نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

ترفند 20ثانیه‌ای برای افزایش صمیمیت زوجین

منبع
خراسان
بروزرسانی
ترفند 20ثانیه‌ای برای افزایش صمیمیت زوجین

خراسان/«جان» و «جولی گاتمن»، روان‌شناسان بالینی که در سال ۱۹۸۷ ازدواج کرده و موسسه «گاتمن» را با هدف درمان زوج‌های ناسازگار تاسیس کرده‌اند، پس از بررسی‌های متعدد به تمرینی برای افزایش صمیمیت میان زوج‌ها دست یافته‌اند. به گزارش«یورونیوز»، آن‌ها پس از مطالعه پرونده بیش از سه هزار زوج در طول ۳۰ سال، دریافتند که شش ثانیه صمیمیت عمدی برای شروع ترشح اکسی توسین کافی است. این همان هورمونی است که به طور گسترده تصور می‌شود مسئول پیوند کودک با مادرش است. گاتمن‌ها می‌گویند که با آرام کردن مرکز ترس در مغز، اعتماد در یک رابطه ایجاد می‌شود.
اهمیت در آغوش‌گرفتن همسر
گاتمن‌ها به پژوهشی توسط پاول زاک، دیگر دانشمند آمریکایی استناد می‌کنند که نشان داده که در آغوش گرفتن ۲۰ ثانیه‌ای همین نتیجه را در پی دارد. گاتمن‌ها تاکید دارند که ۲۰ ثانیه در آغوش گرفتن یا یک بوسه ۶ ثانیه‌ای، احساس کاملا متفاوتی در میان زوج‌ها ایجاد می‌کند. به باور آن ها یک بوسه طولانی برای زوج‌هایی که به یکدیگر متعهد هستند و سطح بالایی از اعتماد به یکدیگر را ایجاد کرده‌اند، بهترین کارکرد را دارد. زوج‌های پریشانی که در تلاش برای درمان خود و نجات رابطه خدشه‌دار شده خود هستند، آماده انجام این تمرین نیستند.
 چگونه شروع کنیم؟
زوج‌ها باید تصمیم بگیرند که برای تقویت رابطه‌شان   کمی وقت بگذارند. کافی است که یکی از زوج‌ها بگوید که معتقد است این تمرین می‌تواند پیوند آن ها را عمیق‌تر کند. او سپس از دیگری بپرسد که چرا این تمرین را امتحان نکنیم؟ به گفته گاتمن‌ها این تمرین هر روز باید تکرار شود، به عنوان مثال زمانی که آن ها می‌خواهند به محل کار بروند یا بلافاصله قبل از خواب شبانه. آن ها تاکید می‌کنند که زوج‌ها باید مطمئن شوند که این بوسه حداقل ۶ ثانیه‌ای یا به آغوش کشیدن ۲۰ ثانیه‌ای را با لذت انجام می‌دهند و آن را به انجام وظیفه بدل نکنند. سپس بعد از مدتی، از اثرات روان‌شناختی آن برای داشتن یک زندگی موفق‌تر بهره ببرند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar