نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

چگونه می‌توانیم سفری ارزان داشته باشیم؟

منبع
جام جم
بروزرسانی
چگونه می‌توانیم سفری ارزان داشته باشیم؟

جام جم/ بلیت هواپیما گران است و بلیت قطار هم که به‌سادگی گیر نمی‌آید. قیمت یک‌شب اقامت در هتل هم گاهی سر به‌فلک می‌‌‌کشد. حالا اگر بخواهیم هزینه‌های خورد و خوراک، رستوران و هله‌،هوله‌های مورد‌علاقه بچه‌ها که در سفر معمولا چند برابر می‌شود را هم حساب کنیم، هزینه‌ها سربه فلک می‌کشد!‌ اما گاهی وقت‌ها می‌شود سفررفت وخوش گذراند اما هزینه‌ها را مدیریت کرد. سفرهای ارزان‌قیمتی که هم فال است و هم تماشا. 
 

بهترین فرصت برای سفر
فصل تابستان یکی از بهترین فرصت‌ها برای سفر رفتن و داشتن برنامه‌های گردشی و تفریحی است چراکه با تعطیلی مدارس بچه‌ها هم در اوقات فراغتشان قرار دارند و بدون‌دغدغه درس و مدرسه می‌توانیم آنها را برداریم و با خودمان به سفر ببریم و خاطرات خوشی را در کنار اعضای خانواده رقم بزنیم. البته که خیلی وقت‌ها با نگاهی به هزینه‌های سنگین رفت‌و‌آمد، ‌اقامت و خوردو خوراک از سفر رفتن پشیمان می‌شویم و ترجیح می‌دهیم کنج عزلت برگزیده و در خانه سرگرم شویم.امادر این مطلب می‌خواهیم باهم سفرهای ارزان را مرور کنیم و ببینیم می‌شود با هزینه‌های کمتر و مدیریت اقتصادی هم به سفر رفت و از تعطیلات تابستانی لذت برد؟! سفرهای کوتاه یک‌روزه‌ای که گاهی وقت‌ها می‌تواند، خیلی‌خوب باشد و به همه اعضای خانواده خوش بگذرد. 

با ماشین خودتان سفر کنید
سفر با ماشین شخصی اگرچه دردسرهایی دارد اما یکی از ارزان‌ترین مدل‌های سفر است. ضمن این‌که دردسرهای روزرو بلیت و محدودیت سفر در ساعات خاص و مسائلی از این قبیل راهم ندارد و شما می‌توانید هر زمانی که خواستید سفرتان را طبق برنامه‌ریزی خودتان پیش‌ببرید. البته این روش برای مقاصد دور‌دست می‌تواند، خسته‌کننده باشد اما اگر می‌خواهید به شهرهای اطراف محل زندگی‌تان سفر کنید، گزینه بسیار‌خوبی است. 

غذای خانگی سالم و ارزان
غذا خوردن در رستوران اگرچه راحت‌تر است و معمولا هم بچه‌ها غذای رستوران‌ها را بیشتر دوست دارند اما می‌تواند، هزینه زیادی را روی دستمان بگذارد. بگذریم از این‌که غذای برخی رستوران‌های بین‌راهی اغلب‌اوقات چندان هم، چنگی به دل نمی‌زند و از کیفیت مناسبی برخوردار نیست. بنابراین بهتر است برای غذای بین‌راه، دست به‌کار شویم و یک غذای خانگی ساده درست کنیم. کوکوی سبزی یا سیب‌زمینی، ‌کتلت،‌کشک‌و‌بادمجان یا سالاد‌اولویه گزینه‌های مناسبی هستند که می‌توانیم در یک باکس‌یخ تا چند‌ساعت سالم نگه‌ داریم و در مسیر مسافرتمان به‌عنوان یک غذای سالم و خانگی و ارزان‌قیمت مصرف کنیم. 

شهرهای نزدیک‌تر و طبیعت‌گردی 
برای مدیریت هزینه‌های سفر می‌توانید مقاصد گردشگری نزدیک‌تر و ارزان‌تر را انتخاب کنید. تقریبا در همه نقاط کشورمان مناطق خوش آب‌و‌هوا و طبیعت زیبا وجود دارد و رفتن به این طبیعت علاوه‌بر این‌که می‌تواند، یک مقصد خوب برای سفر به‌شمار بیاید چندان هم هزینه‌بر نیست و می‌تواند جزو سفرهای کوتاه ارزان‌قیمت باشد. حتی یک سفر یک‌روزه به چنین مناطقی با برنامه‌ریزی برای تفریح و شادی بچه‌ها می‌تواند برایشان بسیار خاطره‌انگیز و آموزنده باشد. 

وسایل بازی و سرگرمی را فراموش نکنید 
فرقی نمی‌کند با قطار سفر می‌کنید یا با اتوبوس و وسیله شخصی؛‌ حتما یادتان باشد برای بچه‌ها چند تکه وسیله اسباب‌بازی و وسایلی که بتوانید آنها را سرگرم کنید بردارید. حتی یک سفر چند‌ساعته می‌تواند آنها را خسته کند اما اگر برای طول سفر، برنامه داشته باشید آنها سرگرم می‌شوند، شما هم اذیت نمی‌شوید، آنها هم  بازی می‌کنند. بازی‌هایی همچون اسم فامیل، ‌دوز و امثال آن می‌تواند گزینه‌های خوبی برای سرگرم‌کردن بچه‌ها باشد. 

سرگرمی  ورزش به جای رستوران‌گردی 
خیلی وقت‌ها تصورما ازتفریح، گردش و سفررفتن رستوران‌گردی است وبیشتربه دنبال این هستیم که چه بخوریم تابیشتر خوش‌بگذرد! این درحالی است که برای خوش‌گذرانی لازم نیست حتمابه رستوران‌های گران‌قیمت بروید؛ پیتزا، بستنی و سایر تنقلات را پشت‌سر‌هم بخورید. سفر، تفریح و خوش‌گذرانی می‌تواند، با ورزش‌کردن و انجام بازی‌های تحرک‌دار نه‌فقط موجب‌شود، هم به خود ما و هم به بچه‌ها خیلی خوش‌بگذرد بلکه برای سلامتی‌مان هم مفیدتر باشد. البته که بعد از چند‌ساعت دویدن، تاب‌بازی، والیبال، بدمینتون و فوتبال خوردن یک جوجه‌کباب ذغالی خیلی می‌چسبد! 

خودمان را از حال خوب محروم نکنیم!
شاید یک سفر لوکس درهتلی ۵ستاره و با استفاده از هواپیمای فرست‌کلس تجربه‌ای جذاب باشد و بتواند سفری به یاد‌ماندنی را برایمان رقم بزند اما خیلی وقت‌ها سفرهای ساده‌ای با همان ماشین شخصی، چادر‌زدن در دل طبیعت، برپا کردن آتشی کوچک برای پخت‌و پز، بازی با بچه‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی برای این‌که بتوانیم ساعاتی در کنار اعضای خانواده خوش باشیم هم  روحیه ما را به‌طور قابل ملاحظه‌ای بهتر کند پس اگر شرایط یک سفر تجملاتی را ندارید، خودتان را از سفرهای ارزان‌قیمت و تفریحات ساده‌ای که می‌تواند حال دلتان را خوب کند محروم نکنید. 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره