نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
دخترونه زنونه

افزایش 50 درصدی آزار و اذیت زنان و دختران در شبکه حمل‌ونقل انگلیس!

منبع
ايسنا
بروزرسانی
افزایش 50 درصدی آزار و اذیت زنان و دختران در شبکه حمل‌ونقل انگلیس!

ایسنا/ بر اساس داده‌های جدید، حملات خشونت‌آمیز علیه زنان در خطوط راه آهن بریتانیا از سال ۲۰۲۱ میلادی بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.
 اداره پلیس حمل و نقل بریتانیا ضمن ارائه این ارقام همچنین اعلام کرد تعداد جرایم خشونت آمیز ثبت شده علیه زنان و دختران در شبکه حمل و نقل این کشور تنها در سال گذشته (۲۰۲۳)، ۲۰ درصد افزایش داشته است.

بیش از ۱۱ هزار شکایت تا پایان ماه مارس در سال قبل ارائه شده و این درحالیست که آمار شکایات در سال پیش از آن، ۹ هزار و ۴۶۴ مورد بوده است.

پلیس معتقد است این افزایش شدید در موارد خشونت‌ها به احتمال زیاد به دلیل گزارش بیشتر از سوی مردم درباره آنچه برایشان اتفاق افتاده است و در گذشته نیز این خشونت‌ها کم نبوده است.

ارقام منتشر شده از سوی مقام ناظر پلیس حمل و نقل بریتانیا نشان می دهد که به طور متوسط ​​روزانه ۳۱ مورد اقدام خشونت‌آمیز علیه زنان و دختران گزارش شده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، «لوئیز هیگ»، وزیر حمل و نقل این کشور گفت این ارقام وحشتناک هستند و دولت، بی‌امان راه آهن‌های دولتی را در این خصوص مورد بازخواست قرار خواهد داد.

یکی از کارشناسان امور اجتماعی می‌گوید: بسیاری از زنان و دختران به دلیل موانع زیادی که وجود دارد، قادر به گزارش جنایات ارتکابی علیه خودشان نیستند مانند ترس از باور نکردن دیگران، عواقب تهدیدآمیز از سوی مزاحمان و بی‌اعتمادی نسبت به سیستم پلیسی و قضایی این کشور.

«آندریا سایمون» از مدیران اجرایی نیز می‌گوید: برای اکثر زنان و دختران در بریتانیا، این ناامنی و ترس تازگی ندارد. آنها می‌گویند مدت بسیار طولانی است که حوادثی چون آزار و اذیت جنسی و سایر انواع تعرض‌ها و آزارها را در شبکه حمل و نقل بریتانیا تجربه می‌کنند.

وی از پلیس خواست تا برای رسیدگی به این شکایات وارد عمل شود.

پلیس حمل و نقل بریتانیا (BTP) راه‌آهن‌های انگلیس، ولز و اسکاتلند و همچنین متروی لندن، راه‌آهن سبک Docklands، سیستم تراموا مترو میدلند، مترو Croydon Tramlink ،Tyne and Wear مترو، مترو گلاسکو و تله‌کابین ابری IFS را پوشش می‌دهد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar