نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
دخترونه زنونه

تصمیم پرفایده چین برای راه‌اندازی رشته ازدواج

منبع
برترين ها
بروزرسانی
تصمیم پرفایده چین برای راه‌اندازی رشته ازدواج

برترین ها/ مسئولان چینی اعلام کرده‌اند که این کشور، رشته تحصیلی ازدواج را در دانشگاه‌ها راه‌اندازی می‌کند؛به این بهانه از فواید ازدواج برای جوانان گفتیم
جوانان امروزی در جهان برای ازدواج به دلایل محکمی احتیاج دارند تا بتوانند برای این امر تصمیم بگیرند و مسئولیت سنگین همسری را بپذیرند. به‌تازگی مسئولان چینی اعلام کرده‌اند که این کشور، رشته تحصیلی ازدواج را در دانشگاه‌ها راه‌اندازی خواهد کرد. آن‌ها اشاره کردند که میزان ازدواج در این کشور، سال گذشته میلادی در مقایسه با سال قبل از آن بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است اما همچنان نیمی از جمعیتِ ۲۵ تا ۲۹ ساله این کشور مجرد هستند. در این مطلب سعی می‌شود تغییرات مثبتی را که پس از ازدواج در زندگی فرد ایجاد می‌شود، گردآوری کرده تا جوانان به تغییرات مثبت زندگی پس از ازدواج واقف شوند.
 تصمیم چین قطعا کمک‌کننده است
رشته تحصیلی ازدواج که تصمیم گرفته‌شده در چین راه‌اندازی شود، قطعا می‌تواند کمک‌کننده باشد و با دادن آموزش‌های کلیدی، کمک خوبی برای افزایش آگاهی جوانان درباره مزایای ازدواج باشد. اضافه‌کردن یا نکردن این رشته در کشور به تشخیص مقامات بالا مربوط می‌شود اما نظر بیشتر روان‌شناسان و مشاوران خانواده این است که مسئولان همان‌گونه که چندین جلسه اجباری مشاوره قبل از طلاق را تصویب کردند، حتما سعی کنند چندین جلسه اجباری مشاوره قبل از ازدواج را هم لحاظ کنند تا شاید از این آمار هولناک طلاق و از هم پاشیدن زندگی‌ها جلوگیری شود.
فواید ازدواج برای جوانان
اما ازدواج برای جوانان چه فوایدی دارد که معمولا از آن‌ها غفلت کرده و متوجه اهمیت این موضوع مهم نیستند؟
 
1 تشکیل یک گروه دونفره همراه| وقتی ازدواج می‌کنید در واقع یک خانواده جدید تشکیل می‌دهید. شما و همسرتان در واقع یک گروه می‌شوید و در این تیم دنبال منافع مشترک هستید و در یک جهت حرکت می‌کنید. برای موفقیت این تیم تلاش می‌کنید و به یکدیگر یاری می‌رسانید. زندگی انفرادی به پایان می‌رسد و یک تیم قوی شکل
 می گیرد.
2 حل مشکلات با هم| اگر در زندگی به مشکل بر بخورید، در زندگی تنها نیستید. کسی هست که شما را در برطرف کردن مشکلات یاری دهید. همچنین اگر فرد مناسبی را برای ازدواج انتخاب کرده باشید، می‌توانید روی همسرتان به عنوان یک راهنما و مشاور حساب کنید.
 
3 احساس راحتی| پس از ازدواج می‌توانید با خیال راحت خودتان باشید. بدون شک منظور پنهان‌سازی شخصیت پیش از ازدواج نیست بلکه مقصود این است که زمانی که با کسی ازدواج می‌کنید، شبانه‌روز در کنار او هستید و احساس راحتی می‌کنید.
 
4 افزایش درک و صبوری| پس از ازدواج باید سعی کنید تا همسر خود را درک کنید تا موفق شوید. همچنین به کمک هم مسائل موجود را حل‌و‌فصل کنید. این تمرین خوبی برای شماست تا در مقابل سایر افراد هم صبوری کنید و به درک درستی از نظرات آن‌ها برسید. گذشت و بخشش یکی ازخصیصه‌هایی است که سبب می‌شود در ابتدای امر خود شخص آرامش پیدا کند. اگر با همسرتان به مشکلی برخوردید یا او خطایی مرتکب شد، برای ادامه و حفظ زندگی معمولا همدیگر را می‌بخشید. این تمرین خوبی است تا در مقابل سایرین هم گذشت کنید و کینه توزی نکنید.
 
5 بهبود فضایل اخلاقی| ازدواج بنایی است که پایه‌های آن صداقت است. شما باید با شریک زندگی‌تان صادق باشید هرچند گفتن مسئله‌ای ممکن است خوشایند نباشد اما دروغ و پنهان‌کاری به مراتب اوضاع را بدتر می‌کند. به این ترتیب ازدواج به این شکل در بهبود فضایل اخلاقی هم می‌تواند موثر باشد.
 
6 گذراندن عمر با فرد مورد علاقه| اقوام و خانواده افرادی هستند که شما هیچ نقشی در انتخاب آن‌ها نداشته‌اید. اما همسرتان را بر اساس معیارهایی که دارید انتخاب کرده‌اید. بنابراین او می‌تواند بهترین همراه و دوست شما در زندگی باشد. همچنین انسان ذاتا موجودی اجتماعی است و دوست دارد در ارتباط با سایر افراد زندگی کند. پس از ازدواج با افراد جدیدی ملاقات می‌کنید و می‌توانید با آن‌ها هم صحبت شوید و ارتباط تازه‌ای آغاز شود.

7 افزایش احساس امنیت و صمیمیت| با ازدواج احساس امنیت و آرامش بین دو نفر حاکم می‌شود. همچنین بین شما و همسرتان به مرور صمیمیتی ایجاد می‌شود که آرام‌بخش روح و جسم خواهد بود؛ چون راحت‌تر می‌توانید از علاقه‌مندی‌ها، ناراحتی‌ها و تنش‌های خود با همسرتان گفت‌وگو کنید.

نویسنده : فریبا البرز | ‌ کارشناس‌ارشد مشاوره‌خانواده

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره