نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

افزایش قدردانی بابت داشته‌ها؛ کلید ترک سیگار

منبع
خراسان
بروزرسانی
افزایش قدردانی بابت داشته‌ها؛ کلید ترک سیگار

خراسان/ آیا عمل ساده قدردانی بابت داشته‌های‌تان در زندگی می‌تواند برای ترک سیگار به شما کمک کند و آیا اصلا این‌ها به هم ربط دارند؟ مطالعه اخیر «هاروارد» نشان می‌دهد که قدردانی می‌تواند قهرمانِ دور از انتظار شما در مبارزه با اعتیاد به نیکوتین باشد. به گزارش «اپک تایمز» محققان دریافتند که افزایش قدردانی نه‌تنها جلوی هوس‌ها را می‌گیرد، بلکه احتمال حضور در برنامه‌های ترک سیگار را هم افزایش می‌دهد.
بررسی 34هزار داوطلب در این پژوهش
«که وانگ»، کاندیدای دکتری مدرسه کندی هاروارد و پژوهشگر اصلی مطالعه گفت: «قدردانی در بین احساسات مثبت جلوه‌گری می‌کند. توانایی منحصربه‌فرد قدردانی در تغییر تمرکز فرد از رضایت آنی به سلامت و روابط طولانی‌مدت، برای افرادی که در پی ترک سیگار هستند بسیار حائز اهمیت است.» این مطالعه که در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شده است، تأثیر قدردانی بر عادت سیگار کشیدن را با استفاده از داده‌های نظرسنجی‌های مختلف آمریکایی و جهانی در بین ۳۴ هزار داوطلب متنوع بررسی می‌کند. 
نحوه تاثیر قدردانی بر روی کاهش میل به سیگار
محققان ضمن سنجش فاکتورهایی مثل فراوانی، هوس و شرکت در برنامه‌های ترک سیگار، همبستگیِ برداشت فردی از برکات زندگی و قدردانی از مهربانی را با سیگار کشیدن مورد بررسی قرار دادند. نتایج نشان دادند که هرچه بیشتر قدردان باشید، کمتر سیگار می‌کشید اما القای احساس دلسوزی یا حزن و اندوه تأثیر مثبتی ندارد. قدردانی همچنین باعث افزایش حضور در برنامه‌های ترک سیگار شده است. آقای وانگ گفت: «ما متوجه شدیم که القای حس قدردانی به افراد سیگاری می‌تواند میل آن‌ها به سیگار را به حداقل برساند و اشتیاق آن‌ها را به شرکت در برنامه‌های ترک سیگار افزایش دهد.» او افزود: «این یافته‌ها مکمل فراتحلیل‌های قبلی هستند که عمدتاً روی احساسات مثبت عمومی تمرکز داشتند تا آن‌که به احساسات خاصی مثل قدردانی توجه کنند». لورن اوفلرتی، روانشناس بالینی که در دانشگاه نیویورک تدریس می‌کند، گفت: «قدردانی به کنار زدن افکار منفی کمک می‌کند، خلق‌و‌خوی مثبت را افزایش می‌دهد و می‌تواند حتی در اوقات چالش‌برانگیزمانند تلاش برای ترک یک عادت نامناسبب به شما احساس آسودگی و رضایت بدهد».
 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره