نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

شوهرم به بچه‌های‌مان می‌گوید که دروغ‌هایش را لاپوشانی کنند

منبع
خراسان
بروزرسانی
شوهرم به بچه‌های‌مان می‌گوید که دروغ‌هایش را لاپوشانی کنند

خراسان/ زنی۳۴ساله هستم و ۲فرزند دارم. همسرم مرد خوبی است اما یک مشکل اخلاقی بزرگ دارد و آن هم این است که بسیار دروغ می‌گوید. از میزان حقوق و درآمدش گرفته تا قیمت لباسی که می‌خرد. تازگی‌ها اگر فرزندانم هم دروغ‌هایش را کشف کنند آن‌ها را وادار می‌کند که حقیقت را به من نگویند و لاپوشانی کنند. نمی‌دانم چه کنم؟ آیا می‌توانم دوباره به او اعتماد کنم؟
پاسخ مشاوره:
مخاطب گرامی، با این که همسرتان در سایر جنبه‌ها مرد خوبی است، مشکل دروغ‌گویی می‌تواند بر زندگی مشترک تاثیر منفی بگذارد. این مسئله می‌تواند به مشکلات اعتماد و ارتباط منجر شود. برای مقابله با این مشکل، می‌توانید اقداماتی را که در ادامه مطرح می شود،انجام دهید.
مکالمه با همسر | با همسرتان صادقانه و با احترام صحبت کنید. بیان کنید که دروغ‌گویی برای شما مشکل است و از او بخواهید تغییر کند.
تعهد به تغییر | همسرتان باید تصمیم بگیرد که دروغ‌گویی را ترک کند. او باید به تغییر تعهد دهد و از این رفتار دوری کند، در غیر این صورت نمی‌توانید روی قول‌های ایشان حساب کنید.
مراجعه به مشاور | مشاوره خانواده یا مشاور روان شناسی می‌تواند به شما و همسرتان کمک کند تا بهتر با این مشکل مقابله کنید.

آموزش صداقت به فرزندان‌تان | همچنین  درباره فرزندان‌تان مهم است که  به آن ها راجع به اهمیت صداقت و ارتباط با دیگران آموزش دهید. اطلاعات را باز و صادقانه به آن ها ارائه دهید تا اعتماد به نفس و ارتباط‌های سالم را تقویت کنند.
بازیابی اعتماد به همسر، فرایندی پیچیده است | درباره  سوال دوم که مطرح کردید«آیا می‌توانم دوباره به او اعتماد کنم» باید عرض کنم که بازیابی اعتماد به همسر، فرایندی پیچیده است. این بستگی دارد که آیا همسرتان تصمیم به تغییر دارد یا خیر. اما آن چه مسلم است این فرایند نیازمند صرف زمان و احتمالا همراهی شما با وی در فرایند تغییر است. به هر حال، تصمیم نهایی بر عهده شماست. اگر احساس می‌کنید که می‌توانید به همسرتان دوباره اعتماد کنید و او نیز تصمیم به تغییر دارد، می‌توانید این راه را ادامه دهید اما اگر اعتماد به همسرتان برای شما مهم است و او تغییری نمی‌کند، می توانید تصمیم های دیگری بگیرید.
نویسنده : زهرا متقی‌شکیب | ‌ کارشناس‌ارشد روان‌شناسی

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره