نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
دخترونه زنونه

مرد مورد علاقه‌ام ورشکست شد اما دوستش دارم

منبع
خراسان
بروزرسانی
مرد مورد علاقه‌ام ورشکست شد اما دوستش دارم

خراسان/ خانمی هستم که 2 سال پیش طلاق گرفتم. یک فرزند خردسال دارم. به مردی علاقه‌مند شدم که ورشکست شد و شرایط مالی‌اش خوب نیست اما هم من و هم پسرم دوستش داریم. خانواده‌ام مخالف ازدواج با او به خاطر شرایطش هستند. چه کنم؟

پاسخ مشاوره
   مخاطب گرامی، شرایط طرف‌ مقابل شما برای تشکیل یک زندگی‌ مشترک موفق نیاز به بررسی و تامل بیشتر دارد. بعضی افراد که به نظرم شما هم جزو آن‌ها هستید، در انتخاب شریک زندگی خود به معیارهایی توجه می‌کنند که در دوران زندگی مجردی خود یا ازدواج اول از شریک ‌زندگی خود دریافت نکرده و به دنبال آن ویژگی مثبت، در افراد دیگر می‌گردند. ما در علم روان‌شناسی به آن «ایماگوتراپی» می‌گوییم که در آن هر فرد به دنبال نیمه گمشده خود نمی‌گردد بلکه به دنبال فردی می‌گردد که بتواند از طریق آن خلأهای وجودی‌اش را پر کند.
واکاوی دلایل علاقه‌تان به این فرد ورشکسته
اگر شما در زندگی قبلی خود خلأهایی از موضوعات مطرح شده داشته باشید، فرد مد نظر را انسانی آرمانی می‌بینید در حالی که دیگران این موضوع را مهم نمی‌بینند. شاید همسر قبلی شما فردی درون‌گرا یا ساکت و تنها بوده و از لحاظ ارتباطات مخصوصا با شما ملاک‌های مدنظر شما را نداشته و این موضوع شما را اذیت می‌کرده، در حالی که این فرد این‌گونه نیست و باعث جذب شما شده است.
مسئله مالی بدون اهمیت نیست
نکته بعدی، بحث مالی است که در زندگی ‌مشترک، نقش بسیار پررنگ و مهمی دارد. هرچند قبل از آن موضوع تفاهم و آرامش روانی خیلی بیشتر مدنظر است ولی در کنار این‌ها، موضوع مالی هم نقش بسزایی دارد. البته نه آن‌قدر که از آن بگذریم و نه آن‌قدر که برجسته باشد و همه چیز را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
علت ورشکستگی را بیابید
در ابتدا بهتر است به علت ورشکسته شدن خواستگارتان بپردازید، چراکه شاید در پس آن، نکات ریزی نهفته باشد که بعدها شما در زندگی با آن‌ها مواجه شوید و نتوانید از پس حل آن برآیید. سپس جنبه‌های مختلف این موضوع را بسنجید که آیا با تمام این مسائل و ورشکستگی، این مرد به این موضوع آن‌قدر اهمیت می‌دهد که مجدد شروع به فعالیت کند و کار و زندگی برایش مهم است یا این‌که  افسردگی پیشه کرده و دیگر دست به ریسک نمی‌زند و از جایش بلند نمی‌شود؟
در‌باره آینده با خواستگارتان صحبت کنید
بهترین راهکار این است که با همدیگر سر موضوعات مختلف و خلأهای موجود کمی صحبت و در حیطه عمل آن را مشاهده کنید. از او بپرسید که برنامه‌اش برای آینده مالی زندگی‌مشترک‌تان چیست؟ شاید بتواند با حرف‌هایش، شما را قانع و افق روشنی برای‌تان ترسیم کند. اگر نمی‌توانید به تصمیم درستی برسید یا نمی‌توانید به این موضوعات پی ببرید با چندین جلسه مشاوره قبل از ازدواج زیر نظر یک مشاور کاربلد به تصمیم درستی دست خواهید یافت.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره