نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
دخترونه زنونه

بایدها و نبایدهای سفر رفتن خانم‌های باردار

منبع
خراسان
بروزرسانی
بایدها و نبایدهای سفر رفتن خانم‌های باردار

خراسان/ مسافرت در دوران بارداری به‌سادگی زمان قبل از بارداری نیست، حتی برای برخی از خانم‌ها از جمله با سابقه زایمان زودرس یا در هفته 36 بارداری، دیابت بارداری و فشار خون بالا توصیه نمی‌شود. نکاتی چند برای سفر ایمن خانم های باردار از قرار زیر است:
1 بهترین زمان برای سفر|
معمولا خانم‌ها در سه ماه اول بارداری دچار حالت تهوع، سرگیجه و افت فشار و در سه ماه سوم بارداری هم به دلیل رشد جنین دچار سنگینی وزن می‌شوند و حرکت و نشست و برخاست‌شان سخت است؛ بنابراین بهترین زمان سفر برای خانم‌های باردار، سه ماه دوم بارداری است.
2اگر با خودرو سفر می‌کنید|
اگر با خودروی شخصی عازم سفر هستید، مشورت با پزشک‌تان را فراموش نکنید، حین سفر هم از کمربند ایمنی استفاده کنید. کمربند باید در زیر شکم و روی قسمت فوقانی ران‌ها قرار گیرد و تا آن‌جایی که ممکن است باید چگونگی قرارگیری کمربند راحت باشد، کمربند شانه نیز باید بین دو قسمت چپ و راست بدن قرار بگیرد. مادر باردار باید هرازگاهی در ماشین دراز بکشد برای این منظور باید یک بالشتک کوچک همراه داشته باشید.
3 مقصد امن انتخاب کنید|
شما زمانی که با یک خانم باردار همسفر هستید، باید مکانی را انتخاب کنید که امکانات کافی داشته باشد از جمله بیمارستان و مراکز درمانی، آب آشامیدنی سالم، هوای تمیز و....  همیشه باید مراقب باشید محلی را که شیوع و همه‎گیری بیماری خاصی در آن گزارش شده است، به عنوان مقصد سفر انتخاب نکنید. همچنین از ورود به کشور‌هایی که نیاز به واکسن دارند، خودداری کنید.
4همراه داشتن مدارک پزشکی|
مدارک پزشکی خود را همراه داشته باشید و اگر نیاز است قبل از سفر پزشک شما را معاینه کند و دستوری بدهد، حتما این کار را انجام دهید تا با خیال راحت به سفر بروید.
5 خودتان را خسته نکنید|  
در طول سفر فعالیت اضافه نداشته باشید و قطعا از فعالیت‌های خطرناک مانند سوارشدن به وسایل تفریحی خودداری کنید. سعی کنید سبک سفر کنید؛ کیف  سنگین را به دنبال خود نکشید. یک یا دو دست لباس راحتی بردارید، کافی است. کفش راحتی انتخاب کنید.
6گاهی راه بروید|

زنان باردار در معرض خطر لخته شدن خون قرار دارند، اگر با هواپیما یا قطار سفر می‌کنید هر از گاهی از جایتان بلند شوید و کمی به اندام‎تان کش و قوس دهید. این کار در خانه یا محیط کار آسان است، اما اگر با ماشین سفر می‌کنید، حتما پس از چند ساعت نشستن از راننده بخواهید که بایستد و برای چند دقیقه پیاده شوید و کمی قدم بزنید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره