نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

چه کنیم خانه‌مان همیشه مرتب باشد؟

منبع
خراسان
بروزرسانی
چه کنیم خانه‌مان همیشه مرتب باشد؟

خراسان/داشتن خانه‌ای مرتب به منزل صفا و رونق و زیبایی ‏می‏بخشد و نشان دهنده ذوق و سلیقه کدبانوی خانه است. خانه تمیز و مرتب نه تنها مرد را به خانه و زندگی علاقه‏‌مند می‌سازد بلکه انجام کارهای خانه‌‏داری را آسان می‌کند زیرا در خانه منظم هر وسیله‌ای جای مخصوصی دارد و اوقات کدبانوی خانه‏ بیهوده تلف نمی‌شود. به گزارش «راهنماتو» اگر شما هم دوست دارید منزلی تمیز و مرتب داشته باشید، یادآوری نکاتی که در این مطلب آورده‌ایم می‌تواند برایتان مفید باشد.
1 درجه بندی لوازم منزل
اسباب و لوازم منزل را درجه‏ بندی کنید و هر وسیله‌ای را در جای مخصوص خود قرار دهید . ظرف‌هایی را که همیشه به آن احتیاج دارید، در دسترس قرار دهید و دیگر وسایل‌تان را که به آن ها نیاز کمتری دارید مانند اسباب‏ شیرینی‌خوری، آجیل خوری و ظرف‌های‏ شربت‌‌خوری را در جای مخصوص بگذارید. این گونه راحت‌تر می‌توانید وسایل‌تان را بیابید و خانه‌تان نظم و ترتیب زیادی خواهد داشت.
2 هر کاری را به موقع انجام دهید
انجام به موقع کارهایتان و موکول نکردن کاری به زمان‌های بعد، سبب می‌شود هیچ وقت کارها روی هم انباشته نشود. با منظم بودن، شما باعث می‌شوید کودکانتان هم این رفتار را از شما بیاموزند و کودکان مرتبی شوند.
3  انتخاب جاکفشی مناسب

جاکفشی مناسب در منزل از وسایلی است که می‌تواند مشکل به هم ریختگی های مربوط را تا حدود بسیاری حل کند. انتخاب یک جاکفشی بزرگ در زمان داشتن مهمانان زیاد بسیار کارآمدتر است. هر قدر هم برای مهمانان عزیز خود سنگ تمام گذاشته و خانه خود را برق بیندازید، وجود کفش های زیاد و به هم ریخته در جلوی در خانه تصویر جالبی به وجود نمی آورد و موجب قضاوت نادرست درباره شما می‌شود.
4 مخفی کردن شوینده‌ها
طراحان داخلی پیدا بودن مواد شوینده در فضای آشپزخانه را یک خطای بزرگ قلمداد می‌کنند. آن ها طراحی سینک‌ها را طوری انتخاب می‌کنند که فضای کافی برای قرار دادن مواد شوینده داشته باشند. در آشپزخانه‌هایی که مواد شوینده در معرض دید باشد، نمی توان هیچ نظم و ترتیبی را مشاهده کرد.
5 استفاده از سبد اسباب‌بازی‌ها
وسایل بچه‌ها در منزل همیشه باعث بی نظمی می‌شود. نباید به کودکانی که برای مرتب کردن اسباب بازی های خود کوچک بوده و توانایی مرتب کردن آن‌ها را ندارند، خرده گرفت. در این مواقع بهتر است از سبد مخصوص جمع کردن اسباب بازی استفاده شود تا بتوان از شلوغی اتاق کودکان جلوگیری کرد.
6 حذف حوله‌های رنگارنگ از سرویس بهداشتی
بیشترین موردی که موجب به هم ریختن فضای حمام و دست شویی می‌شود، آویزان کردن حوله‌هایی رنگارنگ درون آن هاست. رنگ حوله‌ها نقش مهمی در سرویس‌های بهداشتی دارد. هر قدر هم سرویس بهداشتی را بازسازی کنید اما اگر به ترکیب رنگ حوله با فضای مدنظر دقت نکنید مانند این است که هیچ کاری انجام نداده‌اید.
 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar