نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
دخترونه زنونه

ترفندهای‌روان شناسانه برنده‌شدن در سنگ، ‌کاغذ، ‌قیچی!

منبع
خراسان
بروزرسانی
ترفندهای‌روان شناسانه برنده‌شدن در سنگ، ‌کاغذ، ‌قیچی!

خراسان/ امروز یعنی ۲۷ آگوست روز جهانی سنگ،کاغذ، قیچی است. یک بازی نام آشنا که در سراسر جهان طرفداران خودش را دارد و بخشی از خاطره جمعی مردم جهان است. به گزارش «دیجیاتو»، همه شما حتما برای یک بار هم که شده بازی سنگ، کاغذ، قیچی را انجام داده‌اید و احتمالا تصورتان این است که این بازی کاملا بر پایه تصادف استوار است اما بر اساس مطالعه جدیدی که توسط پژوهشگران علوم کامپیوتر دانشگاه ژی‌جیانگ چین انجام شده است بسیاری از شرکت کنندگان این بازی الگوهای قابل پیش‌بینی مشخصی را در زمان بازی دنبال می‌کنند که شما هم می‌توانید از آن‌ها بهره بگیرید. در این مطلب خواهیم گفت که چگونه شانس برنده‌شدن خود را در بازی سنگ،کاغذ،قیچی افزایش دهید.
1 اگر در مرحله قبل به سنگ باخته‌اید، این بار با کاغذ شروع کنید| نتایج این مطالعه نشان می‌دهد اگر حریف شما تازه باخته باشد، تلاش می‌کند در دور جدید حرکتی را داشته باشد که بهترین پاسخ برای حرکت در دور قبلی رقیبش باشد. به بیان دیگر اگر دور قبل به قیچی باخته باشد، در دور جدید سنگ می‌آورد. اما آن ها که دور قبل را برده‌اند، ترجیح می‌دهند که همان حرکت قبلی را حفظ کنند تا این که به شانس دلخوش باشند. اگر تازه باخته‌اید، می‌توانید با در نظر داشتن دو مورد مطرح‌شده در بالا حرکتی را داشته باشید که به حرکت قبلی‌تان می‌باخت یعنی اگر در حرکت قبلی با قیچی باخته‌اید، این بار کاغذ بیاورید.
2 مطمئن باشید که هیچ فردی یک حرکت را سه بار انجام نمی‌دهد| بنابر نتایج این پژوهش، بازیکنان معمولی از تکرار یک حرکت بیش از دو بار خودداری می‌کنند. بنابراین شما می‌توانید هر زمان که حریف‌تان یک حرکت را دو بار تکرار کرد از این نکته استفاده کنید و حرکتی را داشته باشید که به آن می‌بازد. برای مثال اگر حریف شما دو بار حرکت سنگ را تکرار کرد، می‌توانید کاملا مطمئن شوید که این بار یا قیچی می‌آورد یا کاغذ. اگر قیچی بیاورید احتمال آن که برنده یا مساوی شوید بالا خواهد بود.
3 اولین انتخاب مردها، سنگ است| تحقیقات نشان می‌دهد که مردان معمولا اولین حرکت خود را با سنگ آغاز می‌کنند چراکه اعتقاد دارند هیچ چیز نمی‌تواند آن را شکست دهد. از همین رو می‌توانید با در نظر داشتن نکته یاد شده مسابقه را با حرکت کاغذ شروع کنید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره