نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
دخترونه زنونه

بدترین عکس‌العمل‌ها سر صحنه خودکشی دختر همدانی

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
بدترین عکس‌العمل‌ها سر صحنه خودکشی دختر همدانی

آخرین خبر/ قرار گرفتن در معرضِ خودکشی یک فرد، از طرفی ممکن است برای عده‌ای بسیار دلهره‌آور و استرس‌زا باشد و از طرف دیگر در نظر عده‌ای، فرصتی برای مسخره‌بازی یا ساختن ویدئوهایی پربازدید در فضای‌مجازی، سرگرم‌شدن یا ... . در هر دو حالت ممکن است واکنش‌هایی از سوی افرادِ حاضر در صحنه اتفاق بیفتد که شرایط را آسیب‌پذیرتر کند. به تازگی ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی پربازدید شده که دختر جوان همدانی از یک پل پایین پریده و خودرویی که از زیر گذر عبور می‌کرده با وی برخورد می‌کند. افراد زیادی علاوه بر این که در آن‌جا تجمع کرده‌اند، مشغول فیلم‌برداری هم هستند. به همین بهانه از بدترین عکس‌العمل‌ها سر صحنه خودکشی گفتیم.

1 فکر نکنیم تصمیم‌اش قطعی است
فردی که در جایگاهِ خودکشی قرار می‌گیرد، لزوماً با هدفِ مرگ و مردن به این تصمیم نرسیده است. او راه‌حلِ فرار از فشارها و رنج‌های درونی و زندگیِ اجتماعی خود را در این مسیر دیده است؛ بنابراین نباید با دیدنِ فردی که در موقعیت خودکشی قرار دارد، تصمیمِ او را قطعی و تمام‌شده در نظر بگیریم؛ بلکه لازم است با روش صحیح مداخله‌ لازم را انجام دهیم.
2 نصیحت فایده ندارد
در این موقعیت، حرف‌هایی از جنسِ نصیحت، به فرد کمکی نخواهد کرد. او احتمالاً مدتی است که درگیر این تصمیم است و در ذهنِ خود از ارزش‌هایی که شما قصدِ یادآوری به او را دارید، گذر کرده است.
3 جدی‌تر شدن فرد برای خودکشی با تجمع و فیلم برداری دیگران
چنین موقعیتی را یک خودنمایی و جلب توجه نبینید. این تفکر ممکن است فرد را نسبت به انتخابِ خود مصمم‌تر کند. همچنین ایستادن به تماشای چنین شرایطی و دوربین به دست بودن، موجب القای حسِ بی‌ارزشی و تنهایی و بنابراین اراده‌ جدی‌تر فرد به اجرای تصمیمش خواهد شد.
4 تماس با اورژانس اجتماعی
رفتارِ کمک‌کننده در چنین موقعیتی، شنیدنِ صحبت‌های فرد با همدلی و به دور از قضاوت و ارزش‌گذاری است. نباید حرف‌های او را از دریچه‌ نگاه خود ببینیم و غیرمنطقی بخوانیم؛ او اکنون با توجه به شرایط و رنج‌هایی که تحمل می‌کند، به مسائل نگاه می‌کند. بنابراین لازم است در اولین فرصت یکی از حاضرانِ در موقعیت برای دریافت خدمات تخصصی به اورژانس اجتماعی با شماره‌ 123 و اورژانس شهری با شماره‌ 115 اطلاع دهد.

نویسنده : آسیه بشردوست | ‌ کارشناس روان‌شناسی

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره