نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

شلوار پاراشوت چیست و چطور آن را برای موقعیت‌های مختلف ست کنیم؟

منبع
روزياتو
بروزرسانی
شلوار پاراشوت چیست و چطور آن را برای موقعیت‌های مختلف ست کنیم؟

روزیاتو/ شلوار پاراشوت (Parachute) یکی از مدهای بارز دهه ۸۰ میلادی در سال ۲۰۲۴ بازگشتی قوی داشته است. این شلوارهای حجیم و سبک، استایلی راحت و جذاب به شما می‌بخشند. در ادامه نحوه ست کردن شلوار پاراشوت به سبک مدرن و برای موقعیت‌های مختلف آمده است.

شلوار پاراشوت چیست؟
این شلوارها با تنه جادار در اطراف باسن و ران‌ها که تا قوزک پا ادامه پیدا می‌کند ظاهر حجیمی دارند و عموماً در ناحیه کمر و مچ کش یا گره‌هایی برای محکم‌کردن تعبیه شده است. جنس آنها معمولاً از نایلون سبک یا ترکیبی از پارچه‌های مصنوعی است که ظاهری درخشان به آنها می‌بخشد.

اغلب این شلوارها دارای زیپ‌ها و جیب‌های متعددی به سبک شلوارهای کارگو هستند که گاهی صرفاً جنبه تزئینی داشته و به صورت متقارن یا نامتقارن چیده می‌شوند.
شلوار پاراشوت به این دلیل این نام را گرفته که شبیه چتر نجات است. این شلوارها در ابتدا از موادی مشابه مواد تشکیل‌دهنده چتر نجات ساخته می‌شدند و ظاهری باد کرده دارند.

تاریخچه شلوار پاراشوت
خاستگاه این شلوارها در واقع ارتش است که در آن از مواد نایلون سنگین برای اهداف عملی استفاده می‌شد. در نهایت شلوارهای پاراشوت در دهه ۸۰ به‌ویژه در میان بریک‌دنسرها (رقاصان خیابانی) محبوب شدند چراکه در برخورد با سطح آسفالت به عنوان محافظ عملکرد خوبی دارند، اصطکاک را کاهش و سرعت را حین اجرای حرکات افزایش می‌دهند.

با گذشت زمان، شلوار پاراشوت تکامل یافته و امروز طراحان اغلب از مواد سبک‌تری استفاده می‌کنند که پوشیدنشان راحت‌تر است.

شلوار پاراشوت را کجا و چطور بپوشیم؟
انواع امروزی شلوار پاراشوت بسیار متنوع هستند و بسته به اینکه چه مدلی به آن می‌دهید برای موقعیت‌های مختلف از یک روز معمولی در پارک گرفته تا جلسات کاری مناسب است.


۱. سبک بریک‌دنسرها
شما می‌توانید شلوار پاراشوت را به سبک رقاصان خیابانی استفاده کنید. برای این کار می‌توانید یک تاپ کراپ را با جواهرات حجیم به کار ببرید. ظاهری غیررسمی و در عین حال شیک که بیشتر برای گردش‌های آخر هفته یا دورهمی‌های غیررسمی مناسب است. برای تکمیل استایل خود یک کفش کتانی یا بوت بزرگ بپوشید.

۲. ملاقات عاشقانه
برای رفتن سر قرار می‌توانید شلوارتان را با یک جفت کفش پاشنه نوک‌تیز و یک تی‌شرت ساده تنگ ست کنید. اضافه کردن چند تکه جواهرات و یک کیف که نه زیادی اسپرت و نه خیلی رسمی است ظاهری شیک به شما می‌بخشد.



۳. شلوار پاراشوت برای محل کار
اگر جنس شلوارتان صیقلی‌تر است، می‌توانید آن را با یک تاپ مناسب و پاشنه بلند شیک برای رفتن به محل کار ست کنید.

۴. سبک راحت
برای داشتن ظاهری راحت‌تر یک بلوز سفید دکمه‌دار بسیار نازک را امتحان کنید که شل باشد و چند دکمه را باز بگذارید. برای زیبایی بیشتر می‌توانید زیر بلوزتان یک برالت (bralette) بپوشید.


نکاتی برای پوشیدن شلوار پاراشوت در سال ۲۰۲۴
حفظ تعادل: از آنجایی که شلوار پاراشوت حجیم است، ست کردن آن با تاپ‌ تنگ یا ساختارمندتر به ایجاد یک فرم متعادل کمک می‌کند.
اهمیت جنس پارچه: پارچه این مدل شلوار می‌تواند در موقعیتی که قرار است آن را بپوشید تعیین‌کننده باشد. نایلون یا پنبه سبک برای ظاهر معمولی و پارچه‌های براق برای ظاهر رسمی‌تر کاربرد دارند.
استفاده از اکسسوری: چه به دنبال استایل خیابانی باشید و چه سبکی شیک‌تر، اکسسوری‌های مناسب می‌توانند لباس شما را بسازند یا آن را به‌کل خراب کنند. جواهرات حجیم را برای ظاهری جسورانه در نظر بگیرید یا آن را با قطعات ظریف ساده نگه دارید تا استایلی ظریف‌تر داشته باشید.

شلواری همه‌کاره
شلوار پاراشوت یک افزودنی همه‌کاره برای هر کمد لباس است که هم راحتی و هم استایل را با حس نوستالژی دهه ۸۰ ارائه می‌کند. استفاده از زیورآلات مناسب، جنس پارچه و متعادل نگه داشتن این شلوارها با لباس بالاتنه به شما کمک می‌کند ظاهر زیباتری داشته باشید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره