نماد آخرین خبر

راه‌کارهایی که به بهتر خوابیدن کودک شما کمک می‌کند

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
راه‌کارهایی که به بهتر خوابیدن کودک شما کمک می‌کند

آخرین خبر/ خواب خوب شبانه برای سلامت روان و سلامت جسمانی کودکان بسیار مهم است.

به نقل ازmsn اهمیت خواب کودک و عوارض کم خوابی در کودکان یکی از موضوعات اساسی در روانشناسی کودک و یکی از دغدغه‌های اصلی همه‌ی والدین است. 

مقاله پیش‌رو را مطالعه کنید تا هر چه بیشتر در بهبود کیفیت خواب فرزندتان قدم بردارید.

در مورد اهمیت خواب صحبت کنید
در مورد اینکه خواب چیست صحبت کنید و از پیامدهای بد خوابی شبانه بگویید. آموزش بهداشت خواب مناسب به کودک کمک می کند تا بفهمد چرا از او می خواهید شب‌ها زودتر به تخت‌خواب برود.

یک روال قبل از خواب بسازید
اکثر کارشناسان توصیه می کنند که خانواده ها بعد از صرف شام آرامش داشته باشند. بچه ها می توانند بازی کنند و حمام کنند و همچنین دندان های خود را مسواک بزنند و از شنیدن داستان هایی که شما برایشان تعریف می کنید لذت ببرند. روال قبل از خواب بسته به فعالیت های انجام شده نباید بیش از 30 دقیقه طول بکشد

اتاق خواب را فقط برای خواب درست کنید
محققان می گویند مهم است که بدن را آموزش دهیم تا اتاق خواب را با زمان خواب مرتبط کند و نه چیز دیگر. برای انجام این کار، آن‌ها به والدین پیشنهاد می‌کنند که همه محرک‌ها (تلویزیون، کاردستی، اسباب‌بازی‌ها) را به فضای دیگری منتقل کنند تا فرزندتان بفهمد وقتی از در اتاق خوابش عبور می‌کند، وقت خواب است.

کودک را به فعالیت بدنی تشویق کنید
مطالعات نشان داده است، کودکانی که در طول روز فعالیت بیشتری دارند، بهتر می توانند در شب به خواب بروند. کسانی که سریع‌تر به خواب می‌روند نیز کسانی هستند که می‌توانند مدت طولانی‌تری بخوابند. فرزندتان را تشویق کنید تا در اکثر اوقات روز خود را فعال و خاموش نگه دارد.

اتکا را محدود کنید و به شجاعت پاداش دهید
برخی از کودکان برای به خواب رفتن به کمک والدین خود نیاز دارند، و نمی‌توانند تنهایی بخوابند. این موضوع اگر بر کیفیت خواب شما یا خواب آنها تأثیری ندارد، خوب است. با این حال، اگر متوجه بیدار شدن‌ها و ناآرامی شبانه آنها شدید، وقت آن است که به کودک خود آموزش دهید که چگونه خودش بخوابد. این می تواند شامل آموزش خواب یا صرفاً پاداش دادن به آنها برای زمانی که بدون کمک بزرگسالان در رختخواب خود می مانند باشد.

نور را از بین ببرید
هر چه اتاق تاریک تر باشد به داشتن خواب بهتر کمک می‌کند، زیرا تاریکی به تولید ملاتونین در بدن کمک می کند، هورمونی که به ما کمک می کند سریع و عمیق به خواب برویم. برای کاهش میزان نور در یک اتاق، می توانید پرده ضخیم بخرید و به کودک خود ماسک چشم بدهید

از گفتگوهای استرس زا صرف نظر کنید
یکی از راه‌های مطمئن برای خراب کردن خواب کودک این است که درست قبل از خاموش شدن چراغ‌ها یک گفتگوی استرس‌زا درباره تکالیف با آنها داشته باشید. بحث‌های استرس زا باعث افزایش سطح کورتیزول آن‌ها می‌شود، هورمونی که آن‌ها را به حالت جنگ یا گریز وادار می‌کند. بهتر است تا حد ممکن از این قبیل مکالمه ها با کودک خود پیش از خواب بپرهیزید

محیط خواب را خنک نگه دارید
آیا می‌دانستید هر چه دمای بدن کمتر باشد، خواب عمیق تر می شود؟ درست است! دلیل آن به چگونگی و زمان تولید ملاتونین در بدن برمی گردد. به همین دلیل است که اکثر محققان توصیه می‌کنند در هنگام خواب اتاق خواب‌ها خنک نگه داشته شوند.

یک روتین صبحگاهی ایجاد کنید
بیدار شدن را سرگرم کننده کنید. به جای اینکه کودکتان را بیدار کنید و روزش را با کارهای زیادی شروع کنید، چند لحظه با او درآغوش بگیرید و درباره امیدها و رویاهای صبح با او صحبت کنید. با هم صبحانه درست کنید با شروع یک روز خوب و مثبت، آنها شادتر خواهند بود زیرا یک روز شاد و بدون استرس بر داشتن خواب آرام شبانه آنها اثر می‌گذارد.

مترجم و خبرنگار: فائزه خطیب

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره