد فهمیدم روز قبلش که درباره معیارهای ازدواجمان صحبت کرده بودیم، به او گفته بودم برای ازدواج دختری را می‌خواهم که نجابت و پاکدامنی داشته باشد، آن روز به من گفت که متاسفانه با پسری مدتی آشنایی داشته و من نمی‌توانم با این مسئله کنار بیایم. قطعا یک مشکلی هست، ولی دقیقا کجاست؟
دوست گرامی
مسلما باور دارید که مهم‌ترین و حیاتی‌ترین تصمیم زندگی یک فرد، ازدواج است و با یک ازدواج موفق می‌توان به امنیت و کمال رسید.
خودشناسی ضروری‌تر است!
 برای ازدواج موفق قبل از فکر کردن به شخصیت و ویژگی‌های شریک آینده، بسیار ضروری است که روی خودشناسی خودمان کار کنیم و وقتی نیمرخی حداقلی از خودمان به‌دست آوردیم، آن گاه به دنبال شریکی بگردیم که بیشترین تناسب و تشابه را داشته باشد، 30 ‌درصد طلاق‌های امروز با نبود تناسب زوجین ارتباط دارد که ناشی از ازدواج‌های احساسی، سرعتی و ناآگاهانه است؛ لذا در دوره شناخت، فرد مورد نظر شما احساس کرده که به هم نمی‌خورید! وقتی شما نجابت و پاکدامنی را که اصل یک زندگی پایدار است، در خواست کرده‌اید و وی با این واقعیات مانوس نیست! مشکل از شما نیست، مشکل این است که دارای دو فرهنگ و باور متفاوت هستید و بهتر است از ادامه این ارتباط و اصرار بر آن فاصله بگیرید.
دیدگاه خانواده مهم است
حال اگر به هردلیل موجه یا ناموجه قصد ادامه خواستگاری  یا پذیرفتن طرف مقابل را دارید!! این گام اول است و گام دوم وسرنوشت‌ساز، تایید والدین و دلسوزان شماست، حتما باید از تجربه و دیدگاه خانواده کمک گرفت در غیر این صورت ازدواجی که مهر تایید والدین را نداشته باشد، مسلما ازدواج خودخواهانه ای تلقی می‌شود و شاید تداومی نداشته باشد!
ممکن است فردی به دلایل احساسی، کم‌تجربگی یا خودخواهی، تفاوت‌ها و نبود تناسب‌ها را نادیده بگیرد یا آن را جدی نگیرد! که در اینجا دیدگاه خانواده و تحقیقات میدانی سرنوشت‌ساز است.

نویسنده : عبدالحسین ترابیان روان‌شناس

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره