نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

چه‌کار کنیم تا هلو و شلیل کال زودتر برسد و نرم شود؟

منبع
جام جم
بروزرسانی
چه‌کار کنیم تا هلو و شلیل کال زودتر برسد و نرم شود؟

جام جم/ هلو و شلیل از‌جمله میوه‌های خوش‌عطر و طعم تابستانی است که اگر رسیده باشند بسیار شیرین و آبدار است و خوردن آنها می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. با وجود این معمولا وقتی برای خرید این میوه‌ها اقدام می‌کنیم با میوه‌هایی کال و سفت مواجه می‌شویم که بسیار سفت و ترش‌مزه هستند و خیلی از افراد این مدل از میوه‌ها را دوست ندارند.
 

نکته قابل تامل هم اینجاست که وقتی میوه‌های کال به‌خصوص هلو و شلیل کال را می‌خرید ممکن است چروکیده شود و کپک بزند اما اغلب اوقات در حالت عادی این میوه‌ها نمی‌رسند و نرم نمی‌شوند. با تمام اینها راهکارهایی برای رسیدن این میوه‌های کال وجود دارد که با هم مرور می‌کنیم. حتما تا به‌حال برایتان پیش آمده که میوه‌ای را خریداری کرده باشید اما متوجه شوید هنوز به‌طور کامل نرسیده است. بیشترمیوه‌ها مقدارکمی گاز اتیلن ازخودمتسع می‌کنند.همین امر سبب می‌شود تغییراتی فیزیولوژیکی که ما آن را به نام «رسیدن میوه» می‌شناسیم اتفاق بیفتد.‌

قرار دادن میوه در پاکت‌های کاغذی 

راه‌حلی وجود دارد که می‌توان به‌وسیله آن سرعت رسیدن میوه‌ها را بهبود بخشید.برای این کار کافی‌است آنها را درون یک پاکت کاغذی دربسته قرار دهید. قرار دادن میوه درون پاکت باعث می‌شود مقدار بیشتری از این گاز جمع شود و فرآیند رسیدن سریع‌تر انجام گیرد. توصیه می‌شود از پاکت‌های پلاستیکی استفاده نکنید و در پاکت کاغذی را نیز خیلی محکم نبندید. انجام چنین کاری باعث می‌شود رشد کپک‌ها افزایش یابد. اگر پاکت کاغذی دردسترس شما قرار ندارد،می‌توانید ازهر محفظه‌ای(غیر‌از پلاستیک) برای انجام این کار استفاده کنید. این ترفند می‌تواند شما را زودتر به خوراکی مورد علاقه‌تان برساند.

استفاده از یک سیب!
اگر برای رسیدن میوه بیش از حد عجله دارید، می‌توانید یک سیب را درون پاکت قرار دهید تا گاز اتیلن بیشتری تولید شود، زیرا این میوه مقادیر قابل‌توجهی گاز اتیلن آزاد می‌کند که سبب تسریع در رسیدن هلوها می‌شود. کیسه حاوی هلو را در فضای خشکی در دمای اتاق به مدت ۲۴‌ساعت قرار دهید. بعد از۲۴ساعت،هلوها را چک کنید.اگر بافت آنها نرم شده باشد، آنها رسیده وآماده مصرف هستند. اگر بافت آنها هنوز سفت است، ۱۲تا۲۴ ساعت دیگر به آنها اجازه دهید تا کاملا برسند. 

استفاده از کیسه‌های پنبه‌ای یا کتانی 
یکی دیگر از روش‌های رساندن میوه، استفاده از پارچه‌های پنبه‌ای یا کتانی است. هلوها را از بخش ساقه روی پارچه حوله‌ای قرار دهید. آنها را طوری بچینید که با یکدیگر فاصله داشته و تماس نداشته باشند.سپس با پارچه دیگری روی آنها را طوری بپوشانید که هیچ هوایی رد و بدل نشود. رسیده‌کردن میوه‌ها با این روش ممکن است چندروز زمان ببرد. دو سه روز بعد هلوها را چک کنید. اگر هنوز هلوها نرسیده‌اند، آنها را مجدد پوشانده و به آنها زمان دهید.


به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره