نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

به داد این دختر بچه‌ها برسید!

منبع
تبيان
بروزرسانی

تبیان/  چند سالی می‌شود که در رسانه‌ها علیه کودکان کار مجازی فعالیت می‌کنیم و شاید با آرایشگا‌ها و کلینیک‌های مختلف برخورد شود، اما آن‌هارشد قارچ‌گونه‌ای دارند. 
▪️در تازه‌ترین نمونه، ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست شد که دختر حدودا ۵ ساله‌ای در یک مرکز تخصصی تینت لب درباره اینکه لب‌هایش را چه رنگی کنند حرف می‌زد! گندم کوچولو آنقدر اطلاعات دارد که بگوید «سه دور دیگه برام بزن که پررنگ‌تر بشه و آرزوم این بود که لبام رو قرمز کنم!»
▪️در توضیحات ویدیو، صاحب مرکز با استفاده از عبارت «فرمالیته» از ماجرا سلب مسئولیت کرده، اما چه کسی پاسخگوی روان و کودکی دختری است که به جای اینکه یاد بگیرد با ظاهر خودش دوست باشد و اعتماد به نفس داشته باشد، درگیر زیبایی‌های ساختگی دنیای امروز شده؟ 
▪️دختر و پسر فرقی نمی‌کند، وقتی کودکان را از بچگی به سمت دنیای بزرگسال‌ها بکشانیم، آن‌ها را به سمت بلوغ زودرس سوق می‌دهیم. مساله‌ای که زندگی آینده و روان آن‌ها را نشانه می‌گیرد، تجربه افسردگی، نشانه‌های اضطراب، اختلالات مصرف مواد مخدر و در معرض سواستفاده جنسی قرار گرفتن، نتیجه این روند است. و خبر بدتر اینکه دختران در این جریان آسیب‌پذیرتر از پسران هستند.
▪️همین چندسال قبل بود که مادرها، لوازم آرایش را از دست دختربچه‌شان دور نگه می‌داشتند، لوازمی که هم از نظر جسمی برای بچه‌ها مضر بود، هم باعث از بین رفتن اعتماد به نفس بچه‌ها می‌شد. اما حالا مادرهای نسل جدید حاضرند دخترشان را در معرض خطرناک‌ترین عنصر روانی یعنی از بین رفتن اعتماد به نفس قرار دهند تا در این دنیای نمایشی معروف و شناخته شوند! 
▪️اعتماد به نفسی که اگر از کودکی در بچه‌ها شکل نگیرد، آن‌ها هر روز بابت یک بخش از بدنشان ابراز نارضایتی می‌کنند و در بزرگسالی درگیر عمل‌های جراحی زیبایی می‌شوند که تمامی ندارد و روز به روز بیشتر و عجیب‌تر هم می‌شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره